2013-10-19, 12:17
Medlem
Kan det vara så att KJ våldtog VB och det var därför hon ringde till 112?

De som hittade benen vittnar om hår på underbenen, hade man haft sex med någon utan att ha rakat benen först? Inte jag iaf.
Citera
2013-10-19, 12:20
Medlem
Då kroppsdelar hanterats lång tid efter själva dödsögonblicket, borde inte specialtränade hundar för likdoft ge tecken i KJs lägenhet eller bil eller någon annanstans relaterad till honom efter det kroppsdelarna blev funna?
Citera
2013-10-19, 12:20
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Är det inte lättare att smyga till hans bil och istället för att lägga blodet i bagageluckan så lägger han bara hela hennes kropp i KJs bagagelucka. Drar därifrån och hon är inte hans problem längre.

En kompis bor där bredvid. Du vill inte smyga runt på parkeringen med en kropp och riskera att någon ser, människor rastar hela tiden hundar där, insyn från både hyreshus och närliggande villor.
Citera
2013-10-19, 12:21
Medlem
Pastakryddas avatar
Anatomibilderna från KJ's dator innehåller ju även människans anatomi. Man undrar ju lite över bilden på en hand bland dessa. Försöker förstora men det blir bara suddigt.
Citera
2013-10-19, 12:22
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
De som undrar om bilder - dessa finns på en separat fotobilaga. Dock finns det suddiga (dvs ej censurerade som i Elin-FUP m fl) på ett flertal ställen, och något enstaka foto publiceras helt utan "blurr" och något annat med halvt "blurr". Vi kan väl hålla oss till fakta?

Precis, vi håller oss till fakta nu.

Fakta är att jag skrev att jag såg det som "självklart" att det skulle vara sekretess på bilderna, fick till svar av dig:

Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Det visar hur verklighetsfrånvänd du är.

Hur är det med din själv självinsikt - kan du erkänna att du förhastade dig?
Citera
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En sak jag funderar över. Rättsentomologen skriver på sid 427-428:

I någon mån betyder liten sannolikhet. Hur kan det samtidigt vara liten sannolikhet för att kroppen legat mer än 11 dagar och hög sannolikhet för att den legat uppemot 18 dagar? Jag ser en motsägelse där.

Jag håller med om att det var något förvirrande skrivet men de menar nog så här:

Det mesta talar för att kroppen har legat i uppemot 18 dagar. Det finns dock en möjlighet att den bara har legat i lite över 11 dagar även om detta är osannolikt.
Citera
Medlem
Citat:

De som hittade benen vittnar om hår på underbenen, hade man haft sex med någon utan att ha rakat benen först? Inte jag iaf.

Kan vara så, eller i alla fall försökt och eftersom hon hade KJ påträngande på sig tröck hon fel 112* istället för att trycka på lur. Sen har han kanske försökt lugna ner situationen och manipulerat VB att han inte skulle göra så igen varav hon stannat längre och då smsat MB om att hon var arg. Sen bryter helvetet lös någonstans i denna smet.
Citera
2013-10-19, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
En kompis bor där bredvid. Du vill inte smyga runt på parkeringen med en kropp och riskera att någon ser, människor rastar hela tiden hundar där, insyn från både hyreshus och närliggande villor.

Om man kommer dit på natten och parker sin bil så att bagageluckarna är mot varandra. Och täcker över kroppen med en filt eller vad som helst, filten kan man ta med sig därifrån sen när hon är i KJs bagagelucka. Det tar nån sekund bara, liten risk för upptäck och mycket tyngre bevis mot KJ.

Nä, jag tror bara att KJ gjorde några slarvfel, som han inte tänkte på nör han planerade det perfekta mordet.
Citera
2013-10-19, 12:27
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Ja bilden av VB har förändrats totalt för mig.
Trodde först att hon var en enkel tyst och blyg tjej som bara tränade,pluggade och var hemma.

Men ju mer man läser desto mer konstiga drag kommer fram.
Nu verkar hon ju helt galen när det kommer till killar/män och har legat med flera inom sporten,utpressat dom på pengar för att inte anmäla dom för våldtäkt,svartsjuka,helt galen om hon inte fick svar på sms och kunde skicka flera hundra sms på en och samma dag.

Galen vet jag inte, men typiskt aspig på den punkten att stalkning är ett vanligt problem med motsatta könet. Hon skulle ha behövt en diagnos, och hjälp, så hade hon kanske sluppit mobbing, hamnat i fel sällskap, och till sist... blivit mördad. Hon kunde inte läsa signaler...
Citera
2013-10-19, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Ja bilden av VB har förändrats totalt för mig.
Trodde först att hon var en enkel tyst och blyg tjej som bara tränade,pluggade och var hemma.

Men ju mer man läser desto mer konstiga drag kommer fram.
Nu verkar hon ju helt galen när det kommer till killar/män och har legat med flera inom sporten,utpressat dom på pengar för att inte anmäla dom för våldtäkt,svartsjuka,helt galen om hon inte fick svar på sms och kunde skicka flera hundra sms på en och samma dag.

Kanske inte så konstigt att någon/några tröttnade på henne. Någon som inte ville bli anmäld för våldtäkt? Eller liknande.
Citera
2013-10-19, 12:29
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:

Har för mig att det inte verkade som hon haft vaginalt sex innan hon mördades. Tanken var ju att hon ville bort från hemmet för att kunna plugga utan störande moment så som dator mm. Enligt KJ utförde de oralsex på varandra. Varken BO eller KJ verkar ha varit individer som störs av orakade ben.
Citera
2013-10-19, 12:30
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilMedKattsand
Blir ju helt snurrig av att läsa förhören med K.J. Får känslan av att han, och inte minst hans föräldrar, överdriver den diagnos han har. Jag köper inte alls att K.J skulle vara så oförmögen att ta hand om saker som det påstås. Har hela tiden varit lite osäker på om polisen verkligen tagit rätt person, men nu efter att ha läst FUP så känns det som att K.J är den skyldiga.

Men hela grejen är mer invecklad än jag trott, har fått en helt annan bild av V.B efter att ha läst hennes konversationer, eller monologer kanske man ska kalla det, på facebook t.e.x. Och att M.B sitter och säger i sitt förhör att han slagit sin fru och hela dramat runt den affären mellan V.B och M.B....

FUP har snarare väckt fler frågar än den besvarat enligt min åsikt i alla fall.

Ja, den bör nog ges VB och KJ har något annat. Han beter sig inte särskilt aspigt alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in