Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Inte omöjligt, men jag ser inget som tyder på det. Saknar MT:s föräldrar en tejprulle? Har de någonsin haft någon? Är det någon i familjen som sysslar med verksamhet som normalt behöver kirurgtejp, förutom MT själv?
Det jag menar är att mt efter att ha plundrat Saaben på tejp (han kan ha tagit två rullar och lämnat kvar en) kan ha medfört en eller två rullar till sina föräldrar, för att där (i likhet med t ex knåpandet med hundvästen som enligt modern ägt rum hemma hos föräldrarna) använda den till att - som han säger - isolera kablar i sina batteridrivna vapen, kanske också i samband med att han behövt verktyg som fadern innehaft. - Men jag tillåter mig betvivla att man kommer att återfinna något mer av den här tejpen; det mesta har åtgått under mordnatten och det som är kvar är vad mt så småningom halade upp ur sin ficka och tyckte kunde vara bra att ha.
Sättet tejpen är delad på; är detta mt:s sätt att vara sparsam, dvs dela en bredare tejp på längden i takt med att han använder den? - Kan han ha delat två tejprullar på ungefär samma sätt? Och om endast en rulle använts: Hur många meter tejp fanns på rullen från början, och kan det inte tänkas att mt successivt delade tejpen och att det då blev lite så och så med måtten, dvs att måtten för varje delningsprocedur kom att variera?
Vad är det som säger att det som var taget från den rulle som återfanns i mt:s badrum inte har eldats upp, dvs att det i VB:s hår satt tejp som härrört från en annan rulle som använts även till andra göromål under mordnatten?
Dina frågor bör ställas till föräldrarna, men det är inte säkert att de vet det minsta om vad mt medfört till deras bostad, garage eller förråd. Dock säger mt att hans far har flera rullar av den här tejptypen som hittades i badrummet. - Gjordes någon ordentlig husrannsakan i bostadens kringbyggnader inkl. härbret?