2013-10-24, 13:48
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Hade jag förhört honom så hade jag nog valt att följa upp ett sådant påstående/ev felsägning lite mer än vad som gjordes, men nejdå. Istället har jag för mig man började fråga om när de hade åkt till Luleå eller något i den stilen.

Nja, att pressa vidare runt en tydlig felsägning, är en hel vetenskap. Ibland är det effektivare att bara gå vidare och låta saken bero, för att senare återvända till frågan och på så vis kanske få ytterligare felsägningar. Medan det vid andra tillfällen är klokt att pressa på rejält. Detta är en svår balansgång som kräver både lyhördhet och intuition hos den som förhör. Jag tycker nog att dessa förhör sköts ganska bra på det stora hela.
Citera
2013-10-24, 13:56
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Nja, att pressa vidare runt en tydlig felsägning, är en hel vetenskap. Ibland är det effektivare att bara gå vidare och låta saken bero, för att senare återvända till frågan och på så vis kanske få ytterligare felsägningar. Medan det vid andra tillfällen är klokt att pressa på rejält. Detta är en svår balansgång som kräver både lyhördhet och intuition hos den som förhör. Jag tycker nog att dessa förhör sköts ganska bra på det stora hela.

Ja, men nu förblev den felsägningen aldrig förklarad/repeterad av KJ. Risken om man lämnar små öppningar/felsägningar är att de förblir ett stort frågetecken. Är det inte så att innan ett förhör börjar så lägger man in de viktigaste frågorna någonstans på mitten av förhöret och att man även bestämt i förväg vad som ska tas upp i "dagens" förhör? Det är lätt gjort att man missar något i början eller slutet på det sättet.

Att lämna en så viktig detalj hade aldrig skett om Gunwald skött förhöret.
Citera
2013-10-24, 14:05
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ja, men nu förblev den felsägningen aldrig förklarad/repeterad av KJ. Risken om man lämnar små öppningar/felsägningar är att de förblir ett stort frågetecken. Är det inte så att innan ett förhör börjar så lägger man in de viktigaste frågorna någonstans på mitten av förhöret och att man även bestämt i förväg vad som ska tas upp i "dagens" förhör? Det är lätt gjort att man missar något i början eller slutet på det sättet.

Inte Marlow eller Poirot heller.
Citera
2013-10-24, 14:15
Medlem
En sak som jag har stört mig på, sedan jag läste det, är denne Camilla Rågfors vittnesmål. Hon ringer alltså upp polisen och berättar att hon haft ihop det med MB. Hon uppger att han slagit hennes son och att han då hade sett svart. Det som stör mig med detta är att "alla" verkar ha accepterat detta vittnesmål som sant. Detta är alltså en kvinna som haft ihop det med en gift man och hon har även med sig sin son när hon ska träffa hennes älskare. Wtf? Trots MBs "misshandel" av hennes son (hur gammal?) så fortsätter hon alltså att träffa MB. Denna kvinnas vittnesmål kan vara sant men det finns vissa tveksamheter till varför man ska lita på vad en kvinna, med tveksam moral, har att säga om MB.
Citera
2013-10-24, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Inte Marlow eller Poirot heller.

Kan det inte vara en form av taktik, där man låter det vara för att sedan ta upp alla dessa och ställa honom mot väggen i rätten, inför publik så att säga? Bara en tankte.
Citera
2013-10-24, 14:17
Medlem
ME077s avatar
Någon som vet hur KJ´s restriktioner gällande media ser ut nu? Har för mig att jag läste någonstans att de lättat på restriktionerna för honom... (?)
Citera
2013-10-24, 14:26
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YippeeKiYay
En sak som jag har stört mig på, sedan jag läste det, är denne Camilla Rågfors vittnesmål. Hon ringer alltså upp polisen och berättar att hon haft ihop det med MB. Hon uppger att han slagit hennes son och att han då hade sett svart. Det som stör mig med detta är att "alla" verkar ha accepterat detta vittnesmål som sant. Detta är alltså en kvinna som haft ihop det med en gift man och hon har även med sig sin son när hon ska träffa hennes älskare. Wtf? Trots MBs "misshandel" av hennes son (hur gammal?) så fortsätter hon alltså att träffa MB. Denna kvinnas vittnesmål kan vara sant men det finns vissa tveksamheter till varför man ska lita på vad en kvinna, med tveksam moral, har att säga om MB.

Jodå, jag har också reagerat.
Hell has no fury as a women scorned...
Citera
2013-10-24, 14:28
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YippeeKiYay

Sen kan man ju fundera hur det går för denna kvinna om hon inte lever under skyddad identitet på annan ort?
Citera
2013-10-24, 14:30
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Någon som vet hur KJ´s restriktioner gällande media ser ut nu? Har för mig att jag läste någonstans att de lättat på restriktionerna för honom... (?)

Var väl så att han fick se VISSA TV-program och läsa VISSA tidningar (NSD/Kuriren som ex)
Citera
2013-10-24, 14:32
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Har klippt och klistrat från FUP (till ett eget Word-dokument först, därav inga sidhänvisningar):

I smell a rat...
Citera
2013-10-24, 14:36
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Det är fortfarande 2012 som gäller. Tidigt i tråden uppgav någon att samtliga i MB/AN-familjen var vän med VB. AN:s dotter speciellt och VB ska även ha sovit över där. Efter avslöjandet (MB+VB) avslutas vänskapen, samt att flertalet avslutar sin vänskap med VB på fb, som jag fattat det. VB har även skrivit något roligt på fb om AB:s bisexualitet, varpå han har blivit sur. VB var bekant med hela familjen.

"Heder åt familjen"
Citera
2013-10-24, 14:38
Medlem
inter-preters avatar
Citat:

Gunwald? Bevare oss väl!

Skämt åsido. Jag är inte helt färdig med KJs förhör ännu, men visst, är det som du säger att just denna felsägning inte följs upp så har man missat en chans där KJ har kunnat trassla in sig ännu mer, men hursomhelst, en felsägning kan alltid vara just det också, man säger fel, helt enkelt. Vilket är lätt hänt i denna situation. Felsägningar kan ge hintar, men inte mer än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in