2013-10-24, 00:28
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Det där sa du även när jag presenterade att KJ troligast hade as. Inga nyheter. Vad är det som respektlöst enligt dig? Du är bra dum om du tror att någon tror att en tråd ställer diagnoser. Du behöer inte ideligen förklara hur det går till. Återigen säger jag att KJ har något ovanpå sin diagnos as som gör att han helt likgiltigt kan stycka både hundar och människor, för det tror jag att han har gjort. Han skapade tillfällen, han hade behov av att göra det här. Kan vi nu lämna vem som har rätt att ställa diagnos eller ej? Tror att KJs diagnoser, hittade som ohittade, rätt som felaktiga, är det minsta problemet familjen har. Jag kan tänka mig att brorsorna är mycket rädda för att bli inblandade och indragna i den här skräcken, som det innebär att ha en bror inlåst på rättspsyk.

Nej, alla mördare är inte psykopater, nu har du sagt det och det var heller inget nytt. Vad tror du om folk, glider du lite ovanpå eller har du någon öm tå? Linda nu in foten och sluta vara så förbaskat jobbig.

Det som framkommit om att han bett en kompis vara hygglig mot VB är intressant, här vill KJ skydda VB. Vi pratar nog tyvärr om en dubbelnatur, vilket är hyfsat typiskt för någon som är "psykopat". Det vore intressant att få veta vem kompisen är som inte gillar thaitjejer. Hur mycket påverkade han KJ tro? Det har tidigare varit uppe att KJs relation till någon kan ligga bakom det här. Kom ihåg att KJ enligt ryktena var bisexuell, och även det stämde! Tänk om mordet är en invecklad soppa av känslor för den här killen?

1. Jag är inte den som ställer diagnoser i denna tråd (eller flera andra) det är det du som är så dum och gör.

2. Ja KJ har 2 diagnoser. Den ena är AS den andra är ADD.

3. Varför ska bröder känna skräck över att en familjemedlem får vård? Lättnad kanske ligger närmre sanningen?

4. KJ har en vän som ogillar töser från Thailand. Innan denna vän får träffa VB så ber KJ sin vän att vara snäll emot henne... ( psykopatdrag...?Icke)

Du glömde källan på att kJ hade psykopati, eller ngt liknande samt vad ngt liknande skulle vara., som DU skrev att han hade.

Gör oss kunniga en tjänst och sluta idiotförklara området gällande diagnoser inom psykiatri. Du verkar bara korkad
Citera
2013-10-24, 00:29
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Två tops - Bagageluckan, vä insida, kant
SKL:s materialnr: 201300745711
DNA, standardanalys På båda topsen påvisades blod. Resultaten talar extremt starkt för
att blodet/DNA:t kommer från Bangsuan (Grad +4), om man
bortser från möjligheten att kommer från en nära släkting.

Vad menas med två tops? Är det sådana man petar i öronen med? Har man hittat två tops med blod på från VB?

Du kan kika lite på det här om olika slags DNA analyser.
http://www.skl.polisen.se/Global/www%20och%20Intrapolis/Informationsmaterial/SKL/DNA-analyser%20forr,%20nu%20och%20i%20framtiden.pdf

Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Ja, jag pratar generellt om fallet. Jag hade dom tankarna idag, så jag skrev dom när jag såg att strypning nämndes.

Förra flickvännen vittnar om ett otäckt strypförsök i FUP, så ja det stämmer.
Han slutade inte fast hon sprattlade med armar och ben och han flinade bara efteråt.
Hon fick panik. Hon får säkert vittna om det här i domstolen plus sköterskan han hotat på rättspsyk-

1394
Citat:
Ida tillfrågades om hon hade svårt att få luft när Kibba tog stryptaget. Ida uppgav att hon hade
det, hon fick panik.
På frågan om det var nära att Ida svimmat i samband med att Kibba tog stryptag, svarade Ida
att hon tror att det inte kan ha varit långt ifrån. Ida uppskattar att Kibba höll stryptaget i 30 –
40 sekunder.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-24 kl. 00:33.
Citera
2013-10-24, 00:33
Medlem
Citat:
Jag tror också på stryptag från hans sida.

Kroppen berättar ju vad some hände. Hon har strypskador, men det dödade inte henne. Samtidigt blev hon inte mördad i hemmet.

Som FUP-12 sa, så är det två separata händelser.
Först stryp --> medvetslös --> ut ur lägenheten --> dödas ute i naturen.

Blodet kom i bilen när han började transportera och flytta på kroppen.
Detta ligger nog nära sanningen. Lägenheten visserligen inte klassat som brottsplats men det utesluter inte att hon blivit strypt till medvetslöshet. Strykningen var inte dödsorsaken de måste då utdelats senare. Därav inga avärjningsskador.
Om mobildata läggs in i det tänkta förloppet tar han ut den medvetslösa kroppen och lägger i bagageluckan med kläder på, mobilen finns på henne, kan tyda på att hon planerat att gå från lägenheten. Strykningen kan ju även ha skett i anslutning (utanför) lägenheten. När mobilen hamnar i bagaget liggande i väska, kasse eller ficka får den dålig signal av 3G och slår över till 2G men eftersom 3G har prio går den strax över igen, sedan sker ingen kontakt mellan mast och mobil, telefonen är konstruerad så för att inte ligga och söka och dra ur batteri.
När han sedan åkt för att dumpa henne, kör han i berusat tillstånd för att han måste, det bekräftar resan till hans bror. När han öppnar bagageluckan har han tur att inte telefonen tar kontakt, kan bero på att batteriet tagit slut eller att han tar ut batteriet inne i gagagluckan. Han vet då att hon lever eller rent av upptäcker det då och utdelar de två huggen var av ett är dödande, blod rinner ut i bilen. Han lyfter ur henne och blod kommer även på bagageluckans kant. Han dumpar henne någon stans, men det är inte på de fyndplatser som nu är kända.
Han återvänder efter en tid och utför resten. Går säker att få ett fortsatt senario, även de med ledning av FUP.
Citera
2013-10-24, 00:37
Bannlyst
Alla de här fotona som visas från sidan 382 och framåt på KJ:s bostad utifrån. Vad för syfte har dom i utredningen? Vad får man reda på med hjälp utav dom?

någon som är duktig kriminalare och kan förklara?
Citera
2013-10-24, 00:40
Medlem
Någon som vet om bilderna på stick bröst och rygg ligger utlagda någonstans? Sitter på jobbet och har inte tillgång till fup men skulle vilja kolla just dem. Någon som vet eller kanske till och med är snäll och lägger ut åt mig
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Nej det var ingen passion där inte. Men KJ verkar ha haft känslor för VB som han inte vågat säga. Finns skrivet om det i fup, är på jobbet och kan inte kolla
Han kanske hade tänkt prata om att han hade känslor, vad gör VB. skriver till någon annan hela kvällen, kanske hon berättade om de inbillade planerna m MB äh. Jag vet inte, försöker bara förstå detta hemska dåd

Riktigt gulligt när hon i SMS anklagar sig själv för att hon inte tagit reda på om MB är gift och han tröstar henne med att säga att det ju inte är hennes fel o.s.v. Jag blev lite sentimental faktiskt.
Synd att det slutade så illa. Kunde ju ha gått riktigt bra i framtiden. Som KJs mor sa "Kaka söker maka".
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Alla de här fotona som visas från sidan 382 och framåt på KJ:s bostad utifrån. Vad för syfte har dom i utredningen? Vad får man reda på med hjälp utav dom?

någon som är duktig kriminalare och kan förklara?
Jag kan förklara om du förklarar vad MB har för vattentätt alibi efter 20:38.
Citera
2013-10-24, 00:42
Bannlyst
Citat:
Jag tror också på stryptag från hans sida.

Kroppen berättar ju vad some hände. Hon har strypskador, men det dödade inte henne. Samtidigt blev hon inte mördad i hemmet.

Som FUP-12 sa, så är det två separata händelser.
Först stryp --> medvetslös --> ut ur lägenheten --> dödas ute i naturen.

Blodet kom i bilen när han började transportera och flytta på kroppen.

Jag tror med du har helt rätt i din analys. Då kan vittnet Nils iakttagelse gällande att han sett KJ och en annan person burit ut något stort från lägenheten försiktigt med skynke över. Det var nog VB de bar ut. Men vem var medhjälparen? MB? Brodern?

Men om dom nu burit ut henne medvetslös hur kan det ha hamnat blod i bagageutrymmet då? Jag tänker på coop-plastkassen. Kan den möjligtvis innehållit de avkapade händerna och på det sättet runnit ut blod? Men då undrar man ju varför han lagt tillbaka påsen i bagaget igen?
Senast redigerad av ClaudiaCardinale 2013-10-24 kl. 00:48.
Citera
2013-10-24, 00:47
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Har ingen P7a gjorts? Där bör ju finnas en indikation på vilken mental hälsa JK kan ha.
Men han sitter ju på rättspsyk, så nog fan är det något som inte stämmer med honom, och då tänker jag inte på hans rivmärke direkt.

Herregud...så luttrad och påläst som du påstår dig vara blir man ju aningens förbluffad. Eller inte. Jo det har gjorts en P7a. Sökfunktionen fungerar bra.

När jag ändå har dig på tråden: om en kvinna säger sig ha blivit misshandlad/våldtagen, är det sanning då om ingen anmälan gjorts? Eller är det bara byskvaller och fantasier?

Blev KJ's hund styckad? Källa?
Citera
2013-10-24, 00:50
Medlem
Jag kan ha ett fragmenterad minnesbild - dessvärre just nu inga länkar heller.

Men om minnet inte sviker mig totalt hade MB inköpt en ny kniv i våras med någon ornamentering på - en typ trofekniv alt en fin kökskniv från Japan - som alltid är signerad av hantverkaren (har två själv). Som han stolt visade upp för personalen och förmodligen för VB.

Hur som haver började VB därefter önska sig en kniv i present för att den var så cool. Först tjatade hon på någon bekant i Luleå men sedan på KJ att det var vad hon ville ha i födelsepresent.

Det jag undrar är var befinner sig den i vår inköpta japan-kniven(?) som var i MB:s ägo? Någon som funderat på det?

Den längsta jag har är ca 35 cm (själva knivbladet) och ruggigt vass. Att skära i kött är som att skära i smör.

Det undrar jag. Var är den kniven.
Citera
2013-10-24, 00:52
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
1. Jag är inte den som ställer diagnoser i denna tråd (eller flera andra) det är det du som är så dum och gör.

2. Ja KJ har 2 diagnoser. Den ena är AS den andra är ADD.

3. Varför ska bröder känna skräck över att en familjemedlem får vård? Lättnad kanske ligger närmre sanningen?

4. KJ har en vän som ogillar töser från Thailand. Innan denna vän får träffa VB så ber KJ sin vän att vara snäll emot henne... ( psykopatdrag...?Icke)

Du glömde källan på att kJ hade psykopati, eller ngt liknande samt vad ngt liknande skulle vara., som DU skrev att han hade.

Gör oss kunniga en tjänst och sluta idiotförklara området gällande diagnoser inom psykiatri. Du verkar bara korkad

Varför kan du inte bara andas in och läsa inlägg med eftertanke? Läs HELA meningen, innan du kreverar. Vad handlar din frustration om? Nu får du allt ta dig samman. Du visar prov på snabb huggkraft, till ingen nytta.

1. Ingen av oss som antog att KJ har as var fel ute, varför håller du hela tiden på och drar i detta? Sluta nu.
2. Varför upprepar du något som alla vet?
3. Klart att det är synnerligen otrevliga omständigheterna för bröderna. Deras bror gick från att bara ha ett handikapp till att sitta inspärrad på rättspsyk. Kan du verkligen inte förstå hur de kan tänkas känna kring detta? De blir förhörda och känner alla misstänksamma blickar. Deras familj har gått sönder. Jag tror inte att de är "glada" för att brorsan får vård, jag tror att de är chockade.
4. Psykopater är dubbelnaturer. KJ ömmar för VB, och mördar troligast henne. Ett mäktigt tecken på psykopati, om det förhåller sig som majoriteten tror, den absoluta majoriteten.

5. Du vill bra bråka. Gör något som gynnar dig i riktiga livet.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-10-24 kl. 01:00.
Citera
2013-10-24, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det jag undrar är var befinner sig den i vår inköpta japan-kniven(?) som var i MB:s ägo? Någon som funderat på det?

Den är väl förmodligen tillsammans med övriga knivar i hans samling,annars har ju polisen missat en fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in