2013-10-21, 22:19
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg_se
Tja, jag vet ej om bagaget gick att låsa eller inte...om det var helt eller trasigt.

Vidare så verkar spåren på handskar och påse vara ett "smear" från kanske kanten på bagagets insida... mycket litet kontakt avtryck som uppstått när bagaget tömts vid något tillfälle av någon.

Tejpen är gammal arme tejp som hans far fått tag på sjukan på F21... gissningsvis.
Ej samma som på offret.

Mastpositionen har ej ändrats eftersom han hämtade upp henne och körde ner till älven efter Sävastvägen... man svänger ner höger istället för vänster , då hamnar man uppe vid det gamla fortet.

+1 på att det är samma tejp och du redogör ju inte för ett eventuellt tidsmässigt händelseförlopp.

Du svarar inte på DNAt från honom på hennes vrist som då är efter benen sköljts av +1.
Nej dom anger inte hur lite eller mycket blod det är på handsken, påsen, eller bagaget i mängd, men nämner att det inte är ett litet sår som orsakat blodmängden.

Nu säger han att han tog tejprullen från en typ övergiven bil. Nja, handskarna har utsatts för väta men har hennes blod på handsken. Hennes blod på tejprullen, och hennes blod på påsen.

Sen har en kriminalhund som då enbart markerar förruttnelse markerat i bilen, och då handlar det inte om bara blod längre. Så hur går det i hop? Du måste ju ta MBs schema och hennes tidschema och se om det passar, sen måste du ju ha klart för dig hur tejpen kom till hans lägenhet och varför en kriminalhund markerar förruttnelse i hans bil.

Så hur har det här gått till undrar jag då rent tidsmässigt och hur ?
Citera
2013-10-21, 22:19
Medlem
Rallz.s avatar
Citat:
Tja, jag vet ej om bagaget gick att låsa eller inte...om det var helt eller trasigt. ....
Vill minnas att bagageluckan på denna bilmodell endast går att öppna inifrån via en spak, alternativt låsa upp och låsa igen med nyckel från utsidan. Inga brytmärken på lucka.
Citera
2013-10-21, 22:25
Bannlyst
F2: Tänk om vi en vacker dag att lägger fram bevis att hon lämnade aldrig din lägenhet
levande.

Efter det uttalandet blir ju KJ lite spak och lite där säger han ju också att han kommer acceptera ifall han blir dömd.

Där får förhörsledarna honom lite på fall.
Citera
2013-10-21, 22:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
F2: Tänk om vi en vacker dag att lägger fram bevis att hon lämnade aldrig din lägenhet
levande.

Efter det uttalandet blir ju KJ lite spak och lite där säger han ju också att han kommer acceptera ifall han blir dömd.

Där får förhörsledarna honom lite på fall.
Det är väl klart. Tänk om polisen lägger fram bevis på att hon aldrig lämnade din lägenhet levande? Skulle inte du bli spak då?
Citera
2013-10-21, 22:27
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Bagaget 304
Bilen är av sedanmodell. Bagageluckan öppnades från en knapp på förardörrens insida.
Det gick inte att öppna bagageluckan utifrån med nyckeln som satt i tändningslåset

Förhör 1761
Citat:
H: Ja, hur hamnade blodet i min bagagelucka.
F: Mmm. Kan du utveckla det?
H: Ja, men…vem är det som har varit in och sätt in blod i mi…in i min ba…bagagelucka.
F: Mmm.
F2: Vem har sagt att det är i bagageluckan?
H: Va?
H: Han gjorde det ju det nu.
F: Tyckte du att jag sa att det var i…
H: Jaa.
F: …bagageluckan?
H: Ja, du…du sa ju…bagageluckan.
F: …….. Hur sa jag? Hur sa jag, Kristoffer, när jag sa det? Kan du berätta för mig hur jag sa?
H: I min bil.
F: Vad sa du?
H: I min bil.
F: I din bil?
H: Ja.
F: Mmm. Vad…vad sa jag mer?
H: Vad…vad är…du sa i min bil. Då antog jag att det var bagageluckan.
F: Ja, det är så du menar?
H: Ja. För att annars…
F: Kan du…kan du förklara för mig då varför du…du, Kristoffer, med…med egna

Citera
2013-10-21, 22:30
Medlem
zero73s avatar

Japp, kan inget annat än instämma.

Det enda åklagaren egentligen har är blodet i bakluckan, och inte ens det är särskilt starkt.
Citera
2013-10-21, 22:31
Medlem
Cyborg_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
+1 på att det är samma tejp och du redogör ju inte för ett eventuellt tidsmässigt händelseförlopp.

Du svarar inte på DNAt från honom på hennes vrist som då är efter benen sköljts av +1.
Nej dom anger inte hur lite eller mycket blod det är på handsken, påsen, eller bagaget i mängd, men nämner att det inte är ett litet sår som orsakat blodmängden.

Nu säger han att han tog tejprullen från en typ övergiven bil. Nja, handskarna har utsatts för väta men har hennes blod på handsken. Hennes blod på tejprullen, och hennes blod på påsen.

Sen har en kriminalhund som då enbart markerar förruttnelse markerat i bilen, och då handlar det inte om bara blod längre. Så hur går det i hop? Du måste ju ta MBs schema och hennes tidschema och se om det passar, sen måste du ju ha klart för dig hur tejpen kom till hans lägenhet och varför en kriminalhund markerar förruttnelse i hans bil.

Så hur har det här gått till undrar jag då rent tidsmässigt och hur ?

Tidsmässigt har väl MB inget alibi efter hemkomsten från krogen som han och hans fru var på... sen undrar jag om dom varit på samma fest om man läser förhören...

MB's mastpositionen 21.06.43 tyder bara på att mobilen låg hemma. Lät den väl ligga när han mötte upp henne ?

Jag har aldrig sagt att hon INTE har legat i bilen...bara osäker på vem som lagt henne där.
Citera
2013-10-21, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kan du styrka detta påstående med ett schema?

Nej, så avancerat är inte mitt påstående att presentera ett schema, det är en känsla efter att plöjt igenom samtliga telefonlistor och förutom dem så skall personen hinna med lite transporter, mord, styckning, tvättning, flyttning av likdelar och sök både privat och med kompisar samt mps. Det har varit en nästan dygnet runt verksamhet för en man som sover på dagen och är uppe på natten enligt viss utsaga. Han skall dessutom ibland sova upp till 16 timmar på ett dygn under vissa perioder i hans vuxna liv, det går inte ihop.

Sen har jag fått beskrivet hur terrängen ser ut bl.a. ikring värnet där hon förmodligen förvarats (hundmarkering) och det är inte en enkel promenad utan risig o bökig terräng att förflytta sig i utan att behöva bära något och i dagsljus. Vissa stenar till gropen har bl.a. tagits från en plats ca 100m från gropen och givetvis burits till gropen.

Allt detta "one mans work" från start till mål, väldigt tveksamt.
Citera
2013-10-21, 22:38
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faanfaanfaan
Rätt säker på att det är lampan i taket som ger det gula skenet. Din sidnumrering i FUP är lite off, tror jag. Bilden jag främst tittar på är detaljbilden på sid 361 (sidnummer högst upp till höger i FUP). Att bilden har gulstick från lampan ser du om du jämför den klarvita färgen som ligger i skuggan av tejpen i "Bild 2" till vänster, däremot de belysta delarna (av taklampan) går i gult och rött. Syns också på samma bild om man tittar på cirkeln med kors till höger i samma bild.

-Snälla, nu har jag hjälp dig/er med "Gult", hjälp nu mig med "Rött", se mitt inlägg här 39533!

Ja, sidreferensen är fel - ska vara FUP s361.

Så kan det vara.

Jag tänkte att tejpen kanske gulnat om den legat ute i bilen ett längre tag. Känns lite för uppenbart av SKL att missa en sån detalj. Hehe!
Citera
2013-10-21, 22:38
Bannlyst
Han uppger att han känner till olika mer udda sätt att ha sex på,
han nämner samlingsnamn som han känner till och säger att han känner en tjej som tycker om
kvävningslekar.

Där har vi nog sanningen i vad som hände . kvävningslek som ballade ur frågan är bara varför han gått loss på henne med vasst föremål och varför orsakat stickskadorna. Han måste fått någon psykos och blivit helt flippad.
Citera
2013-10-21, 22:39
Medlem
Cyborg_ses avatar
QSävast och Sävast S är samma mast ? bara olika riktningar ?
Citera
2013-10-21, 22:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
QSävast och Sävast S är samma mast ? bara olika riktningar ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in