2013-11-30, 00:49
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kört awfull panther en del och en sån djävla skitvagn men sett till wr lyckas jag bättre än medelspelaren, har brawlat både MT och HT med den och kommit ut på topp ävne mot tier9 vagnar så det går att lyckas grymt bra med den ibland, nån annan som kör skiten?

54 matcher
57.41% wr
1.85% överlevna matcher
73.3% träffsäkerhet
848 max xp i en match
2 max dödade i en match
15 fiender dödade
53 dödad
16.491 skada gjord(305 per match)
48.263 skada mottagen(893 per match)

381 avg xp
3.33 fiender upptäckta

1 scout
1 sniper
11 master gunner
18 sharpshooter

Redigerat:
Vann precis en match till, nästan 2000 assisterad skada när jag parkera arslet i en buske i södra delen av magiska skogen och passivt scoutade bl.a t30, t-54 och patton.
542 bas xp, 1626 xp med bonusar.

Måste verkligen vara en hemsk vagn det där, har alltid funderat vad som är fördelarna med den.
Citera
2013-11-30, 02:08
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayson

Måste verkligen vara en hemsk vagn det där, har alltid funderat vad som är fördelarna med den.
Hahaha jo den gör väl inte överlevnadssiffran direkt bättre men det är lite av en trollig vagn för det går att lyckas väldigt bra med den både som passiv och aktiv scout, den har 900hk motor så den rör sig rätt bra vilket gör att man kan utmanövrera rätt många vagnar i närstrid och väger 40ton så är en skaplig rammare.

full fart rätt in i arslet på en at7:a(at15?) gjorde 270 skada, den är inte jättebenägen att skada larvbanden och som tier 7 har den skapligt med hälsa.

Tror den är rätt undervärderad pga att många kör den fel, kör ofta kamikazestilen.
Ventilation, light spall liner och coated optics är modulerna jag har installerade, besättningen är mer tränade på att skjuta i full fart än camoflage.
Senast redigerad av Arne.Anka 2013-11-30 kl. 02:11.
Citera
2013-11-30, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Bor du i Sundsvall? Oj, så många kan det inte finnas där som spelar wot så mkt så hette du Blackmane förr månne? Eller känner du Pling?

heter alltid plastdunk. Varför skulle det vara färre i sundsvall som spelar wot? kan inte norrlänningar köra tanks? sundsvall räknar väl 100 000 innevånare så det borde finnas en del fast jag vet bara av en till iofs dock ej namnet bara irl namnet.
Citera
2013-11-30, 18:36
Medlem
Guesswhoiams avatar
Har lirat lite World of tanks, 'levlar' Amerikanerna och kör M3 Lee för tillfället. Tror jag överlever var femtonde runda och blir bara oneshottad av alla tier 5-6 tanks.
Försöker använda byggnader och buskar för skydd men likförbannat tittar en avlång pipa fram varje gång.
Några tips för en nybörjare?
Citera
2013-11-30, 19:09
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guesswhoiam
Har lirat lite World of tanks, 'levlar' Amerikanerna och kör M3 Lee för tillfället. Tror jag överlever var femtonde runda och blir bara oneshottad av alla tier 5-6 tanks.
Försöker använda byggnader och buskar för skydd men likförbannat tittar en avlång pipa fram varje gång.

Standardtipsen är väl i princip:

1. Ta det lugnt och försiktigt, rusha inte in i en säker död.
2. Ta det inte FÖR lugnt och försiktigt, stå inte och campa på ställen där du inte kan göra någonting.
3. Vinkla din tank för att studsa skott.
4. Buskar är dina vänner, stå dock inte i dem utan en bit bakom.
5. Gå inte tillbaka till garaget så fort du dör. Titta på hur de bästa spelarna i matchen spelar (XVM är bra att ha för att se vilka som har bra rating).
6. Läs igenom och förstå http://wiki.worldoftanks.com/Battle_Mechanics
7. Kolla youtubeklipp eller streams med bra spelare.
8. Kom in i kanalen fb-tank genom att trycka på channels nere i vänstra hörnet. Där hänger många härifrån och du kan fråga om saker du undrar över eller hitta nån att köra pluton med.

Lycka till!

EDIT: Visst ja, rekommenderade linjer för nybörjare är ryska heavies (KV- och IS-linjerna). Generellt sett är heavy tanks lättast att spela bra då de är lite mer förlåtande.
Citera
2013-11-30, 19:54
Medlem
Vantskruvs avatar
Då har jag äntligen blivit husse till min första TierX.
Det blev en ful klump vid namn GW E100.
Citera
2013-11-30, 23:05
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Vill också tillägga att m3 lee är ingen bra tank, faktum är att många spelare tycker att den är en av de värsta stridsvagnarna i spelet Men om du kommer igenom den så kommer det bli garanterat bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Vantskruv
Då har jag äntligen blivit husse till min första TierX.
Det blev en ful klump vid namn GW E100.
Grattis!
Senast redigerad av Littlebear34 2013-11-30 kl. 23:07.
Citera
2013-12-01, 00:06
Moderator
T-80Us avatar
Citat:

Jag ritade en liten förklarande bild angående camovärdet. Tänk också på att om du t.ex. har camonät så försvinner effekten av det varje gång du rör på vagnen.

Se här, enkelt ritat: http://oi40.tinypic.com/5pfuye.jpg
Citera
2013-12-01, 00:53
Medlem
Guesswhoiams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Vill också tillägga att m3 lee är ingen bra tank, faktum är att många spelare tycker att den är en av de värsta stridsvagnarna i spelet Men om du kommer igenom den så kommer det bli garanterat bättre.

Har lyckats skrapa ihop närmare 12K research points under dagen så blir T1 heavy nu inom den närmsta timmen. Varje gång man lyckas få en kill så blir man väldigt, väldigt glad!
EDIT: Lyckades plocka 3 pers med Lee'n alldeles nyss. Mappen som är en stad i ruiner i princip är perfekt för M3 lee'n. Kan kika fram runt ett hörn eftersom kanonen sitter på högra hörnet med hela stridsvagnen skyddad

Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Jag ritade en liten förklarande bild angående camovärdet. Tänk också på att om du t.ex. har camonät så försvinner effekten av det varje gång du rör på vagnen.

Se här, enkelt ritat: http://oi40.tinypic.com/5pfuye.jpg

Tackar för den fina ritningen!
Hur ser det ut med spottning när man skjuter? Läste att man skulle vara 15 meter ifrån för att inte synas om man skjuter (genom buskage).
Senast redigerad av Guesswhoiam 2013-12-01 kl. 00:58.
Citera
2013-12-01, 01:03
Medlem
Citat:
Har lyckats skrapa ihop närmare 12K research points under dagen så blir T1 heavy nu inom den närmsta timmen. Varje gång man lyckas få en kill så blir man väldigt, väldigt glad!
EDIT: Lyckades plocka 3 pers med Lee'n alldeles nyss. Mappen som är en stad i ruiner i princip är perfekt för M3 lee'n. Kan kika fram runt ett hörn eftersom kanonen sitter på högra hörnet med hela stridsvagnen skyddad

Tackar för den fina ritningen!
Hur ser det ut med spottning när man skjuter? Läste att man skulle vara 15 meter ifrån för att inte synas om man skjuter (genom buskage).

Som bilden visar så handlar det om du kan se igenom löven i snipermode eller inte. Alla buskar du i snipermode kan se igenom är tillräckligt nära för att gå från 100 -> 0 i camo när du skjuter, de du inte kan se igenom är tillräckligt långt bort för att inte påverkas av din eldgivning.

Det knepiga är dock att du själv bara kan "se" andra tanks genom buskar du i sniperläge kan se igenom, vilket gör att om du backar tillräckligt långt bak för att kunna skjuta så kan du inte längre "spotta" han på andra sidan busken, och får förlita dig antingen på de 8-10 sekunderna folk är kvar efter att de spottats, eller att någon annan gör det åt dig.

Ha så kul med T1! Så länge du inte visar dina otroligt svaga sidor så är den, och speciellt M6an, två riktigt bra tanks. Sen kommer du upp på T29/T32, och då får du istället lära dig hull-down.

Håll koll på den här forumdelen också till en början, ofta mycket trådar som förklarar saker på ett pedagogiskt sätt för en nybörjare!

http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/forum/40-newcomers-forum/
Senast redigerad av Weekends 2013-12-01 kl. 01:07.
Citera
2013-12-01, 01:11
Moderator
Arne.Ankas avatar
M3 lee är inte så dålig som många tycker utan det handlar om att många spelar den fel, som att försöka skjuta hull down...motståndaren ser halva vagnen innan en m3 lee ens kommit så högt att han kan skjuta.
Citera
2013-12-01, 08:50
Medlem
BoyGoneBads avatar
Ha ha haaaaaa blev för första gången autoavstängd i en dag.

en T15 och en annan tier3 som körde pluton med an A20. I en tier8 match.
Så jag skrev att det inte var så smart att plutona med en scout.

Det renderade i att dom ställde sig bakom min TD och blockade mig. Alla 3.
Så då sköt jag sönder A20'n först. Sedan sa jag åt dom andra att sluta blocka och
dra åt helvete. Då började dom skriva i chatten till alla var jag stod. vilket resulterade i arty och spottad.. och dom fortsatte blocka. Så då sköt jag ihjäl båda två.

Dumt? Absolut...

Värt det? Hell yeah!

Dom skrek judesvin i chatten o s v. Helt underbart. Men efter tredje tk'n så blev jag frånkopplad
automatiskt och en ruta kom upp med ban till den 2a december.

Så nu vet jag hur DET funkar också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in