2013-10-23, 00:45
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, s.1806

Det är väl aldrig ”ett helt jäkla luftförsvars[utrymme]rum” mt ser för sin inre blick..? – I så fall bör man kanske också avsöka Klinten med omnejd (c:a 20 min körtid från fp1, fp2).
Citera
2013-10-23, 00:47
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Han har själv vidgått vissa saker vill jag minnas. Sida i FUP kan du leta upp själv.

Sen finns det väl knappast anledning att ifrågasätta Camillas uppgifter om hur han har agerat mot henne.

Frågan är hur relevant det är till det här mordet inget annat.
Nej, FUP bör man hänvisa till och talar man misshandel så bör ju han dömts för det och inte påstås av kreti och pleti i en tråd som över huvudtaget inte har ett skit på den här människan då det gäller styckmordet. Man borde skämmas ta mej fan att bestrida SKL; rättsläkare, och kriminalhundar,åklagare, polis. Det är ju för fan foliehattsparad.

Citat:
Rykten på stan och att bli tagen på bar gärning av frugan är ju enligt min mening två helt skilda saker.

Jag vill nog skita i rykten på stan och pippandet hit och dit. Jag vill ha belägg för hur han kopplas till det här styckmordet, och finns inte det, så är det ju ganska så oseriöst att peka ut honom.
Citera
2013-10-23, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
MB må vara en kåtbock och humörfrisk men mördare är han då fan inte.

"Humörfrisk" är ett vänligt ordval. Skulle säga att han uppvisar psykopatiska, eller åtminstone narcissistiska, drag och ett starkt kontrollbehov. Vilket vi alla vet är torrt krut i en mordutredning.

Men: Konspirationen blir bara FÖR komplicerad och samtidigt halvdant gjord om MB är GM. Han känns för "trubbig" för att kunna ha planterat bevis på ett så utstuderat raffinerat och lågmält sätt som en sådan teori kräver. Det blir dålig TV-deckare av ett scenario där KJ satts dit av MB. Faller därför.

Dock: Uppenbart att åklagare/polis valt att hålla tillräckligt av infon kring MB utanför slasken för att ge honom en ordentlig knäpp på näsan, nu när de har chansen...
Citera
2013-10-23, 00:48
Medlem
RaffaPancamos avatar
Citat:
Rykten på stan och att bli tagen på bar gärning av frugan är ju enligt min mening två helt skilda saker.

Han har knullat på åtminstone två av sina tidigare arbetskamrater. En av dessa på den lokalredaktion som i alla fall då fanns i Kalix, där han på senare år fakturerat mycket för att lära ut redigering.
Hur han tystar ner dessa stories vet jag inte, men i media knullar alla runt så det kanske inte blev buzz.
Citera
2013-10-23, 00:48
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Nej, FUP bör man hänvisa till och talar man misshandel så bör ju han dömts för det och inte påstås av kreti och pleti i en tråd som över huvudtaget inte har ett skit på den här människan då det gäller styckmordet. Man borde skämmas ta mej fan att bestrida SKL; rättsläkare, och kriminalhundar,åklagare, polis. Det är ju för fan foliehattsparad.
Vad har jag bestridit avseende den tekniska bevisningen menar du? Och läs FUP själv för fan, jag har inte alla sidnummer i huvudet.
Citera
2013-10-23, 00:49
Medlem
Citat:

Jag vill nog skita i rykten på stan och pippandet hit och dit. Jag vill ha belägg för hur han kopplas till det här styckmordet, och finns inte det, så är det ju ganska så oseriöst att peka ut honom.

Jo han erkänner i förhör att han slagit till sin fru. Minns tyvärr inte sida och har inte fupen till hands just nu.
Citera
2013-10-23, 00:50
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrAcKmAn
Angående att hon aldrig blödde på träningarna. Sidan 664 / 606, SMS från VB 2013-01-09:

Citat:
"Jävla mikael berg hans fel jag höll på tvätta dräkten för jag blödde blod på tröjan och han brukar
ropa är nån kvar nu låser men den här gången han ropade inget så jag hör inget när jag kom ut från
rummet mörkt kom inte ut"

Wow. Den där kommer jag ihåg att jag läste i förbifarten. Det finns en tå och ett öra hitills. Om det där har kommit på dräkten så är det nog inte från tån. Om det inte är örat så är detta nog källan till blodet i skuffen. Visserligen säger hon att hon tvättar dräkten men hur effektivt är det med blod.
Citera
2013-10-23, 00:50
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Vad har jag bestridit avseende den tekniska bevisningen menar du? Och läs FUP själv för fan, jag har inte alla sidnummer i huvudet.

Det är en fråga om hur man kopplar den här MB till mordet inget annat.-
Jag frågade inte efter sidnumret i FUP nu utan jag frågar om hur han är relevant för en utredning som inte har honom som misstänkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
Jo han erkänner i förhör att han slagit till sin fru. Minns tyvärr inte sida och har inte fupen till hands just nu.

Woaw och då är han mördare eller hur kommer hans sk slag in i mordfallet?
Citera
2013-10-23, 00:51
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaffaPancamo
Han har knullat på åtminstone två av sina tidigare arbetskamrater. En av dessa på den lokalredaktion som i alla fall då fanns i Kalix, där han på senare år fakturerat mycket för att lära ut redigering.
Hur han tystar ner dessa stories vet jag inte, men i media knullar alla runt så det kanske inte blev buzz.
Tidigare otrohet gör ju inte att ny sådan accepteras av hustrun. Skulle snarare tro tvärtom.
Citera
2013-10-23, 00:52
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Det är en fråga om hur man kopplar den här MB till mordet inget annat.-
Jag frågade inte efter sidnumret i FUP nu utan jag frågar om hur han är relevant för en utredning som inte har honom som misstänkt.

Woaw och då är han mördare eller hur kommer hans sk slag in i mordfallet?
Detta är ett diskussionsforum. Har du helt missat det?

Jag pekar på fakta från offentliga handlingar. På vilket sätt hänger jag ut någon då? Jag har inte ens gjort gällande att jag tror att MB är skyldig.
Citera
2013-10-23, 00:54
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Detta är ett diskussionsforum. Har du helt missat det?

Så du kan inte svara hur han är relevant för det här mordet och du kan inte redogöra för varför en oskyldig ska pekas ut? Är det inte så att diskussionen ska handla om mordet på VB och inte skvaller eller konspirationer om MB? I så fall kanske konspirationstråd kan öppnas för det finns dom som vill tala om sakförhållande inte skvaller och personer som inte är misstänkta. Är det en slags sjukdom eller är tråden inte aktuellt brott?
Citera
2013-10-23, 00:55
Medlem
Jag tycker man skall lyssna på vad KJ själv säger. Läs FUPen.

Enligt sin mor och övriga vittnen har dom entydigt betygat att att han alltid öppenhjärtligt (rakt ut) sagt sin mening (om den än i vissa fall kanske inte varit socialt lämpligt). Kan inte ljuga.

KJ förstår ingenting och säger att någon försöker sätta dit honom. Det kan man ju fnysa åt.

Men jag tror faktiskt han känner rätt.

Vi får se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in