2013-10-14, 10:13
Medlem
det finns ju ingen våg som mäter en sådan liten skala typ, hur gör ni? krossa och sedan dela upp i 16 lika stora delar, så det blir 0.5mg i varje?
Citera
2013-10-14, 10:23
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avatarchanger
det finns ju ingen våg som mäter en sådan liten skala typ, hur gör ni? krossa och sedan dela upp i 16 lika stora delar, så det blir 0.5mg i varje?
Jo, det finns sådana vågar. Men det blir ju inte riktigt rätt att mäta upp piller då de inte bara innehåller den aktiva substansen (i detta fall Buprenorfin). Jag tror de flesta uppskattar doseringen.
Citera
2013-10-14, 13:31
Medlem
Pqps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avatarchanger

Jag antar att de flesta delar upp suben i halvor eller fjärdisar för att sedan krossa och med ett lämpligt föremål (t ex kontokort) delar upp pulvret i likvärdiga linor, är man inte helt sned i ögonen så kommer inte linorna diffa mer än några tiondels mg.
Citera
2013-10-16, 12:33
Medlem
tycker att jag får hyffsat bra på sub då jag pungar 100kr för N8 och 150kr för franska subutex
Citera
2013-10-16, 19:34
Medlem
bananmuslis avatar
En sjuk sak inträffade igår när jag precis vaknat upp från någon timma utav noddande. Jag började se småkryp krypa uppför väggen framför mig! Visste inte att man kunde hallucinera av opioider.
Citera
2013-10-16, 19:47
Medlem
Pqps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananmusli
En sjuk sak inträffade igår när jag precis vaknat upp från någon timma utav noddande. Jag började se småkryp krypa uppför väggen framför mig! Visste inte att man kunde hallucinera av opioider.

Har du inte varit vaken i flera dygn innan detta så borde du söka vård, har aldrig hört någon som har hallucinerat utav opiater. Min morfar hallucinerade en hel del då han fick massa ketogan, men han var cancersjuk och uttorkad, så det var ju inte enbart ketoganet, han kan ju helt enkelt ha noddat till och sett dessa visioner men uppfattat det som hallucinationer.
Citera
2013-10-16, 19:53
Medlem
bananmuslis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pqp
Har du inte varit vaken i flera dygn innan detta så borde du söka vård, har aldrig hört någon som har hallucinerat utav opiater. Min morfar hallucinerade en hel del då han fick massa ketogan, men han var cancersjuk och uttorkad, så det var ju inte enbart ketoganet, han kan ju helt enkelt ha noddat till och sett dessa visioner men uppfattat det som hallucinationer.
Oj, låter allvarligt.. Eller så drömde jag kanske. Har svårt att skilja på drömmar och verklighet när jag noddar.
Citera
2013-10-17, 19:33
Medlem
crossposts avatar
en till fråga angående byte från Subutex till Suboxone här.

är beroende av sub (nere på 2mg om dagen, nasalt) och har precis tagit den sista dosen Subutex jag får tag på för tillfället. har dock fått tag på några Suboxone men har aldrig testat dom innan då jag hört att många får bieffekter på dom.

hur ska jag göra imorgon? är det bara ta 2mg Suboxone nasalt imorgon som om inget ändrats? har hört att naloxonet tas upp "till viss del" vid nasalt bruk men kommer det funka ändå eller kommer jag må skit?

MVH
Citera
2013-10-17, 20:03
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crosspost
en till fråga angående byte från Subutex till Suboxone här.

är beroende av sub (nere på 2mg om dagen, nasalt) och har precis tagit den sista dosen Subutex jag får tag på för tillfället. har dock fått tag på några Suboxone men har aldrig testat dom innan då jag hört att många får bieffekter på dom.

hur ska jag göra imorgon? är det bara ta 2mg Suboxone nasalt imorgon som om inget ändrats? har hört att naloxonet tas upp "till viss del" vid nasalt bruk men kommer det funka ändå eller kommer jag må skit?

MVH

nä det är bara att ta 2 mg som vanligt, det är ju inte alla som får bieffekter det bara nån procent av alla som testar. dra i dig 1 mg först och känn efter om du mår sämre eller samma som på sub.
Citera
2013-10-17, 20:35
Medlem
Kan man ta sub om man är deprimerad för att höja måendet?

Mvh
Citera
2013-10-18, 13:32
Medlem
bananmuslis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B4ne
Kan man ta sub om man är deprimerad för att höja måendet?

Mvh

Man kan men det är ju aldrig bra att använda någon drog överhuvudtaget när man är deprimerad sägs det ju, man landar ju hårdare då.
Citera
2013-10-18, 15:48
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananmusli
Man kan men det är ju aldrig bra att använda någon drog överhuvudtaget när man är deprimerad sägs det ju, man landar ju hårdare då.

Större beroenderisk också. Sen blir jag själv inte euforisk av opiater som stimulanter, utan mer likgiltig på ett skönt sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in