2013-10-21, 21:49
Medlem
Cyborg_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej, har han tics?

The End? Vad menar du?

Jag menar att hon dör...
Citera
2013-10-21, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ovan om talspråket tål också att tänka på för dem som sitter och målar ut förhörsledarna som träskallar på basis av hur de formulerar sig Jag tycker också att de flesta förhören låter smådumma när jag läser dem utan att tänka på det jag vet om överföring av talspråk till skrift.

Detta sagt så kan jag väl dock inte heller säga att de förhör jag läst känns som ett verk av norra europas främsta förhörsledare. Att påstå att det är direkt inkompetent tycker jag däremot känns gravt överdrivet.

Ingen och absolut ingen menar att förhörsledarna är träskallar pga hur dom formulerar sig.
Absolut ingen antyder heller att deras talspråk är det som gör dom till träskallar,
det är endast en fullständig feltolkning från dig.
Förhörsledarnas brist visar sig i hur dom tilltalar,och ställer sina frågor men också hur förhören
är uppbyggda.Ingen av förhörsledarna känns förberedda på att pojken är annorlunda,
dom jobbar endast på att försöka pressa fram ett erkännande och ertappa KJ med lögner.

Förhörsledarna skulle lyssnat på KJ:s mamma som rekommenderade dom att använda sig av
en "tolk" i sina förhör med honom. Förhörsledarna är direkt inkompetenta i detta fall.
Dom visar tydligt vilken typ av förhör dom sysslat med tidigare, redan där ifrågasatte man
varför just dessa herrar valdes, total fiasko blev det tyvärr både för KJ och VB med familj.
Citera
2013-10-21, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Han hade betyg 7 av 10 vid intelligenstesten när han sökte till det militära. Han missade lite på grund av att han inte förstod några gamla svenska ord. Killen är skärpt.

Du kan hitta de mest skärpta hjärnorna bland dom som har Asperger, helt sant. Nu hade ju KJ också ADD. Vilket komplicerar till det lite. Men ändå i så stor utsträckning att LSS och god man ansågs nödvändig.
Citera
2013-10-21, 21:56
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg_se
Jag menar att hon dör...

Okej, och hur får man dit hennes blod i KJs bil och handskar och hur ser det ut med tejpen?
Påsen, tidsramen för alibi och andra viktiga faktorer som KJs DNA på VBs vrist efter att benen är avsköljda även om den är svag?

Mastpositionerna och tiderna för sms, och hur hennes telefon aldrig rörde sig utanför mastområdet?

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du kan hitta de mest skärpta hjärnorna bland dom som har Asperger, helt sant. Nu hade ju KJ också ADD. Vilket komplicerar till det lite. Men ändå i så stor utsträckning att LSS och god man ansågs nödvändig.

Och man finner en hel del intressanta mördare också som har Asperger.
Citera
2013-10-21, 21:56
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Ingen och absolut ingen menar att förhörsledarna är träskallar pga hur dom formulerar sig.
Absolut ingen antyder heller att deras talspråk är det som gör dom till träskallar,
det är endast en fullständig feltolkning från dig.
Förhörsledarnas brist visar sig i hur dom tilltalar,och ställer sina frågor men också hur förhören
är uppbyggda.Ingen av förhörsledarna känns förberedda på att pojken är annorlunda,
dom jobbar endast på att försöka pressa fram ett erkännande och ertappa KJ med lögner.

Förhörsledarna skulle lyssnat på KJ:s mamma som rekommenderade dom att använda sig av
en "tolk" i sina förhör med honom. Förhörsledarna är direkt inkompetenta i detta fall.
Dom visar tydligt vilken typ av förhör dom sysslat med tidigare, redan där ifrågasatte man
varför just dessa herrar valdes, total fiasko blev det tyvärr både för KJ och VB med familj.

Sysslar du med förhör eller professionellt intervjuande/muntlig faktainsamling själv?
Citera
2013-10-21, 22:01
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Sysslar du med förhör eller professionellt intervjuande/muntlig faktainsamling själv?

De poliser som försöker få 22-åringen att erkänna mordet heter Peter Ahlqvist och Sixten Johansson. Det är två till synes okända namn, men det beror på att de tidigare jobbade på narkotikaroteln utan att vilja synas offentligt. Inom polisen har de dock ett starkt rykte och anses vara två av de absolut skickligaste förhörsledarna.
http://www.nsd.se/nyheter/pitea/artikel.aspx?articleid=7692883
Citera
2013-10-21, 22:03
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Blodbad? Jag uppskattar mängden till mindre än en centiliter.

Nåja, blodbad var väl och ta i, men inte räcker mindre än 1 cl, som källa till all denna besudling? Man ser ju hur blodet spritt sig längs med listen, sugits upp i textilierna i handskar och matta.. Nog för att blod alltid ser mer ut än vad det är, så är ändå spridningen i sig ett tecken på att ursprungskällan varit betydande.
Citera
2013-10-21, 22:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Nåja, blodbad var väl och ta i, men inte räcker mindre än 1 cl, som källa till all denna besudling? Man ser ju hur blodet spritt sig längs med listen, sugits upp i textilierna i handskar och matta.. Nog för att blod alltid ser mer ut än vad det är, så är ändå spridningen i sig ett tecken på att ursprungskällan varit betydande.
Titta på de här bilderna: http://img62.imageshack.us/img62/1821/kt42.jpg
Undre bilden föreställer en resårbotten, som SKL har hällt blod på. Jämför det sedan med bilden ovanför. Betänk att blodet är förstärkt med BlueStar för att synas. Hur mycket blod tror du att det är på den övre bilden jämfört med den undre? Lika mycket? 1/10? 1/100?
Citera
2013-10-21, 22:10
Medlem
Cyborg_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Okej, och hur får man dit hennes blod i KJs bil och handskar och hur ser det ut med tejpen?
Påsen, tidsramen för alibi och andra viktiga faktorer som KJs DNA på VBs vrist efter att benen är avsköljda även om den är svag?

Mastpositionerna och tiderna för sms, och hur hennes telefon aldrig rörde sig utanför mastområdet?

Tja, jag vet ej om bagaget gick att låsa eller inte...om det var helt eller trasigt.

Vidare så verkar spåren på handskar och påse vara ett "smear" från kanske kanten på bagagets insida... mycket litet kontakt avtryck som uppstått när bagaget tömts vid något tillfälle av någon.

Tejpen är gammal arme tejp som hans far fått tag på sjukan på F21... gissningsvis.
Ej samma som på offret.

Mastpositionen har ej ändrats eftersom han hämtade upp henne och körde ner till älven efter Sävastvägen... man svänger ner höger istället för vänster , då hamnar man uppe vid det gamla fortet.
Citera
2013-10-21, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
D= KJ:s bror, TJ= Släkting till KJ?

Jag tror att D*vid tyvärr är lite insyltad i efterarbetet.

Det är sannolikt någon för inte har KJ fixat allt detta ensam, då måste han gått på uppåttjack i styvt 15 dagar.. det är ju nästan dygnet runt aktivitet med bl.a. mobilerna, någon har hjälpt honom.
Citera
2013-10-21, 22:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det är sannolikt någon för inte har KJ fixat allt detta ensam, då måste han gått på uppåttjack i styvt 15 dagar.. det är ju nästan dygnet runt aktivitet med bl.a. mobilerna, någon har hjälpt honom.
Kan du styrka detta påstående med ett schema?
Citera
2013-10-21, 22:16
Medlem
Citat:

Du skickade inte den frågan till mig egentligen.

Men jag tror att förhörsledarna följer den "bok" som man bör följa och som terapeuter också gör.

På papper kan det se "oproffsigt" ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in