2010-08-20, 19:49
  #4045
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krif
Dog han nyligen? här i stlhm?

Spelar roll? Din och min vän dog, (min i mina armar..)alldeles för unga. Kram mannen det är hårt men man måste komma ut på andra sidan...
Citera
2010-08-20, 20:27
  #4046
Medlem
Krehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegoldenboy
Extremt effektivt.

Postafen är anledningen till att jag till slut fastnade för sub (och andra opioider).

Tack för svaret!

Köpte postafen idag och tog 2x25mg nu, och ska dra en lina sub snart. Om jag börjar må illa ändå så kör jag en tredje ... för den som bryr sig.
Citera
2010-08-20, 22:30
  #4047
Medlem
Soulsamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsQ
Braa där.. Dulcolax ska du ju dock stoppa upp i rumpan, men det visste du kanske redan. Annars fungerar nog Laktulos bra bara det

Inte enligt FASS
Citera
2010-08-20, 22:53
  #4048
Medlem
Soulsamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Har du tagit andra opiater förr?
Hur man blir av sub verkar iaf vara väldigt individuellt ja.. för när jag tog subutex första gången var den enda andra smärtstillande jag tagit någonsin tramadol i låg dos och min första snortning subutex knockade mig verkligen totalt. Mådde så bra att vad som helst negativt hade kunnat hända runtomkrnig mig utan att jag reagerat, kunde knappt från fram hela meningar eller ord för euforin var så stark. spydde gjorde jag, men i tillståndet jag var i så kändes det lika naturligt att spy och inte obehagligare än att kissa.. Denna upplevelsen gjorde att jag verkligen fick blodad tand för opiater efter det. Fick några sköna rus av subutex till efter detta men inget som toppade första gången trots att jag gick upp i dos mycket...

Sen började jag testa andra opiater som kodein, ketogan, dolcontin och det som verkligen blev mitt fall såklart - heroinet. Nuförtiden är det en omöjlighet för mig att få någon form av rus av subutex oavsett och jag injicerar t ex 24mg på en gång..blir enbart frisk och abstinensfri. Det är synd för subutex är ju så billigt..önskar jag fortfarande kunde skrapa av en bit av en åtta och må bra men den tiden kommer aldrig komma tillbaka.

Min första opiod upplevelse var av Tramadol och jag älskade verkligen ruset. Självförtroendet höjdes till max, blev speedad och jag kände mig verkligen kung över världen. Efter det blev det Kodein, vilket gav mig ett varmt och tillfredsställande rus, men tram var fortfarande nummer ett. Jag eftersöker ett rus där jag kan vara "närvarande" men ändå ett lugnt rus som håller ens tankar samlade, inte som med tjack t. ex. Av Subutex, som var min sista opiod upplevelse, får jag inget rus ö.h.t, mer än ångestlindring, lugn och att mina tvångstankar samt abstinens försvinner. Därför passar sub mig perfekt just nu, då jag vill leva ett normalt liv där jag inte framstår som speedad men ändå kunna fungera.
Citera
2010-08-21, 18:31
  #4049
Medlem
mrsQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsample
Inte enligt FASS

Ah, såg att det fanns både tabletter och suppar.
På jobbet har vi bara suppar, så därför jag antog att det bara fanns som det
Citera
2010-08-22, 09:26
  #4050
Medlem
Ajss avatar
En liten fråga.

Har tagit sub typ 1 v nu, och näsan har lagt igen på mig, totalt.
Har inge nässpray eller nått och det e skitstörande.

Kan det vara så att bindemedslet från subben lag sig som en plugg i näsan eller något?
Känns fan inge vidare, känns inte som det brukar kännas då man e tät :/

Asså det är dyngstopp i båga näsborrarna och har en tryckande känsla i näsan...

Nej har ingen nässpray, o även om jag hade det då hade jag inte fått in det i näsan :/
__________________
Senast redigerad av Ajs 2010-08-22 kl. 09:35.
Citera
2010-08-22, 09:32
  #4051
Medlem
Lurvelpajsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajs
En liten fråga.

Har tagit sub typ 1 v nu, och näsan har lagt igen på mig, totalt.
Har inge nässpray eller nått och det e skitstörande.

Kan det vara så att bindemedslet från subben lag sig som en plugg i näsan eller något?
Känns fan inge vidare, känns inte som det brukar kännas då man e tät :/
Kör en nässköljning. Vatten genom ena borren, ut genom andra.
Citera
2010-08-22, 10:58
  #4052
Medlem
Ajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurvelpajsaren
Kör en nässköljning. Vatten genom ena borren, ut genom andra.


Ska försöka, men är som sagt tvärstopp
Citera
2010-08-22, 12:48
  #4053
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajs
En liten fråga.

Har tagit sub typ 1 v nu, och näsan har lagt igen på mig, totalt.
Har inge nässpray eller nått och det e skitstörande.

Kan det vara så att bindemedslet från subben lag sig som en plugg i näsan eller något?
Känns fan inge vidare, känns inte som det brukar kännas då man e tät :/

Asså det är dyngstopp i båga näsborrarna och har en tryckande känsla i näsan...

Nej har ingen nässpray, o även om jag hade det då hade jag inte fått in det i näsan :/

Har inga tips eller så men skulle ju vara synd om du åkt på ett av de problemen jag åkt på... efter år av dagligt snortande av Sub...

Svårt för mig att säga om du har pluggats igen (av typ snor eller pulver, som du sa) eller om du har svällt igen, som är mitt problem då.

Efter att aldrig någonsin använt nässpray så måste jag ta flera ggr/dag nu, runt 8 ggr kanske. Kan ju garantera att jag nu även har ett sidoberoende av själva sprayen, att det i sig också gör så jag sväller igen då. Nätterna är en mardröm för mig nu (ofta iaf) och jag får ångest på kvällarna när det är dags att sova. Jag kvävs fan nästan i sömnen och det enda sättet att få syre igen är genom att hälla ned saft i halsen när jag vaknar i panik, för att jag blivit tvungen att ha munnen öppen så den har torkat igen då. Pga torrheten i munnen så fastnar tungan över halsen så jag får inget syre den vägen heller =/

Två ggr sedan jag fick svullnadsproblemet har jag haft uppehåll på Suben (tagit annat då) och då har jag bara behövt ta spray ca 3 ggr/dag. Jag misstänker iaf att anl till att jag måste ta trots uppehåll beror på sprayberoende.

Men jag tycker du borde känna om du är igensvälld eller om det är kloggat? Eller om det skulle vara pulver som kloggat igen så kanske man inte känner det... det sitter ju ganska högt upp liksom. Men känner du inga snorgrejer så finns det ju tyvärr en risk att du sväller och har näsan väl börjat reagera på Suben så är det svårt att få bort det, om det ens går. Jag blir iaf också "dyngtät" och det blir en tryckande känsla i näsan, precis som du skrev, och för mig är det definitivt ingen klogg av pulver. Det sväller igen oavsett om jag tar eller inte tar Sub men speciellt direkt efter intag. Tar väl ca 5 minuter, sen börjar jag känna hur det snabbt blir trängre och trängre i näsan.

Har ett par vänner som har fått samma problem som jag. Den ena har haft det länge och där verkar det vara både svullnad och snorighet. Låter som om han skulle vara konstant förkyld. Blir bättre om han har uppehåll har jag för mig. Den andra får periodvis svullnadsproblem. Inget hjälper mot iaf mina problem, förutom nässpray då... som ju egentligen inte löser problemet, snarare förvärrar. Hjälper ju bara för stunden, så man får i sig ytterligare en dos.
Citera
2010-08-22, 13:23
  #4054
Medlem
Ajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Har inga tips eller så men skulle ju vara synd om du åkt på ett av de problemen jag åkt på... efter år av dagligt snortande av Sub...

Svårt för mig att säga om du har pluggats igen (av typ snor eller pulver, som du sa) eller om du har svällt igen, som är mitt problem då.

Efter att aldrig någonsin använt nässpray så måste jag ta flera ggr/dag nu, runt 8 ggr kanske. Kan ju garantera att jag nu även har ett sidoberoende av själva sprayen, att det i sig också gör så jag sväller igen då. Nätterna är en mardröm för mig nu (ofta iaf) och jag får ångest på kvällarna när det är dags att sova. Jag kvävs fan nästan i sömnen och det enda sättet att få syre igen är genom att hälla ned saft i halsen när jag vaknar i panik, för att jag blivit tvungen att ha munnen öppen så den har torkat igen då. Pga torrheten i munnen så fastnar tungan över halsen så jag får inget syre den vägen heller =/

Två ggr sedan jag fick svullnadsproblemet har jag haft uppehåll på Suben (tagit annat då) och då har jag bara behövt ta spray ca 3 ggr/dag. Jag misstänker iaf att anl till att jag måste ta trots uppehåll beror på sprayberoende.

Men jag tycker du borde känna om du är igensvälld eller om det är kloggat? Eller om det skulle vara pulver som kloggat igen så kanske man inte känner det... det sitter ju ganska högt upp liksom. Men känner du inga snorgrejer så finns det ju tyvärr en risk att du sväller och har näsan väl börjat reagera på Suben så är det svårt att få bort det, om det ens går. Jag blir iaf också "dyngtät" och det blir en tryckande känsla i näsan, precis som du skrev, och för mig är det definitivt ingen klogg av pulver. Det sväller igen oavsett om jag tar eller inte tar Sub men speciellt direkt efter intag. Tar väl ca 5 minuter, sen börjar jag känna hur det snabbt blir trängre och trängre i näsan.

Har ett par vänner som har fått samma problem som jag. Den ena har haft det länge och där verkar det vara både svullnad och snorighet. Låter som om han skulle vara konstant förkyld. Blir bättre om han har uppehåll har jag för mig. Den andra får periodvis svullnadsproblem. Inget hjälper mot iaf mina problem, förutom nässpray då... som ju egentligen inte löser problemet, snarare förvärrar. Hjälper ju bara för stunden, så man får i sig ytterligare en dos.


Jo då är det nog samma typ v problem vi har, det har släppt i en näsborre nu iallafall, så nu kan jag andas igen
Konstigt att man ska få sånna här problem av sub, måste väll vara nått i bindemedlet man är smått allergisk emot?
Men det är precis som du säge,r näsan täpper igen ca 5 min efter intag och sedan är det av och till ha haft såhär kanske 1v nu men det har inte varit lika illa som det var inatt, känns som jag blåst ut halva huvet nästa, och får man en mindfuck att det ligger en pulverplugg i näsan så snyter man sig som fan för att den ska komma ut, men det var som sagt ingen utan bara dubbelsidig nästäppa.

Det hjälpte lite att spola iallafall, dock var det nästan hopplöst men gick tillslut.
Citera
2010-08-22, 15:40
  #4055
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajs
Jo då är det nog samma typ v problem vi har, det har släppt i en näsborre nu iallafall, så nu kan jag andas igen
Konstigt att man ska få sånna här problem av sub, måste väll vara nått i bindemedlet man är smått allergisk emot?
Men det är precis som du säge,r näsan täpper igen ca 5 min efter intag och sedan är det av och till ha haft såhär kanske 1v nu men det har inte varit lika illa som det var inatt, känns som jag blåst ut halva huvet nästa, och får man en mindfuck att det ligger en pulverplugg i näsan så snyter man sig som fan för att den ska komma ut, men det var som sagt ingen utan bara dubbelsidig nästäppa.

Det hjälpte lite att spola iallafall, dock var det nästan hopplöst men gick tillslut.

Skönt att det släppte då, utan spray också. Jag har provat få det att släppa utan spray, bara genom att vänta ut det, men nej... helt omöjligt! En halv dag gick jag så och tillslut hade jag ett sådant tryck i öronen att jag inte stod ut. Man kan ju inte prata heller, helt omöjligt!

Jag tror iaf att näsan "utvecklar allergi" mot pulvret tillslut. Säkert snabbare för vissa. För mig tog det väl ca 2½ år av dagligt missbruk innan jag fick problemen. Slemhinnorna blir väl känsligare och känsligare, och reagerar genom att svälla.

Innan själva igensvällarproblemet så fick jag ju frätskador också. Det är fan ännu värre =/ Finns inget botmedel (förutom att inte snorta Suben då såklart) och det gör så JÄVLA SATANS ONT! Jag kan minimera risken för att frätskadorna ska gå upp genom att långsamt ta minilinor, många istället då, men har skadan väl gått upp så räcker fan ett korn för att det ska bli tortyr. I timmar efter intaget känns det som det kommer eld genom svalg och näsa och saliven börjar spruta. Måste sitta med en skål/kopp under hakan som det kan rinna i

Har lyckats lokalisera skadan (genom att kolla på bilder) till en gång ovanför gommen... Innan jag visste vart fan det gjorde ont så kunde jag inte säga om det var näsan, halsen eller munnen nästan. Har en kompis som även fått det problemet och vet en till som inte längre kan snorta alls pga frätskador. Så Sub är nog inte så snällt mot näsan som man och alla trott... för det sägs ju hela tiden, att Sub är så himla "skonsamt" mot näsan. Men neh... inte när man gjort det mycket =/

Ja, ja... om du kan undvika nässpray så är ju det jättebra iaf. Att spola/skölja näsan skulle inte funka för mig iaf... vattnet skulle inte kunna åka in ens =) Om jag väntar för länge med att ta sprayen så måste jag ligga platt på rygg när jag tar, så det blir som sjöar i näsan. Långsamt släpper svullnaden och sprayen kan åka ned =)
Citera
2010-08-22, 20:06
  #4056
Medlem
Soulsamples avatar
Ni som har eller vill sluta med Sub. Vad är anledningen till detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in