2013-10-27, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Förlåt men nu måste jag bli lite personlig här. Jag har gett oralsex åt ett antal kvinnor, men oavsett ställning kan jag inte påminna mig att jag nånsin greppat dom om vristerna.

Gissningsvis så har du det ifall du även drar av byxorna på ditt föremål, låt oss säga att byxorna ät spända
och fastnar vid vristerna och för att få av brallorna tar du hjälp av din hand runt damens ena vrist för att
få byxan över foten.Är du inte så nogrann så räcker det med att ena byxbenet är av för att du skall komma åt ditt mål.På så vis så blir ditt handavtryck endast på ena vristen. Ifall du nu inte kan påminna dig om att du gjort så kan det nog hända att KJ utfört oralsex på detta relativt normala vis.
Citera
2013-10-27, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Inte den rullen som jag visade bild på. Olika årsmodeller?
Eller så är bilden som du länkade till inte Betapore. En miss av hemsidan förmodligen.
Citera
2013-10-27, 18:40
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Nu förutsätter du att KJ en kille med känslor. Jag är inte säker på att han skulle bli berörd av VBs mess. Har han gråtit någon gång eller visat starkare känslor under sin tid på rättspsyk? Vill man ha en förklaring är raderingen i linje med att kläder och ryggsäck är borta. Han vill dölja spår. På så sätt är KJ beräknande, och det tror jag att han var före brottet också.

Jag tror han kan ha känt obehag, inte nödvändigtvis medkänsla. Tror det är en rätt naturlig reaktion hos en mördare oavsett grad av empati att man inte gärna vill påminnas om offret i onödan.

Sen har jag inga säkra diagnosgissningar på KJ till skillnad från dig. Jag ser det inte som särskilt troligt att han döljer en totalt kallhamrad psykopatnatur bakom sin AS. Däremot kan ha mörka fantasier/impulser och ett skört ego (det senare känns väldigt troligt) som i kombination kan ha utlöst vad som nu hände. Stor osäkerhet dock och jag har som jag skrev häromdan backat från min ursprungliga gissning om att det var ett rent dåd i känslomässig affekt.
Citera
2013-10-27, 18:42
Medlem
MrsMagoos avatar
F: Hur gjorde du med henne då?
H: Jag slickade av henne.
F: Men med byxorna då?`
H: Ja, de å…dem drog jag ner typ någonstans jag minns inte. Jag minns inte samlaget. Jag
minns knappt…jag minns inte att liksom vi hade sex. Jag har ingen aning om liksom vad jag
gjorde för två veckor sedan. Jag vet att jag satt här.
F: Men Kristoffer du minns att ni hade sex?
H: Jag minns…jag minns…jag vet att jag har berättat att jag…att vi hade sex och det är det
jag berättar nu.
F: Mmm. Ja, just…men det det är fortfarande din minnesbild?
H: Nää, ja…jag minns att jag har berättat. Jag minns inte själva händelsen.
F: Men var ni…tog ni av er nakna?
H: Inte vad jag me…inte vad jag vet alltså.
Förhör med Johansson, KJ; 2013-06-27 12:43 diarienr: 2500-K8041-13
1893

1897

F2: Hon ligger ner. Och du har…du eller någon eller hon själv kan ha gjort det också, det är
ju inte…har liksom dragit ner byxor och trosor en bit. Var de ner på låret eller…?
H: Nää, jag minns inte.
F2. Eller var de…?
H: Jag minns inte hur långt det var. Liksom vi gjorde det.
F2: Kommer du ihåg om du tog av henne he…alla hennes kläder eller…?
H: Nä, men jag minns inte. Så enkelt är det. Jag…det som irriterar mig är när ni frågar så här
samma sak om och om igen när jag…
F2: Mmm.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-27 kl. 18:47.
Citera
2013-10-27, 18:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Dock säger mt att hans far har flera rullar av den här tejptypen som hittades i badrummet.
Det här avsnittet hittar inte jag i de förhören. Kan du hjälpa mig?
Citera
2013-10-27, 18:44
Medlem
Citat:
Han bör rimligtvis ha lämnat kvar minst två rullar i Saaben, eftersom polisen beslagtog två rullar. Men inte ens saabägaren visste att han hade rullar där, så det kan ha funnits många.

Här måste jag återigen ställa mig frågande inför det faktum att KJ skulle ha tagit bort alla tejpbitar som gick att passa till rullen från kroppen, och bara lämnat kvar tejpbitar som inte gick att passa till rullen. Varför inte alla? Ren tur eller skicklighet?

En möjlig ekvation.. han har nedlagt offret i gropen med något (kasse t.ex.) över huvudet och säkrat med tejp, kroppen läggs på i huvudsak magen med ansiktet nedåt. Sliter bort emballaget över huvudet och all tejp medföljer inte, det blir kvar på halsens framsida (nedåt i gropen) och han helt enkelt inte ser tejp som är kvar.

Nu går det inte att se på bild efter friläggandet av kroppen p.g.a. sekretess om tejpen syns utan att kroppen vänds (ändrat läge) vid fyndplatsen av rättsläkare/tekniker. Men en klart möjlig hypotes varför tejpen finns kvar på offret och inte tagits därhän av GM.
Citera
2013-10-27, 18:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
KJ är inblandad, men han är inte ensam, det är jag övertygad om. Jag tror inte att mordet var en spontan händelse, det var planerat, och att föräldrarnas utlandsresa blev avgörande faktor inom vilken tid mordet skulle utföras.

Jag tror också så, och menar att den som var med och bar något stort med stor sannolikhet sitter inne med viktig information.
Citera
2013-10-27, 18:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
En möjlig ekvation.. han har nedlagt offret i gropen med något (kasse t.ex.) över huvudet och säkrat med tejp, kroppen läggs på i huvudsak magen med ansiktet nedåt. Sliter bort emballaget över huvudet och all tejp medföljer inte, det blir kvar på halsens framsida (nedåt i gropen) och han helt enkelt inte ser tejp som är kvar.

Nu går det inte att se på bild efter friläggandet av kroppen p.g.a. sekretess om tejpen syns utan att kroppen vänds (ändrat läge) vid fyndplatsen av rättsläkare/tekniker. Men en klart möjlig hypotes varför tejpen finns kvar på offret och inte tagits därhän av GM.
Då hade han en sjusärdeles tur att "rätt" bitar satt kvar.
Citera
2013-10-27, 18:46
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Hur slarvig eller inte, den eventuella, tvättningen var vet vi inte ett dyft om.
Nja, lite vet vi, eftersom vi vet hurpass rentvättade benen såg ut när de påträffades, och vi vet att de i vart fall borde ha varit rätt blodiga före tvätt.
Citera
2013-10-27, 18:48
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Om kvinnan ligger på rygg på en säng kan mannen vid fotänden ta tag i vristerna, dra isär dem, släppa taget och krypa uppåt för att bli intim. Gissar jag.
Det skulle jag inte kalla för i samband med att ge oralsex, eftersom själva oralsexet utesluter något vristgreppande, men OK, KJ uttrycker ju sig som han gör...
Citera
2013-10-27, 18:50
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Han bör rimligtvis ha lämnat kvar minst två rullar i Saaben, eftersom polisen beslagtog två rullar. Men inte ens saabägaren visste att han hade rullar där, så det kan ha funnits många.
Enl. FUP, s. 1507, tog polisen med sig en rulle. Enl.beslagsprot., s. 1508, har en rulle makulerats.
Citat:
Här måste jag återigen ställa mig frågande inför det faktum att KJ skulle ha tagit bort alla tejpbitar som gick att passa till rullen från kroppen, och bara lämnat kvar tejpbitar som inte gick att passa till rullen. Varför inte alla? Ren tur eller skicklighet?
Om det på rullen från börjat funnits t ex 10 m tejp och mt sedan successivt delat tejpen på längden så kan 2,2 m ha delats lite ojämnt så att bredden kom att variera mellan 11-15 mm. Nästföljande meter kan ha delats på annorlunda sätt, osv. - Om 10 m stämmer med rullens längd så har mt skurit totalt 10000 - (4310 ./. 1680) = 7370, dvs utöver de 2200 som fanns på mt:s kropp så har ytterligare skärning av en sträcka på 5170 gjorts; varje skärning med olika breddmått längs med tejpen pga en viss snedskärning (precis som var fallet med den tejp som återfanns på VB).
Citera
2013-10-27, 18:50
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Intressanta uppgifter. Var det verkligen ett jobb, var det inte praktik? Man kan inte få sparken från en praktikplats. KJs cv vore intressant att se.

Ingen aning om det va praktik eller ett arbete för just funktionshindrad. Jag tror man arbetar för att såna med funktionshinder ska ha ett arbete en sysselsättning. Men det intressanta är ju att gula huset tillhört den avdelning han arbetat/praktiserat på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in