2013-10-20, 18:19
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Kan det vara så att hon på sms blev hotad av MB, blev arg och irriterad och tänkte ringa 112 men blev övertalad av KJ att ta det lugnt. Hon faktiskt gick ifrån KJ kl 21:00 och där på vägen mötte MB...??

Om du hade besvärat dig med att läsa lite så får KJ flera gånger frågan varför VB försöker ringa 112. Hans svar är inte "Hon var sur på sin karatetränare men jag sa till na´att chilla lixom". Hans svar är: "eeehh...hon byxringde det kanske...eeh"

Så nej. Det kan inte vara som du säger.
Citera
2013-10-20, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Här: http://goo.gl/maps/F4aWA

Området markerat med röda nålar.

Tack!!! Ser ut som att hon är på väg emot sävast? Kan ju vara rimlig med tanke på att MB bor i sävast och var den sista som hade kontakt med VB i livet (vad vi vet)!
Citera
2013-10-20, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Tack!!! Ser ut som att hon är på väg emot sävast? Kan ju vara rimlig med tanke på att MB bor i sävast och var den sista som hade kontakt med VB i livet (vad vi vet)!

Fast varför ska de dit, hans fru är hemma.
Citera
2013-10-20, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Fast varför ska de dit, hans fru är hemma.

Vi vet ju inte eftersom de sista smsen inte går att återskapa. Kan ju vara att VB har fått för sig att gå dit och skriver att hon ska komma? Vi har ju ingen aning, men av tidigare sms ser vi ju hur impulsiv hon är och kan skriva och vräka ur sig vad som helst.
Citera
2013-10-20, 18:32
Medlem
highfives avatar
Tänker på den vita skåpbilen som det minderåriga vittnet skulle ha sett. Fyra vita "skåpbilar" har diskuterats. MB har två, en Opel Combo och en vit VW Caddy. Sen fanns det en nyare Caddy som var med på bilden när KJ gick mot parkeringen. Sen har KJs pappa en Hyundai i30 som är vit. Detta är en kombi, men kanske kan uppfattas som en skåpbil?

Sen läste jag i förhören att någon noterat att det fanns en svart stor pickup utanför KJs föräldrahem i maj. I somras sålde MB sin svarta Terano.
Citera
2013-10-20, 18:32
Moderator
OYs avatar
Det där om att MB var på en bröllopsuppvaktning i Luleå aktuell kväll, var det bara en trådsanning? Fanns ju de som bedyrade dyrt och heligt att han inte var hemma aktuell kväll, men det tycks som om både han och frun anlände hemmet 21:30?
Citera
2013-10-20, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
Om du hade besvärat dig med att läsa lite så får KJ flera gånger frågan varför VB försöker ringa 112. Hans svar är inte "Hon var sur på sin karatetränare men jag sa till na´att chilla lixom". Hans svar är: "eeehh...hon byxringde det kanske...eeh"

Så nej. Det kan inte vara som du säger.

Han är rätt dålig på att ljuga, han kommer liksom inte fram till något vettigt i slutändan och det är ett jävla funderande. Samma sak med det påstådda sexet. Han som knappast haft sex särskilt ofta tvingas tänka efter och humma som fan när han ska beskriva oralsex på VB och ändå kan han inte dra sig till minnes om de befann sig i soffan eller i sängen. Man kan behöva tänka efter om man ska säga sanningen, men den här killen tänker efter för mycket. Inte trovärdigt.
Citera
2013-10-20, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Han är rätt dålig på att ljuga, han kommer liksom inte fram till något vettigt i slutändan och det är ett jävla funderande. Samma sak med det påstådda sexet. Han som knappast haft sex särskilt ofta tvingas tänka efter och humma som fan när han ska beskriva oralsex på VB och ändå kan han inte dra sig till minnes om de befann sig i soffan eller i sängen. Man kan behöva tänka efter om man ska säga sanningen, men den här killen tänker efter för mycket. Inte trovärdigt.

Nog kan han ljuga.. citat från förhör KJ sidan 2011 i FUP:

"H: Ja, men de kommer…om de…om jag nekar så vet de att…om jag har nekat hela vägen, så
vet de att jag talar sanning, eftersom att jag kan inte ljuga.
F2: Jaa…
H: Eller rättare att säga…jag kan inte ljuga länge.
F2: Nä, det var en bra rättelse, för det har du visat
H: Mmm.
Citera
2013-10-20, 18:56
Medlem
Burnwines avatar
Finns det några ocencurerade bilder i FUP? Vilken sida då isånnafall?

Tack för möjliga svar

På kroppen alltså

Mvh
Citera
2013-10-20, 18:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Mnja, det är ju en viss skillnad på att om det inte är den tilltalade som har begått ett uppenbart mord, så måste det vara någon annan, och vilket upplägg försvaret ska välja. Ett alternativ till att hävda att annan gärningsman är utesluten skulle ju till exempel vara att man försöker övertyga domstolen om att KJ är så till den grad en mupp att detta är helt bortom hans förmåga - dvs att han inte haft möjlighet att utföra dådet. Några i tråden är ju inne på den linjen. Men i det avseendet anser jag att Alhem har rätt. De kommer att vara mycket svårt att övertyga rätten om att KJ har varit inkapabel till att utföra dådet, och då återstår i praktiken bara att hävda att annan gärningsman inte är utesluten - och försöka förklara bort så mycket teknisk bevisning att rätten köper det resonemanget.
Försvaret tycks gå på båda linjerna:
NSD: 22-åringens försvar: personlighetsstörning
Citat:
- Om min klient är oskyldig vilket jag hävdar måste någon annan ha begått brott.

[...]

- Han kanske inte alltid förstått frågorna. Min klient har ADD och Aspergers. Jag kommer att rikta in mitt försvar på att hans funktionshinder och kalla in vittnen från sjukvården. Folk med den här personlighetsstörningen har väldigt svårt att ljuga. 22-åringen skulle inte under den pressande häktestiden klara av att förneka brott. Mina vittnesexperter tycker inte det är rimligt. Vi ska höra personer som får uttala sig vad min klient förmår och inte förmår. Uppgifter som har stor betydelse för målet.
Citera
2013-10-20, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burnwine

Tack för möjliga svar

På kroppen alltså

Mvh

Inga stötande eller obehagliga bilder.
Citera
2013-10-20, 19:01
Medlem
Bricolages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burnwine

Tack för möjliga svar

På kroppen alltså

Mvh

Nej det gör det inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här