Citat:
Ursprungligen postat av
Caesar Johansen
Tja jag vet inte. Jag tycker att det var ett riktigt bra koncept att folk ringde in och tjatade. När jag väl hittade kanalen för några månader sedan blev jag hooked direkt. Och jag vill lägga emfas på ordet "hitta". Jag bor inte i Stockholm, jag hade ingen aning om att kanalen fanns innan jag ramlade över en länk.
MTG:s problem var snarare 1) bristande marknadsförning 2) att kanalen inte var rikstäckande. De satsade för fegt, och nådde därför inte ut. Hade de gått ut stenhårt nationellt för att sälja in konceptet, är jag övertygad om att de hade lyckats. Sen kan jag hålla med om att vissa programledare skulle kunna ha bytts ut. Jag tror Aschberg, Wallin och Fylking hade funkat att ha kvar, men resten borde ha bytts ut - de är inte färgstarka nog.
Det är inte nödvändigt med färgstarka eller intressanta programledare. Det går att komma långt med bra programkoncept. Det har man inte haft. Man borde gjort något där man försökte koppla ihop liveradio med podutgivning. Inget av deras program finns högt bland mest nedladdade poddar Itunes.
Jag hittar inga exakta uppgifter på hur många nedladdningar varje avsnitt har men: Värvet har ungefär 8 miljoner nedladdningar på ungefär 90 avsnitt och ökar med 750 000 i månaden (
http://www.gradvall.se/artiklar.asp?entry_id=1018). Det går att göra pratradio som är kommersiellt gångbar.
Det går sedan att göra något om man hittar intressanta personer. De kunde hittat sin podduo.
Filip och Fredriks podd lär ha över 100 000 lyssnare i veckan.
Alex och Sigges podd har också över 100 000 nedladdningar i veckan.
Jag läste att man ska starta ett filmprogram med Hans Wiklund. Det är inte TV3 och året är 1993. Deras sportprogram fyller inget tomrum utan handlar om ungefär samma sak som i alla andra sportmedier. Man är fast i gammalt tänk och saknar fantasi.