2013-10-27, 18:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Hm. Hur menar han att han gör då, egentligen? Jag har svårt att inse hur det kulle funka tekniskt.
Om kvinnan ligger på rygg på en säng kan mannen vid fotänden ta tag i vristerna, dra isär dem, släppa taget och krypa uppåt för att bli intim. Gissar jag.
Citera
2013-10-27, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har studerat tejpbilder och tror att jag har identifierat tejptypen i KJ:s badrum, Betapore kirurgtejp. Jag får det iaf till samma antal raster på tejpens bredd på båda rullarna, och bobinen saknar märkning, precis som KJ:s tejp tycks sakna märkning. Micropore, som jag trodde på förut, tror jag inte längre på efter att ha set den irl. Den saknar helt rastermönstret, och har dessutom märkning på bobinen.
Betapore har också namnet tryckt på rullen. http://www.sportab.se/sv/artiklar/sjukvard/sarvard/kirurgtejp-25-cm-x-914-m.html
Citera
2013-10-27, 18:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Betapore har också namnet tryckt på rullen. http://www.sportab.se/sv/artiklar/sjukvard/sarvard/kirurgtejp-25-cm-x-914-m.html
Inte den rullen som jag visade bild på. Olika årsmodeller?
Citera
2013-10-27, 18:19
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Det sannolika är att det har kommit dit efter hanteringen, men jag skulle inte våga svära inför rätta att det omöjligen kan ha kommit dit innan. Det beror ju på hur mycket det var innan, och hur noga benen tvättades.
Vänta, förresten. Om han hävdar att han bara har greppat hennes ben och de sedan tvättats, ska det till en påfallande slarvig tvättning för att det ska bli kvar en amplifierbar mängd. Hade han hävdat att sperma hade kommit dit, hade saken varit i ett annat läge.
Citera
2013-10-27, 18:21
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Vänta, förresten. Om han hävdar att han bara har greppat hennes ben och de sedan tvättats, ska det till en påfallande slarvig tvättning för att det ska bli kvar en amplifierbar mängd. Hade han hävdat att sperma hade kommit dit, hade saken varit i ett annat läge.
Hur slarvig eller inte, den eventuella, tvättningen var vet vi inte ett dyft om.
Citera
2013-10-27, 18:22
Medlem
Cinnabars avatar
Tyvärr har nog föreställningen om att KJ och VB haft en sexuell relation blivit en trådsanning, utifrån KJs troliga lögn om detta. VB var handlöst (ja, men ursäkta hur det kan tolkas ) förälskad i MB, och jag tolkar inte henne som en flicka som tar vad hon får, hon ville ha MB. KJ var inte intressant för henne. Hon skulle plugga. ^^ är två skrattande ögon och inte tecken för ironi. Jag tror att varken KJ eller VB behärskade ironi...

Jag tror inte heller att KJ var kär i henne, utan det här var en relation där KJ invaggade VB i falsk trygghet. Det är riktigt, riktigt obehagligt. Jag är säker på att han planerat det här, för hur kommer det sig att han väljer en helg när föräldrarna är bortresta? Det skulle vara intressant att få veta vilka helgrutiner familjen haft. Brukade mamman hälsa på, gjorde de oannonserade besök? KJ behövde egentid, och så pass att han utblev från det viktigaste intresset han hade, airsoft, näst efter anatomi då. Jag tror att KJ mentalt är på ett barns nivå, och om han varit en liten pojk hade han nöjt sig med att dissikera en groda.
Citera
2013-10-27, 18:22
Medlem
MrsMagoos avatar
1304
Vittne samt kamrat till KJ berättar.
Kibba har haft ett jobb på Bodenarenan, som vaktmästare.
Kibba har även jobbat på fastighetsavdelningen, Bodens kommun. Denna avdelning har
någonting med förrådet som fynden gjordes i att göra.
Kibba fick sparken från kommunen för ca 1,5 år sedan.

Alltså en mycket bekant byggnad kan man förmoda om det stämmer som vittnet säger-

Iaktagelser vid fynd 269
På huden observerades endast tunna ljusröda strimmor, några kraftigare
blodbesudlingar/rinningar kunde inte konstateras. Strimmorna hade utseendet som
kraftigt förtunnat blod som torkat in.

274
Analys och slutsats
Då där inte fanns någon större mängd blod visar det att platsen där kroppen anträffades
inte var brottsplats eller styckningsplats.
De tunna ljusröda strimmorna på huden talar för att kroppen blivit tvättad efter
avlägsnandet av ben och händer.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-27 kl. 18:24.
Citera
2013-10-27, 18:24
Medlem
Cyborg_ses avatar
Får nog söka på kirurgtejp i plast skulle jag tro...

http://www.innebandybutiken.se/media/catalog/product/cache/1/image/600x/b048cfb042b426bfbd44bd5dfdc08ec6/1/0/1008-6182_2.jpg

http://www.innebandybutiken.se/kirurgtape-Innebandybutiken.html
Citera
2013-10-27, 18:24
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han bör rimligtvis ha lämnat kvar minst två rullar i Saaben, eftersom polisen beslagtog två rullar. Men inte ens saabägaren visste att han hade rullar där, så det kan ha funnits många.

Här måste jag återigen ställa mig frågande inför det faktum att KJ skulle ha tagit bort alla tejpbitar som gick att passa till rullen från kroppen, och bara lämnat kvar tejpbitar som inte gick att passa till rullen. Varför inte alla? Ren tur eller skicklighet?

Har haft ovanligt mycket tid för FB och denna tråd i veckoslutet och har då också tänkt djupare på vissa plan än tidigare. Personligen tror jag att vi med människans sedvanliga tendens att se mening och avsikt i saker tolkar in för mycket i KJ:s olika beteenden (om han nu är skyldig)

Som den tämligen oorganiserade person han är har jag inga problem med att se att han tar denna tejp som han råkar ha till hands hemma för att emballera saker han behöver emballera, även om den inte skulle vara idealisk för ändamålet. Jag hänvisar återigen till offrets saknade kläder, mordvapen mm och konstaterar att dessa exempelvis kan återfinnas i den saknade ryggsäcken som KJ slagit in så väl han bara förmått och sen slängt i något vattendrag. För ett sådant arbete kan åtskilliga meter tejp lätt ha gått åt. Jag tror inte han ens har snuddat vid tanken om matchning av ev. tejpfynd, han har helt enkelt bara haft tur här.

En annan - låt vara orelaterad - punkt där jag nu på väg hem från affären insåg att jag kan ha läst in en medveten orsak som inte finns är raderingen av SMS-konversationen. Den är ju lite märklig med tanke på att han ändå självmant berättar på ett tidigt stadium att VB varit hos honom för att plugga. Kanske är det i själva verket så att raderingen har känslomässiga orsaker: Dagen efter så står han inte ut när han öppnar sin telefon för att messa om att han inte kan vara med på airsoftgrejen och ser hennes konversation i listan. På impuls tar han då bara och raderar alltihop.
Citera
2013-10-27, 18:25
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
1304
Vittne samt kamrat till KJ berättar.
Kibba har haft ett jobb på Bodenarenan, som vaktmästare.
Kibba har även jobbat på fastighetsavdelningen, Bodens kommun. Denna avdelning har
någonting med förrådet som fynden gjordes i att göra.
Kibba fick sparken från kommunen för ca 1,5 år sedan.

Alltså en mycket bekant byggnad kan man förmoda om det stämmer som vittnet säger-

Iaktagelser vid fynd 269
På huden observerades endast tunna ljusröda strimmor, några kraftigare
blodbesudlingar/rinningar kunde inte konstateras. Strimmorna hade utseendet som
kraftigt förtunnat blod som torkat in.

Intressanta uppgifter. Var det verkligen ett jobb, var det inte praktik? Man kan inte få sparken från en praktikplats. KJs cv vore intressant att se.
Citera
2013-10-27, 18:27
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Har haft ovanligt mycket tid för FB och denna tråd i veckoslutet och har då också tänkt djupare på vissa plan än tidigare. Personligen tror jag att vi med människans sedvanliga tendens att se mening och avsikt i saker tolkar in för mycket i KJ:s olika beteenden (om han nu är skyldig)

Som den tämligen oorganiserade person han är har jag inga problem med att se att han tar denna tejp som han råkar ha till hands hemma för att emballera saker han behöver emballera, även om den inte skulle vara idealisk för ändamålet. Jag hänvisar återigen till offrets saknade kläder, mordvapen mm och konstaterar att dessa exempelvis kan återfinnas i den saknade ryggsäcken som KJ slagit in så väl han bara förmått och sen slängt i något vattendrag. För ett sådant arbete kan åtskilliga meter tejp lätt ha gått åt. Jag tror inte han ens har snuddat vid tanken om matchning av ev. tejpfynd, han har helt enkelt bara haft tur här.

En annan - låt vara orelaterad - punkt där jag nu på väg hem från affären insåg att jag kan ha läst in en medveten orsak som inte finns är raderingen av SMS-konversationen. Den är ju lite märklig med tanke på att han ändå självmant berättar på ett tidigt stadium att VB varit hos honom för att plugga. Kanske är det i själva verket så att raderingen har känslomässiga orsaker: Dagen efter så står han inte ut när han öppnar sin telefon för att messa om att han inte kan vara med på airsoftgrejen och ser hennes konversation i listan. På impuls tar han då bara och raderar alltihop.

Nu förutsätter du att KJ en kille med känslor. Jag är inte säker på att han skulle bli berörd av VBs mess. Har han gråtit någon gång eller visat starkare känslor under sin tid på rättspsyk? Vill man ha en förklaring är raderingen i linje med att kläder och ryggsäck är borta. Han vill dölja spår. På så sätt är KJ beräknande, och det tror jag att han var före brottet också.
Citera
2013-10-27, 18:30
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Njae inte besvärande direkt, ibland bara händer det. Vet vi med säkerhet att det var VB som tog initiativ, och inte bara ett påstående från mtGm ? I så fall måste väl KJ ha uppfattat tillfället som en skänk från ovan.

Det finns belagt i fup:en i meddelanden de skickat till varandra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in