2013-10-18, 18:35
Medlem
bananmuslis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rommelstein
Större beroenderisk också. Sen blir jag själv inte euforisk av opiater som stimulanter, utan mer likgiltig på ett skönt sätt.
Vardagen som deprimerad känns ännu hårdare när man vet hur det är att må så bra som man gör på opiater och opioider (jag själv känner skönare eufori på dessa än stimulanter)... Men om man har provat att prata med någon, anidepressiva och allt annat som går att göra för att motverka en depression så finns det väl inte så mycket alternativ kvar än att försöka självmedicinera sig, om man kan kontrollera sig själv och inte tar något mer än en gång i veckan.
Citera
2013-10-18, 19:47
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananmusli
Vardagen som deprimerad känns ännu hårdare när man vet hur det är att må så bra som man gör på opiater och opioider (jag själv känner skönare eufori på dessa än stimulanter)... Men om man har provat att prata med någon, anidepressiva och allt annat som går att göra för att motverka en depression så finns det väl inte så mycket alternativ kvar än att försöka självmedicinera sig, om man kan kontrollera sig själv och inte tar något mer än en gång i veckan.

Jo det är precis så som jag känner. Det psykiska beroendet blir bara värre, äter upp en inifrån. Det går inte en enda jävla dag utan att jag tänker på droger och ofta flera gånger per dag då.
Citera
2013-10-19, 09:08
Medlem
creepyones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crosspost
en till fråga angående byte från Subutex till Suboxone här.

är beroende av sub (nere på 2mg om dagen, nasalt) och har precis tagit den sista dosen Subutex jag får tag på för tillfället. har dock fått tag på några Suboxone men har aldrig testat dom innan då jag hört att många får bieffekter på dom.

hur ska jag göra imorgon? är det bara ta 2mg Suboxone nasalt imorgon som om inget ändrats? har hört att naloxonet tas upp "till viss del" vid nasalt bruk men kommer det funka ändå eller kommer jag må skit?

MVH

Personligen så tycker jag absolute inte det är nån skillnad på oxonen mot texen rusmässigt men med oxonen så kan där finnas lite skumma effekter som man definitivt inte upplever på texen.
Citera
2013-10-19, 09:12
Medlem
creepyones avatar
Citat:
En sjuk sak inträffade igår när jag precis vaknat upp från någon timma utav noddande. Jag började se småkryp krypa uppför väggen framför mig! Visste inte att man kunde hallucinera av opioider.

Detta är presic en effekt som jag själv kan uppleve just på subuxone som jag skrev till föregående talare detta händer bara på subuxonen och inte på subutexen även hörsel hallisar får jag massvis på subuxone kan va jävligt obehagligt imellanåt men för det mesta kan jag hantera det bra detta är också varför oxoen går lite bort för mig men finns det inget annat att välja på i stan så blir det en och annan N8:a mellan varven
Citera
2013-10-19, 16:20
Medlem
Rommelsteins avatar
Är det lika lätt att fixa sub på de södra orterna i gröna linjen som på plattan? Har ej lust att åka till plattan då jag verkligen inte gillar det där stället och söderut på gröna linjen är ju känt för att ha mycket pundare osv. Brukar alltid se samma människor samlas på vissa ställen, alkisar osv. Någon med erfarenhet?
Citera
2013-10-19, 18:31
Medlem
bananmuslis avatar
Vet någon hur ofta man måste ta sub för att effekten ska avta? Otroligt sugen på sub just nu men tog i förrgår så är rädd för uteblivet rus om jag tar ikväll..
Citera
2013-10-19, 19:21
Medlem
Citat:
Vet någon hur ofta man måste ta sub för att effekten ska avta? Otroligt sugen på sub just nu men tog i förrgår så är rädd för uteblivet rus om jag tar ikväll..
Kär du kommer få effekt
Citera
2013-10-19, 20:10
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flossie
Kär du kommer få effekt

Ja. Jag körde 3 dagar på raken, visst toleransen blir högre men ruset försvinner inte. toleransen rusar som fan
Citera
2013-10-19, 20:25
Medlem
bananmuslis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rommelstein
Ja. Jag körde 3 dagar på raken, visst toleransen blir högre men ruset försvinner inte. toleransen rusar som fan
Mm, känner att toleransen är oväntat hög nu... Värre än tram ju. Synd! Just toleransen på opioider har en tendens att skjuta upp toleransen till rymden och högre än så efter bara ett par gånger. Antagligen det dyraste som finns att vara beroende av. Fick dock ett rus trots de frekventa intagen jag haft på sista tiden. Suben jag har nu ska räcka hela november men det är så jävla svårt att låta bli när man har det liggandes hemma. Ska nog låta en pålitlig vän ha det hemma hos sig i stället.
Citera
2013-10-19, 22:02
Medlem
8 mg sub som ovan, är väl ganska rejält LD50 deluxe ?

undrar för en tråd där ts ska ha dragit detta och undrar om spice är en bra ide.
Citera
2013-10-20, 15:25
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinmamma1234
8 mg sub som ovan, är väl ganska rejält LD50 deluxe ?

undrar för en tråd där ts ska ha dragit detta och undrar om spice är en bra ide.

Undrar du om det är lugnt att röka spice när man tagit sub? Ja funkar CB bra så borde väll spice också funka bra att blanda. 8mg dör du inte av om du inte har någon tolerans och tagit benso eller druckit mycket då kanske du kan få andnings depp men enbart sub tror jag det blir svårt att dö av 8 mg.
Citera
2013-10-20, 15:37
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Undrar du om det är lugnt att röka spice när man tagit sub? Ja funkar CB bra så borde väll spice också funka bra att blanda. 8mg dör du inte av om du inte har någon tolerans och tagit benso eller druckit mycket då kanske du kan få andnings depp men enbart sub tror jag det blir svårt att dö av 8 mg.

Ja, men om du snortar 8mg och är ovan kommer du bli rejält dålig. Varför skulle man vilja göra det? 8mg sublingualt utan tolerans kan också vara för mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in