Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Nu är det ju så att det enda du försökt skriva i tråden är en hypotes om att KJ är oskyldig, du har snöat in för mycket på att det skulle vara någon annan, som MB eller frun. Detta har polisen, som har stor erfarenhet avfärdat. Du har tidigare nämnt att du tror att KJ haft en medhjälpare, alt att KJ själv inte utfört dådet, men ändå vetat av dådet. Varför får du dessa teorier?
Du har ju hela tiden letat efter bevis som inte styrker att KJ är mördaren, trots ett bevis underlag som talar mot den åtalade.
För mycket talar mot att bevisen skulle vara planterade, så varför ens rota längre i en annan GM? Jag sträcka mig så långt som att en mGM eller någon som vet mer om mordet. Det kommer vi nog aldrig få reda på såvida inte KJ börjar prata.
Hänvisa gärna till exakt var jag skrivit art KJ är oskyldig när du påstår det.
Jag kan hänvisa till flera ställen där jag skriver att jag tror KJ är inblandad och därmed skyldig till att VB hittades i det skick hon gjorde.
Jag har främst kritiserat åklagarens antydan att bevisningen är bra, när den ju inte alls är det.
Tejpen är dålig, blodfläcken är förvisso ett intressant indicium men inte så vansinnigt mycket mer än det.
Handskarna är rätt bra.
Jag tycker man styrkt att KJ hanterar kroppsdelar, men inget mer är i dagsläget styrkt.
Mitt resonemang bygger alltså inte på att KJ är oskyldig, utan att jag inte tror att åklagaren kommer få honom fälld för mord.
Vilket ju är en avsevärd skillnad.