2013-08-19, 22:06
  #10801
Medlem
Ace Venturas avatar
Skall återkomma till xvm lite senare men just nu har jag ett mer akut problem som jag skulle behöva lite input på. Har forskat fram T-44 ikväll och alla kanoner är redan framforskade UTOM de två toppkanonerna. Ni som kör/kört den - vilken skall jag gå på? Toppkanonerna är 100 mm (VII) eller 120 mm (VIII). Valet kanske ser självklart ut till att börja med men det här är en medium och skall spelas som en. Då vill man gärna ha en kanon med lite snabb reloadtid. Penn är ungefär densamma men dmg är naturligtvis olika. Alla 120+ kanoner är ju rena ökenvandringar innan killarna har petat in ett nytt skott i röret och med 120 tror jag den mer känns som en lite bitigare KV-1S. T-43 hade ju en 85 mm som var hyggligt effektiv så 100 mm kanske är bättre ändå? Eller?
__________________
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-08-19 kl. 22:18.
Citera
2013-08-19, 22:14
  #10802
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Toppkanonerna är 100 mm (VII) eller 120 mm (VIII). Valet kanske ser självklart ut till att börja med men det här är en medium och skall spelas som en. Då vill man gärna ha en kanon med lite snabb reloadtid. Alla 120+ kanoner är ju rena ökenvandringar innan killarna har petat in ett nytt skott i röret och med 120 tror jag den mer känns som en lite bitigare KV-1S. T-43 hade ju en 85 mm som var hyggligt effektiv så 100 mm kanske är bättre ändå? Eller?
122mm för peekaboom och 100mm för närstrider.

122mm 390 skada 3.13rof = 1220 per minut
100mm 230 skada 7.59rof = 1745 per minut
Citera
2013-08-19, 22:27
  #10803
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
122mm för peekaboom och 100mm för närstrider.

122mm 390 skada 3.13rof = 1220 per minut
100mm 230 skada 7.59rof = 1745 per minut

Grymt! Tack! Vi börjar med 100 mm och ser hur det funkar.
(Fast man borde kunna byta mellan rören beroende på karta och strid).
Citera
2013-08-19, 23:51
  #10804
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
(Fast man borde kunna byta mellan rören beroende på karta och strid).
Fast man vet ju aldrig var man hamnar i pubs.
Citera
2013-08-20, 00:13
  #10805
Moderator
Arne.Ankas avatar
Real life scouting
http://i.imgur.com/NR1va9l.gif
Citera
2013-08-20, 00:24
  #10806
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Grymt! Tack! Vi börjar med 100 mm och ser hur det funkar.
(Fast man borde kunna byta mellan rören beroende på karta och strid).

jag kör 100 all the way... med 122 måste man lita på folk
Citera
2013-08-20, 00:25
  #10807
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Real life scouting
http://i.imgur.com/NR1va9l.gif


underbar
Citera
2013-08-20, 07:37
  #10808
Medlem
Littlebear34s avatar
Om du vill köra 122mm så är t-34-2/3 bättre eftersom de har bättre reload och 300pen heat.
Citera
2013-08-20, 08:38
  #10809
Medlem
Grindade just igenom T-44 över en dag. Jag körde båda två till och från, 100mm är definitivt bättre men 122mm kan vara riktigt kul :>.

http://img109.imageshack.us/img109/9771/70le.jpg


Cheers,
EJ
Citera
2013-08-20, 09:28
  #10810
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacBue
Grindade just igenom T-44 över en dag. Jag körde båda två till och från, 100mm är definitivt bättre men 122mm kan vara riktigt kul :>.

http://img109.imageshack.us/img109/9771/70le.jpg


Cheers,
EJ

Ha ha! Men va fan gör du människa!? Eller rättare sagt HUR!?

Hade precis tänkt att skriva om hur mycket jag gillade T-44 efter mina hela 5(!) fighter med den igår kväll, och hur bra det gick med den även mot tier X. Men det var mer på nivån att jag överlevde och vann mina matcher med någon kill här och där....

Bra jobbat.

Finns det någon speciell kö på EU1 eller EU2 där man får hamna i ditt lag på random battles? Kan tänka mig det som en premiumtjänst faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Real life scouting
http://i.imgur.com/NR1va9l.gif
Citera
2013-08-20, 10:29
  #10811
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Fast man vet ju aldrig var man hamnar i pubs.
Jag vet men de borde införa en depå (t.ex. i hemmabasen) där man kunde köra in och byta prylar efter behov. Det vore nått!

Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Om du vill köra 122mm så är t-34-2/3 bättre eftersom de har bättre reload och 300pen heat.
Det skall jag komma ihåg tack. Är inte så långt ifrån T-34-2 nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Listar några funktioner.
http://www.modxvm.com/en/

Det ser så bra ut i teorin...

Min erfaranhet av 2 timmar med xvm:

Försökte få till minimappen. Ville främst kunna se min viewrange (och sen finns det säkert andra finesser som är bra där. Bara det inte blev för plottrigt). Fick fram en cirkel och en fyrkant. Förstod aldrig vad någon av dessa betydde? (Det kunde knappast varit min viewrange för det var betydligt längre avstånd än så tyckte jag? I princip hela kartan direkt). Dessutom blev det så att när jag skulle klicka på kartan för att göra folk uppmärksamma på olika händelser så fick jag en inzoomad jättekarta i ansiktet istället. Lätt blodtryckshöjande i stridens hetta.

På loadingscreen ville jag ha spelarnas rating overall. Det funkade. Däremot ville jag att färgsättningen i laglistorna sen skulle gå över till hur spelarna var rankade i just den tanken de körde. Detta var jag däremot aldrig i närheten av att få till.

När det gäller motståndarna i själva fighten skulle jag vilja se vilken tank det är jag möter/ser, hitpointbar (siffror + %) och färgen på texten skall vara hur spelaren är rankad overall (helst wn7 antar jag?). Oavsett vad var jag aldrig nära att hitta någon lösning på detta.

För egna spelare vill jag se samma som ovan men namnet istället för tankmodell. Det var en av få saker jag fick till.

Testade även Jimbos crosshair mod eftersom flera här pratat så väl om den. Grymt snygg! MEN för mig blev det "slaggigt". Har en dator som gör att jag precis kan köra med all grafik maxad.... men det är på håret. Så med den här modden på så blev det tydligen för mycket. Så den gick bort direkt m.a.o.

Slutligen det här med färgerna. Det kanske är en vanesak men ingen gång under dessa 2 timmar kändes det som något annat än att jag var en deltagare i Pridefestivalen. Väldigt mycket (starka) färger samtidigt. Det borde väl ändå att gå att få diskretare på något sätt?

Jag antar att allt detta faktiskt går att få till. Mitt tålamod för att pilla manuellt i notepadfiler (och köra 1.000 tester) är dock nere på ett minimum. Dessutom gjorda alla färger mig omotiverad. Hade klarat mig väl/bättre med t.e.x vit text på allt utom kanske bara ratingsiffran eller namnet. Och som Cardiac skrev. Informationen i sig var väl heller inte alltid så munter att se...

Vi får se. Det kanske blir ett andra försök att få till det om andan faller på framöver.
__________________
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-08-20 kl. 10:40.
Citera
2013-08-20, 15:26
  #10812
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Försökte få till minimappen. Ville främst kunna se min viewrange (och sen finns det säkert andra finesser som är bra där. Bara det inte blev för plottrigt). Fick fram en cirkel och en fyrkant. Förstod aldrig vad någon av dessa betydde? (Det kunde knappast varit min viewrange för det var betydligt längre avstånd än så tyckte jag? I princip hela kartan direkt).
Cirkeln är "Spotting Range - the game mechanics limitation to spotting, i.e. "lighting up" a target yourself. Maximum is 445m"
Kvadraten är "Draw Distance - a technical limitation to being able to see tanks and other objects in the 3D world. Maximum is 707m"

Citat:
Dessutom blev det så att när jag skulle klicka på kartan för att göra folk uppmärksamma på olika händelser så fick jag en inzoomad jättekarta i ansiktet istället. Lätt blodtryckshöjande i stridens hetta.
Det beror på att någonstans i xvmfilerna står det att du vill ha en karta upp i ansiktet

Tips är att du använder en av de många xvmkonfigurationer som finns på internet vilket jag gör och så brukar det följa med ett par konfigurationer i xvmnedladdningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in