Citat:
Ursprungligen postat av
Arne.Anka
Fast man vet ju aldrig var man hamnar i pubs.
Jag vet men de borde införa en depå (t.ex. i hemmabasen) där man kunde köra in och byta prylar efter behov. Det vore nått!
Citat:
Ursprungligen postat av
Littlebear34
Om du vill köra 122mm så är t-34-2/3 bättre eftersom de har bättre reload och 300pen heat.
Det skall jag komma ihåg tack. Är inte så långt ifrån T-34-2 nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Arne.Anka
Listar några funktioner.
http://www.modxvm.com/en/
Det ser så bra ut i teorin...
Min erfaranhet av 2 timmar med xvm:
Försökte få till minimappen. Ville främst kunna se min viewrange (och sen finns det säkert andra finesser som är bra där. Bara det inte blev för plottrigt). Fick fram en cirkel och en fyrkant. Förstod aldrig vad någon av dessa betydde? (Det kunde knappast varit min viewrange för det var betydligt längre avstånd än så tyckte jag? I princip hela kartan direkt). Dessutom blev det så att när jag skulle klicka på kartan för att göra folk uppmärksamma på olika händelser så fick jag en inzoomad jättekarta i ansiktet istället. Lätt blodtryckshöjande i stridens hetta.
På loadingscreen ville jag ha spelarnas rating overall. Det funkade. Däremot ville jag att färgsättningen i laglistorna sen skulle gå över till hur spelarna var rankade i just den tanken de körde. Detta var jag däremot aldrig i närheten av att få till.
När det gäller motståndarna i själva fighten skulle jag vilja se vilken tank det är jag möter/ser, hitpointbar (siffror + %) och färgen på texten skall vara hur spelaren är rankad overall (helst wn7 antar jag?). Oavsett vad var jag aldrig nära att hitta någon lösning på detta.
För egna spelare vill jag se samma som ovan men namnet istället för tankmodell. Det var en av få saker jag fick till.
Testade även Jimbos crosshair mod eftersom flera här pratat så väl om den. Grymt snygg! MEN för mig blev det "slaggigt". Har en dator som gör att jag precis kan köra med all grafik maxad.... men det är på håret. Så med den här modden på så blev det tydligen för mycket. Så den gick bort direkt m.a.o.
Slutligen det här med färgerna. Det kanske är en vanesak men ingen gång under dessa 2 timmar kändes det som något annat än att jag var en deltagare i Pridefestivalen. Väldigt mycket (starka) färger samtidigt. Det borde väl ändå att gå att få diskretare på något sätt?
Jag antar att allt detta faktiskt går att få till. Mitt tålamod för att pilla manuellt i notepadfiler (och köra 1.000 tester) är dock nere på ett minimum. Dessutom gjorda alla färger mig omotiverad. Hade klarat mig väl/bättre med t.e.x vit text på allt utom kanske bara ratingsiffran eller namnet. Och som Cardiac skrev. Informationen i sig var väl heller inte alltid så munter att se...
Vi får se. Det kanske blir ett andra försök att få till det om andan faller på framöver.