2013-10-19, 08:16
Moderator
Arne.Ankas avatar
Känns de igen?
https://www.youtube.com/watch?v=t-LW26JRweQ
Citera
2013-10-19, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
So, this happened...

http://i.imgur.com/KtCoBEy.jpg

Vi hade ingen anledning att behålla en landningszon, så vi tänkte testa nåt... Om inte tiden hade tagit slut hade vi vunnit, men nu fick vi oavgjort och får sitta med den där jävla landbiten ändå. Jag är i FVn, hyfsad match.

det där var ju en vinst för er, undermåligt lag mot ett fullt CW lag.. på papperet

gj, live to fight on the map another day.
Citera
2013-10-19, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
det där var ju en vinst för er, undermåligt lag mot ett fullt CW lag.. på papperet

gj, live to fight on the map another day.

Klart det var en vinst för oss. Det är ju bara lite jobbigt med en landningszon man måste försvara varje kväll, så vi körde bara tier 9, och ändå så vinner vi. Kunde inte de fulla turkarna vi mötte vara lite bättre så vi kan fokusera på annat?
Citera
2013-10-19, 15:20
Medlem
Citat:
Klart det var en vinst för oss. Det är ju bara lite jobbigt med en landningszon man måste försvara varje kväll, så vi körde bara tier 9, och ändå så vinner vi. Kunde inte de fulla turkarna vi mötte vara lite bättre så vi kan fokusera på annat?
varför inte ge bort det och ha en tjänst innestående nästa gång... power of diplomacy, strunta i att gå in
Citera
2013-10-19, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
problemet är när xvm säger du har 5% chance att vinna och hela ditt lag är rött medans motståndarna har lila, blå och som sämst gröna då är det svårt att utnyttja dom dåliga spelarna, vi i platoonen väljer då som oftast att slå ut dom som har så höst eff rate, alt WR bara för att hindra att dom överlever :P

vi följer efter lemmings nu, vi är trötta på att våra 10!!! tanks slås ut av motståndarens 5 tanks, medan vi andra 5 tanks håller bort 10 tanks och hindrar dom från att avancera.

fattar inte hur efterblivna polacker är som kan bli utslagna när dom är 2/1 ratio
iofs så är en typisk polack en person i en kv1s "SIEMA!" kör rakt ut i mitten, blir spottad, får av ett skott som 10% av gångerna skadar och sedan dör, skriker sedan i chatten om campers och noobs när det har gått 1min och 30 min av matchen

antar det är så dom spelar när dom är fler, bara rushar in och blir slaktade av färre tanks i bättre positioner

ja och polacker tror at en maus kan hinna tillbaka och decappa från andra sidan kartan också
går fan inte att förklara det för dom heller :P

den som får MINST polacker i sitt lag kommer att vinna helt enkelt

Jag håller med dig i varenda bokstav. Ser jag att laget består mest av polacker så skiter jag i att spela matchen. Så långt har det gått för min del. Tyvärr.
Citera
2013-10-19, 18:16
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Jag håller med dig i varenda bokstav. Ser jag att laget består mest av polacker så skiter jag i att spela matchen. Så långt har det gått för min del. Tyvärr.

Lirade nyligen med två unicums, båda var polacker. Finns lika många kassa svenskar som polacker skulle jag gissa på men eftersom fler polacker spelar kommer du ha fler såna som är kassa rent numerärt.
Citera
2013-10-19, 18:21
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
kör du ner i vattnet? :P

Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Lirade nyligen med två unicums, båda var polacker. Finns lika många kassa svenskar som polacker skulle jag gissa på men eftersom fler polacker spelar kommer du ha fler såna som är kassa rent numerärt.

nope, type 10% av alla polacker är ok eller bättre, resten är skit
den svenska ration är mycket högre
Citera
2013-10-19, 20:12
Moderator
Arne.Ankas avatar
Vilken mod är det som slänger upp text i chat "jag laddar om i D5 i 287.4 sekunder"?
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/184767-radial-menu-88-v257-ut-announcer-pack/
Senast redigerad av Arne.Anka 2013-10-19 kl. 21:08.
Citera
2013-10-19, 21:30
Moderator
Arne.Ankas avatar
The Chieftain's Guide: Armor Angles
Today The Chieftain's Hatch

Armour is measured with respect to two main factors: The raw thickness of the armour plate, and also the slope of the armour. (Another is the hardness factor, but this is not modelled). This latter is important for two reasons: Firstly, it increases the chance of a ricochet, and more importantly, it effectively makes the armour thicker.
http://worldoftanks.com/en/news/21/The_Chieftains_Guide_Armor_Angles/
Citera
2013-10-19, 23:21
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
kör du ner i vattnet? :P

nope, type 10% av alla polacker är ok eller bättre, resten är skit
den svenska ration är mycket högre

Utöver A-P folk och Embryonic har jag inte träffat på några bra svenskar faktiskt. Brukar vara kassa eller medelmåttiga (precis som de flesta länder mao).
Senast redigerad av ESS-Lund 2013-10-19 kl. 23:37.
Citera
2013-10-20, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Utöver A-P folk och Embryonic har jag inte träffat på några bra svenskar faktiskt. Brukar vara kassa eller medelmåttiga (precis som de flesta länder mao).

Vi finns, även om vi inte är så många. Min klan har en tre-fyra som är riktigt bra, sen kanske ytterligare tre som är bra (=1400 WN7).

Tycker inte A-P överlag har imponerat så extremt egentligen när jag träffar dem. Det finns två svenskar i PTS (tror jag) som jag stött på ett par gånger, de är rätt jävliga.
Senast redigerad av Weekends 2013-10-20 kl. 01:13.
Citera
2013-10-20, 02:10
Medlem
Citat:
Vi finns, även om vi inte är så många. Min klan har en tre-fyra som är riktigt bra, sen kanske ytterligare tre som är bra (=1400 WN7).

Tycker inte A-P överlag har imponerat så extremt egentligen när jag träffar dem. Det finns två svenskar i PTS (tror jag) som jag stött på ett par gånger, de är rätt jävliga.

S0rken_ och DJBASIL är snuskigt bra. Sen finns det fler svenskar i pts, t.ex Yakimah och Isutoshi, de är också riktigt bra, men inte på samma nivå som sorken och basil.

Ps. se till att logga in i chattkanalen fb-tank allihopa, så får vi det lite roligare :>

Cheers,
EJ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in