2013-10-21, 22:44
Medlem
Har en liten fundering.
Framkommer det någonstans eller dementeras om VBs kropp hade någon form utav djurbett eller liknande?

Korparna det talats om osv.
För mig veterligen så är djur snabba fram på gratismat.

Hur mycket vatten tömdes ut från värnet?
Citera
2013-10-21, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Förhör 1761

Bagaget gick inte att öppna med nyckeln längre, endast med spaken innifrån bilen.
Det kan var ett tecken på att låset blivit skadat, att någon försökt öppna det med våld.
Konstigt att Polisen inte har frågat Kristoffer om hur luckan har fungerat ?
Citera
2013-10-21, 22:49
Medlem
PeterNosters avatar
De blodiga handskarna var en blodig handske. Den blodiga hade antagligen hamnat i blodfläcken för vem använder en handske för styckningsjobbet.

Edit: vänsterhandsken.
Senast redigerad av PeterNoster 2013-10-21 kl. 23:27.
Citera
2013-10-21, 22:52
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallz.
Vill minnas att bagageluckan på denna bilmodell endast går att öppna inifrån via en spak, alternativt låsa upp och låsa igen med nyckel från utsidan. Inga brytmärken på lucka.

Behöver ju inte brytas upp om man öppnar den olåsta framdörren och drar i spaken.
Citera
2013-10-21, 22:53
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73

Japp, kan inget annat än instämma.

Det enda åklagaren egentligen har är blodet i bakluckan, och inte ens det är särskilt starkt.
Kan hålla med om att åklagaren inte har så mycket mer än blodet i bakluckan, men det är stark, mycket, mycket starkt. Med det kommer rätten med all säkerhet finna det styrkt att VBs döda blodiga kropp legat i bakluckan. Med den utgångspunkten tillsammans med att det är klarlagt att hon blev mördad ser det inte så ljust ut för KJ.
Citera
2013-10-21, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likgiltighet
Har en liten fundering.
Framkommer det någonstans eller dementeras om VBs kropp hade någon form utav djurbett eller liknande?

Korparna det talats om osv.
För mig veterligen så är djur snabba fram på gratismat.
FUP sida 260:
"I de öppna såren vid lårbenssluten observerades fettvävnad, mörka/svarta besudlingar
som rimligen var koagulerat blod samt vitt mögel. Några angrepp av skadedjur, så som
smågnagare observerades inte."

Detta trots att det ser ut att vara musspillning lite här och var på golvet. Ett par ben i ett gammalt hus i skogen borde hittas ganska fort av diverse mindre däggdjur.

Hittar heller inga notiser om djurangrepp på resterande delen av kroppen (kan dock ha missat det).
En kropp ute i naturen borde fort få påhälsning av bland annat räv och diverse kråk- samt rovfåglar.
Senast redigerad av ZillionCast 2013-10-21 kl. 22:58. Anledning: Tillägg.
Citera
2013-10-21, 22:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Kan hålla med om att åklagaren inte har så mycket mer än blodet i bakluckan, men det är stark, mycket, mycket starkt. Med det kommer rätten med all säkerhet finna det styrkt att VBs döda blodiga kropp legat i bakluckan. Med den utgångspunkten tillsammans med att det är klarlagt att hon blev mördad ser det inte så ljust ut för KJ.
Hur kan den där lilla blodmängden vara starkt?
Citera
2013-10-21, 22:55
Medlem
Cyborg_ses avatar
En "slimjim" och dörren är öppen...har knappen en "hatt" så går det bra med plastbandet som brukar användas vid emballering av paket
Citera
2013-10-21, 22:57
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Titta på de här bilderna: http://img62.imageshack.us/img62/1821/kt42.jpg
Undre bilden föreställer en resårbotten, som SKL har hällt blod på. Jämför det sedan med bilden ovanför. Betänk att blodet är förstärkt med BlueStar för att synas. Hur mycket blod tror du att det är på den övre bilden jämfört med den undre? Lika mycket? 1/10? 1/100?

Jo, jag vet, jag har också sett den bilden tidigare. Mängden blod på den övre är bara en bråkdel av mängden på den undre bilden.
Ändock, jag vet inte hur jag ska beskriva min slutsats utan att låta alltför flummig, men jag tolkar inte bara in den faktiska mängden blod, och/eller blod som syns, både med och utan BlueStar, utan jag lägger också till detta min egen erfarenhet av hur blod/vätska beter sig. För att besudla dessa ting, på detta sätt, för att rinna ner och fördela sig längsmed listen, räcker det inte med en nersmetad sportväska.
Senast redigerad av inter-preter 2013-10-21 kl. 23:02.
Citera
2013-10-21, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Sysslar du med förhör eller professionellt intervjuande/muntlig faktainsamling själv?

Jag svarar sällan på barnsliga inlägg av denna typ och så blir det även denna gång.
Vi backar istället till tidigare inlägg.

Du antydde i dina inlägg att personer i tråden gjorde sina bedömningar på förhörsledarnas
inkompetens för att det såg illa ut på papper, ingen antydde det, du misstolkade och jag rättade dig.
Jag förklarade också lite varför förhörsledarna misslyckats och den kunskapen bygger jag inte på att jag
har en anhörig som har asperger.

Bemöt mina kunskaper lite rimligare nästa gång du citerar. Det klarar du säkert eftersom du nyligen
i ett långt inlägg beskrivit din "persona" och då borde du utan större problem klara det.
Citera
2013-10-21, 22:58
Medlem
Cyborg_ses avatar
Kanske legat gömd på balkongen? såg ut som svart hår där...
Citera
2013-10-21, 23:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Jo, jag vet, jag har också sett den bilden tidigare. Mängden blod på den övre är bara en bråkdel av mängden på den undre bilden.
Ändock, jag vet inte hur jag ska beskriva min slutsats utan att låta alltför flummig, men jag tolkar inte bara in den faktiska mängden blod som syns, både med och utan BlueStar, utan jag lägger också till detta min egen erfarenhet av hur blod/vätska beter sig. För att besudla dessa ting, på detta sätt, för att rinna ner och fördela sig längsmed listen, räcker det inte med en nersmetad sportväska.
Du vill inte svara. Då svarar jag. Jag bedömer blodmängden till en bråkdel av en centiliter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in