2013-10-21, 15:43
  #12013
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Är inte polackerna bäst för att de är bäst organiserade och flest spelare?
Iaf på NA så har inte skickligheten lika stor betydelse som förmågan att kunna ha 3-4 teams varje kväll och att ha allianser som skyddar varandra?
Alltför mycket krigande i clan wars tar tydligen kål på klaner eftersom få personer orkar spela 3-4 h varje kväll under några veckor dvs leder till utbrändhet inom spelet.

Majoriteten av dom siemkas jag har spelat med i pub games har inte varit någonting att hänga i julgranen precis. Inte på EU-servrarna i alla fall.
Citera
2013-10-21, 15:45
  #12014
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Tänkte egentligen skriva om hur trist det är att vara fast i mellanmjölksträsket. Har kämpat på ett tag med 55+% wr och höjt mina stats rent generellt, sakta men säkert... så kommer en helg som den här med 3-4 dagars katastrofresultat - å så är man direkt tillbaka i skiten igen. Känns som jag är 50/50 på allt just nu. Wr, kill/death, damage etc. Åker ut med 1.700 hp. Skjuter själv 1.700 hp. Får 1 kill, men dör själv. Ett klassiskt nollsummespel...

Bara så du är medveten, 55% win rate är bättre än 95% av alla spelare.
Mellanmjölksland är 47-48%.
Om du blir besatt av din statistik så kommer du sakta men säkert bränna ut dig på spelet. Antalet spelare som har högre WR än dig är en högljudd minoritet av alla spelare, som i de flesta fallen nått den nivån genom sälklubbning, plutoner, OP tanks och guldammo.
Citera
2013-10-21, 15:55
  #12015
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Majoriteten av dom siemkas jag har spelat med i pub games har inte varit någonting att hänga i julgranen precis. Inte på EU-servrarna i alla fall.

Och antagligen är inte heller de flesta svenskarna så bra heller i pub games. Den vanlige spelaren i WoT är ganska dålig oavsett nationalitet.

Min fråga var snarare till plastdunkk, som uppenbarligen har erfarenhet av clan wars, dvs organiserade strider + strategi + diplomati.
Citera
2013-10-21, 16:09
  #12016
Medlem
tjack i näsan!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Vänj dig, 70-80% av lagen gör på det viset. Även tier 8-10 gör så många gånger. Helt sinnesrubbat.

Ja! Får hoppas att detta matchmaking som gå på din erfarenhet eller de var även kommer till pub games, gärna som man kan slå av o på. Det va nåt till 7 vs 7 som kommer till 8.9 patche n.
Citera
2013-10-21, 16:14
  #12017
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Och antagligen är inte heller de flesta svenskarna så bra heller i pub games. Den vanlige spelaren i WoT är ganska dålig oavsett nationalitet.

Min fråga var snarare till plastdunkk, som uppenbarligen har erfarenhet av clan wars, dvs organiserade strider + strategi + diplomati.
skulle säga en vanlig svensk ligger på 48-50%wr
dvs där wg vill ha alla, medans siemka krifarna ligger som oftast på 38-44% wr

använd xvm så ser du hur värdelösa vissa är
kul att ha en PL tier 10 e100 platoon i laget som är helt röd och den bästa av dom 3 ligger på 44wr med den tanken......
Citera
2013-10-21, 16:15
  #12018
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Tänkte egentligen skriva om hur trist det är att vara fast i mellanmjölksträsket. Har kämpat på ett tag med 55+% wr och höjt mina stats rent generellt, sakta men säkert... så kommer en helg som den här med 3-4 dagars katastrofresultat - å så är man direkt tillbaka i skiten igen. Känns som jag är 50/50 på allt just nu. Wr, kill/death, damage etc. Åker ut med 1.700 hp. Skjuter själv 1.700 hp. Får 1 kill, men dör själv. Ett klassiskt nollsummespel...

Tyvärr kan jag inte skylla på någon annan heller för den delen. Har efter (ännu) en pisshelg (ännu en gång) insett att jag är på tok för otålig. Vill inte vara alfa-hane och ligga längst fram men jag spelar mycket heavy's och hamnar nästan alltid där ändå? (Trots att jag inte har någon tier X-tank men spelar nästan uteslutande bara tier X-fighter). Och väl där tar cowboyen inom mig överhand. För varför avvakta bakom ett hörn när man kan döda fi direkt!? Blir då ofta den som försöker ta initiativ, smyga, sneaka, spotta, flanka, pusha eller på annat sätt vinna mark. Helt plötsligt kastas all annan strategi (utöver "se till att alla skott räknas") ut genom fönstret!
Tycker jag tar det lugnt. Tycker jag försöker avvakta. Men alltid när jag dör så står jag nästan alltid längst fram. Fattar bara inte hur jag kommer dit? Jag började ju nästan längst bak... men så finns det en bättre plats att stå på en bit fram... och en ännu bättre en liten bit till fram osv...

Fast värst är när man tror att man kommer på smarta grejer. Typ "Ha! Den här manövern har de nog aldrig sett tidigare! Charge!!"
Ha ha! Jösses!? Får ju vara glad om sånt går hem 1 gång av 5. Annars är det bara svansen mellan benen och kanske svära lite år polackerna innan man loggar ur...

Lite trött på sig själv blir man. Men samtidigt är det ju så jäkla kul!!

Vi är sjukt lika i vårt spel du och jag! Jag har tänkt precis samma sak flera gånger, men däremot har jag bara 54,3% WR.
Men min effieciency måste åkt ner ordentligt denna helg för jag har fan inte gjort många bra matcher och när jag dör är jag som dig, långt framför resterande mongon som står och smygfiser.
Är lite för otålig även som TD då jag tröttnar på när man kommer med heavies med en wr på 35% som ställer sig och deffar i ett hörn så småttingarna får anfalla.. Jag går fram med min TD och spottar och skit, och det är ju inte alltid för enkelt även om jag får iväg 1 skott innan jag är rökt.
Citera
2013-10-21, 16:23
  #12019
Medlem
Carolus_Rexs avatar
Vilken tier 7 tank tycker ni jag ska kopa forst, Tigern eller Pantern?

Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
den ryska klanen, Staff ,som jag var med i var åldern som i de svenska... blandat som fan, de flesta 25 .. några som mig 45+, men det känns som det är en ofantlig mängd från forna östblocket som lockas av detta free to play. Men det är ju bara en klan som jag vet.. inget att dra några större slutsatser av kanske , men väldigt jämförbara med En Svensk Tiger, Swedish Viking, 3 Kr

Väldigt många avlönar ju sina FC's med guld, istället för oss lata (mer välbeställda) som bara köper det guld man vill ha och inte är beroende av inkomst i spelet. Kanske de är mer resultatinriktade i CW tack vare det? Många av de som lirade i STAFF var antingen ryssar som bodde i utlandet elelr var utvandrade, några hade lämnat den ryska servern eftersom det är enklare motstånd på EU, dvs enklare att ha en inkomst av spel-valuta..

Finns det verkligen en klan pa EU servern som heter Swedih Viking?? Lol, mitt tanker namn pa SEA servern heter Swedish_Viking (som ni kan se i min signatur) och jag har da inte fatt mitt namn fran nan annan spelare/grupp
Citera
2013-10-21, 16:33
  #12020
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Är inte polackerna bäst för att de är bäst organiserade och flest spelare?
Iaf på NA så har inte skickligheten lika stor betydelse som förmågan att kunna ha 3-4 teams varje kväll och att ha allianser som skyddar varandra?
Alltför mycket krigande i clan wars tar tydligen kål på klaner eftersom få personer orkar spela 3-4 h varje kväll under några veckor dvs leder till utbrändhet inom spelet.

Jo du är något på spåren där, och att eftersom de är till antalet fler så har de lättare hitta flera som är villiga. Det är liksom lättare att kicka folk som är inaktiva om du kan direkt ta in nya och du kan ha eff-krav och damage krav.

Vi stackars svenskar på EU servern har ju bara AP att förlita oss på vad det gäller CW av en högre ambition, om vi vill prata svenska, dock märks det att det inte är lika lätt att fylla för vissa som för EXNOM, PTS osv.

Sedan behöver man nog väldigt sällan mer än två lag samtidigt, om man inte har allierade och blir anfallen på flera länder utan support, eller anfaller klantigt flera länder samma tid.

3-4 timmar per kväll, det gäller ju bara under landstigningarna där man ev börjar på 32-dels matcher, och BWO är tre timmar senare.

Har du länder på en 20:00 zon och blir anfallen av en motståndare så är det BWO (battle with owner) 21.30: ish, blir det en encounter (man anfaller landet som anfaller en själv) så möts ni 20:30: ish sedan BWO om förlorarens land 21:30. Detta kan förlängas med support med en halvtimme per supoortande klan om de bara lägger ett chip, eller ev avstyras helt om supporten vinner och går in med 15 chips.

Men det är inte roligt att inte kriga heller :-) Det jobbigaste är nog om man gnetar på på landstigningar och kör på två länder samtidigt, men inte klarar att vinna och hålla landet och ta sig vidare från landstignings-zonen.. då blir det de där tre timmarna per kväll, det sliter på folk och klaner. Förut kunde man alltid gå till afrika och ta sig in där då bara för moralens skull, men nu börjar folk blir duktiga där oxå

Jag bytte just klan från den ryska STAFF till KIA, trevligt med en internationell klan igen, inte hört sådan där trevlig engelska sedan jag lirade WoW vi harvar på Afrika och kommer inte riktigt iland, tror det är relativt många nya där. Det är några svennar där oxå sedan brukar det lira nån från PTS med i company, har ingen aning om varför egentligen.. han kanske känner någon.
Citera
2013-10-21, 16:38
  #12021
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carolus_Rex
Vilken tier 7 tank tycker ni jag ska kopa forst, Tigern eller Pantern?



Finns det verkligen en klan pa EU servern som heter Swedih Viking?? Lol, mitt tanker namn pa SEA servern heter Swedish_Viking (som ni kan se i min signatur) och jag har da inte fatt mitt namn fran nan annan spelare/grupp

Jag vet inte om det finns någon Swerdish Viking, men OVF finns och betyder Old Viking Force för där är jag med!
Citera
2013-10-21, 17:08
  #12022
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjack i näsan!!
Ja! Får hoppas att detta matchmaking som gå på din erfarenhet eller de var även kommer till pub games, gärna som man kan slå av o på. Det va nåt till 7 vs 7 som kommer till 8.9 patche n.

Ja, team battle mode blir det nya i 8.9 patchen.
Citera
2013-10-21, 17:13
  #12023
Medlem
Hur mycket tid tar det i anspråk att spela i en klan med lite högre ambitioner?
Citera
2013-10-21, 17:25
  #12024
Medlem
8222s avatar
Får man mer xp om man skjuter ut sista vagnen (eller vagnar i allmänhet) än att erövra fi's bas?

Har varit med flera gånger om att mitt lag campar på en random bana skitlänge (fi också antar jag), fi har kanske en eller två vagnar kvar, jag tröttnar och letar mig fram till deras bas och börjar erövra. börjar kvarvarande laget skriva typ "no cap no cap!", "let's kill him instead" osv osv, och orkar pallra sig ut från sina gömställen för att leta efter den sista fi - när jag har erövrat typ 80%.
Glöm det jävla losers tänker jag, har ni inte vågat er ut de senaste fem minuterna när ni är fem ggr fler så kommer inte jag avbryta erövringen bara för att ni whinear.

Bryter jag mot nån jävla oskriven regel bara för att jag vill erövra flaggan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in