2013-10-20, 02:41
  #12001
Medlem
ESS-Lunds avatar
Får börja hänga i fb-tank igen då. Mest häckat i forumiteskanalen (wotlabs kanal) på sistone.

Tack för bra streams förresten EJ, må Sofiero vara med dig!
Citera
2013-10-20, 03:01
  #12002
Medlem
Out-of-Steps avatar
Vilka idioter det finns... helt otroligt. Hamnade i ett match där en kille hela tiden höll på att försöka förolämpa mig på alla möjliga sätt. Säger sedan åt mig att mina stats är värdelösa osv. Så när matchen var slut tittade jag genom hans profil, han var självklart minst lika dålig och totalt värdelös i vagnen han körde! Haha
__________________
Senast redigerad av Out-of-Step 2013-10-20 kl. 03:06.
Citera
2013-10-20, 08:45
  #12003
Medlem
dåliga polacker och bra svenskar.

skulle man titta på CW-kartan och dra slutsatser så är polackerna (eller andra länder med för många konsonanter i språket) överdjävliga och utklassar allt annat. Svennar är dåliga helt enkelt.

Jag misstänker att man får titta på olika turneringar, ESL och sådant för att hitta de riktigt bra, om man ska kunna hitta dem i statistik. Jag har aldrig tittat eller varit med på något sådant, men ju färre i varje lag dess mer betyder varje medlem, och ska man vara bra i ett lag är det nog här man hittar de "bästa", skulle jag tro.

att bara gå efter xvm/wn7 i random matcher och hur folk presterar där är inte rättvist, varken mot polacker eller svenskar.
Citera
2013-10-20, 16:18
  #12004
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Något säger mig att det är mer äldre svenskar som spelar, än yngre. Kan ha fel dock men jag har fått för mig att WoT inte lockar så många yngre här. De flesta kidsen lirar mer andra spel där det ska gå i 100 hela tiden.

Att det är mest yngre från t.ex. Polen, är gissningsvis för att spelet är for free. Att köpa spel i dessa länder kostar skjortan. Här får alla ungar spelen av sina föräldrar om de gnäller lite.

Jag är själv tvåspråkig svensk/polsk (fixar även tyska, även ryska lite svagt) tycker det är mestadels unga, unga killar som lirar där.. att spelet är gratis tror jag har bidragit enormt till dess genomslag i dessa länder.

Hade faktiskt varit lite kul om allas namn slutade med t.ex.; _swe eller _ru eller _pl... ganska oväsentligt men en kul grej för att hitta fler svenskar att skriva med.
Citera
2013-10-20, 16:56
  #12005
Medlem
Jag vill personligen med mina bara händer strypa den jävel som kom på att nerfa granathastigheten för alla spg.
Citera
2013-10-20, 17:44
  #12006
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Något säger mig att det är mer äldre svenskar som spelar, än yngre. Kan ha fel dock men jag har fått för mig att WoT inte lockar så många yngre här. De flesta kidsen lirar mer andra spel där det ska gå i 100 hela tiden.

Att det är mest yngre från t.ex. Polen, är gissningsvis för att spelet är for free. Att köpa spel i dessa länder kostar skjortan. Här får alla ungar spelen av sina föräldrar om de gnäller lite.

Jag är själv tvåspråkig svensk/polsk (fixar även tyska, även ryska lite svagt) tycker det är mestadels unga, unga killar som lirar där.. att spelet är gratis tror jag har bidragit enormt till dess genomslag i dessa länder.

Hade faktiskt varit lite kul om allas namn slutade med t.ex.; _swe eller _ru eller _pl... ganska oväsentligt men en kul grej för att hitta fler svenskar att skriva med.


den ryska klanen, Staff ,som jag var med i var åldern som i de svenska... blandat som fan, de flesta 25 .. några som mig 45+, men det känns som det är en ofantlig mängd från forna östblocket som lockas av detta free to play. Men det är ju bara en klan som jag vet.. inget att dra några större slutsatser av kanske , men väldigt jämförbara med En Svensk Tiger, Swedish Viking, 3 Kr

Väldigt många avlönar ju sina FC's med guld, istället för oss lata (mer välbeställda) som bara köper det guld man vill ha och inte är beroende av inkomst i spelet. Kanske de är mer resultatinriktade i CW tack vare det? Många av de som lirade i STAFF var antingen ryssar som bodde i utlandet elelr var utvandrade, några hade lämnat den ryska servern eftersom det är enklare motstånd på EU, dvs enklare att ha en inkomst av spel-valuta..
Citera
2013-10-20, 18:33
  #12007
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Kan ha fel dock men jag har fått för mig att WoT inte lockar så många yngre här. De flesta kidsen lirar mer andra spel där det ska gå i 100 hela tiden.
Några gånger har åldersdiskussioner kommit upp i chatten under matcher och snittåldern har inte varit låg...äldsta påstod sig va 67år.
Citera
2013-10-20, 21:26
  #12008
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Något säger mig att det är mer äldre svenskar som spelar, än yngre. Kan ha fel dock men jag har fått för mig att WoT inte lockar så många yngre här. De flesta kidsen lirar mer andra spel där det ska gå i 100 hela tiden.
Tror ni har helt rätt här. Vi är betydligt äldre i genomsnitt än östeuropeerna. Det känns så i alla fall. Helt klart. Tycker våra kids hellre verkar lira GTA, CS, FIFA och sånt. Och lirar de WoT så tröttnar de när det börjar ta emot, runt tier III-IV typ.
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Hade faktiskt varit lite kul om allas namn slutade med t.ex.; _swe eller _ru eller _pl... ganska oväsentligt men en kul grej för att hitta fler svenskar att skriva med.
Faktiskt. Ungefär som på testservern.
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Lirade nyligen med två unicums, båda var polacker. Finns lika många kassa svenskar som polacker skulle jag gissa på men eftersom fler polacker spelar kommer du ha fler såna som är kassa rent numerärt.
Man generaliserar naturligtvis. Eller jag gör det iaf. Så fort det är ett namn med c,z eller w i så är det en "polack" i mina ögon. Sen finns det många bra polacker också. Absolut. Jag har roat mig med att kolla lite extra på namnen i lagen där vi förlorar "skamfullt" och "förnedrande" - men jag kan inte utläsa något tydligt mönster, varken i namn eller klaner? Det är skit rakt över. Fast man vill ju gärna ha något konkret att skylla på och polackerna ylar ju rätt ofta sitt "siemka" och allt var det nu är inför bataljerna. Så då får de också bära hundhuvudet.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Känns de igen?
https://www.youtube.com/watch?v=t-LW26JRweQ
Ha ha! Sammanfattar min WoT-helg bra.
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Jag vill personligen med mina bara händer strypa den jävel som kom på att nerfa granathastigheten för alla spg.
Så känner jag rent generellt för närvarande. På en totalt ohälsosam nivå...

Vilken jävla helg.
Citera
2013-10-21, 08:32
  #12009
Medlem
tjack i näsan!!s avatar
Jävla vad jag suttit o vrålat vid datorn. Helt hopplöst att hålla en flank själv när resten bara åkt åt andra hållet.
Citera
2013-10-21, 15:22
  #12010
Medlem
Ace Venturas avatar
Tänkte egentligen skriva om hur trist det är att vara fast i mellanmjölksträsket. Har kämpat på ett tag med 55+% wr och höjt mina stats rent generellt, sakta men säkert... så kommer en helg som den här med 3-4 dagars katastrofresultat - å så är man direkt tillbaka i skiten igen. Känns som jag är 50/50 på allt just nu. Wr, kill/death, damage etc. Åker ut med 1.700 hp. Skjuter själv 1.700 hp. Får 1 kill, men dör själv. Ett klassiskt nollsummespel...

Tyvärr kan jag inte skylla på någon annan heller för den delen. Har efter (ännu) en pisshelg (ännu en gång) insett att jag är på tok för otålig. Vill inte vara alfa-hane och ligga längst fram men jag spelar mycket heavy's och hamnar nästan alltid där ändå? (Trots att jag inte har någon tier X-tank men spelar nästan uteslutande bara tier X-fighter). Och väl där tar cowboyen inom mig överhand. För varför avvakta bakom ett hörn när man kan döda fi direkt!? Blir då ofta den som försöker ta initiativ, smyga, sneaka, spotta, flanka, pusha eller på annat sätt vinna mark. Helt plötsligt kastas all annan strategi (utöver "se till att alla skott räknas") ut genom fönstret!
Tycker jag tar det lugnt. Tycker jag försöker avvakta. Men alltid när jag dör så står jag nästan alltid längst fram. Fattar bara inte hur jag kommer dit? Jag började ju nästan längst bak... men så finns det en bättre plats att stå på en bit fram... och en ännu bättre en liten bit till fram osv...

Fast värst är när man tror att man kommer på smarta grejer. Typ "Ha! Den här manövern har de nog aldrig sett tidigare! Charge!!"
Ha ha! Jösses!? Får ju vara glad om sånt går hem 1 gång av 5. Annars är det bara svansen mellan benen och kanske svära lite år polackerna innan man loggar ur...

Lite trött på sig själv blir man. Men samtidigt är det ju så jäkla kul!!
__________________
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-10-21 kl. 15:29.
Citera
2013-10-21, 15:37
  #12011
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
dåliga polacker och bra svenskar.

skulle man titta på CW-kartan och dra slutsatser så är polackerna (eller andra länder med för många konsonanter i språket) överdjävliga och utklassar allt annat. Svennar är dåliga helt enkelt.

Jag misstänker att man får titta på olika turneringar, ESL och sådant för att hitta de riktigt bra, om man ska kunna hitta dem i statistik. Jag har aldrig tittat eller varit med på något sådant, men ju färre i varje lag dess mer betyder varje medlem, och ska man vara bra i ett lag är det nog här man hittar de "bästa", skulle jag tro.

att bara gå efter xvm/wn7 i random matcher och hur folk presterar där är inte rättvist, varken mot polacker eller svenskar.

Är inte polackerna bäst för att de är bäst organiserade och flest spelare?
Iaf på NA så har inte skickligheten lika stor betydelse som förmågan att kunna ha 3-4 teams varje kväll och att ha allianser som skyddar varandra?
Alltför mycket krigande i clan wars tar tydligen kål på klaner eftersom få personer orkar spela 3-4 h varje kväll under några veckor dvs leder till utbrändhet inom spelet.
Citera
2013-10-21, 15:39
  #12012
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjack i näsan!!
Jävla vad jag suttit o vrålat vid datorn. Helt hopplöst att hålla en flank själv när resten bara åkt åt andra hållet.

Vänj dig, 70-80% av lagen gör på det viset. Även tier 8-10 gör så många gånger. Helt sinnesrubbat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in