Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Ovan om talspråket tål också att tänka på för dem som sitter och målar ut förhörsledarna som träskallar på basis av hur de formulerar sig Jag tycker också att de flesta förhören låter smådumma när jag läser dem utan att tänka på det jag vet om överföring av talspråk till skrift.
Detta sagt så kan jag väl dock inte heller säga att de förhör jag läst känns som ett verk av norra europas främsta förhörsledare. Att påstå att det är direkt inkompetent tycker jag däremot känns gravt överdrivet.
Ingen och absolut ingen menar att förhörsledarna är träskallar pga hur dom formulerar sig.
Absolut ingen antyder heller att deras talspråk är det som gör dom till träskallar,
det är endast en fullständig feltolkning från dig.
Förhörsledarnas brist visar sig i hur dom tilltalar,och ställer sina frågor men också hur förhören
är uppbyggda.Ingen av förhörsledarna känns förberedda på att pojken är annorlunda,
dom jobbar endast på att försöka pressa fram ett erkännande och ertappa KJ med lögner.
Förhörsledarna skulle lyssnat på KJ:s mamma som rekommenderade dom att använda sig av
en "
tolk" i sina förhör med honom. Förhörsledarna är direkt inkompetenta i detta fall.
Dom visar tydligt vilken typ av förhör dom sysslat med tidigare, redan där ifrågasatte man
varför just dessa herrar valdes, total fiasko blev det tyvärr både för KJ och VB med familj.