Tyvärr har nog föreställningen om att KJ och VB haft en sexuell relation blivit en trådsanning, utifrån KJs troliga lögn om detta. VB var handlöst (ja, men ursäkta hur det kan tolkas

) förälskad i MB, och jag tolkar inte henne som en flicka som tar vad hon får, hon ville ha MB. KJ var inte intressant för henne. Hon skulle plugga. ^^ är två skrattande ögon och inte tecken för ironi. Jag tror att varken KJ eller VB behärskade ironi...
Jag tror inte heller att KJ var kär i henne, utan det här var en relation där KJ invaggade VB i falsk trygghet. Det är riktigt, riktigt obehagligt. Jag är säker på att han planerat det här, för hur kommer det sig att han väljer en helg när föräldrarna är bortresta? Det skulle vara intressant att få veta vilka helgrutiner familjen haft. Brukade mamman hälsa på, gjorde de oannonserade besök? KJ behövde egentid, och så pass att han utblev från det viktigaste intresset han hade, airsoft, näst efter anatomi då.

Jag tror att KJ mentalt är på ett barns nivå, och om han varit en liten pojk hade han nöjt sig med att dissikera en groda.