2013-10-19, 15:00
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Kan hon ha hotat MB att kontakta polisen och hävda han våldtagit/hotat henne? Kanske slog 112 men ändrade sig. Hon utpressade en kille i Luleå med detta, krävde 1000:- men fick ett busskort värt ca. 2500:- istället enligt hans vittnesmål i FUP:en. Vilket föranledde till efterföljande SMS trafik mellan dem.

Är det inte rimligare att anta att hon desperat försöker nå just MB eftersom något har hänt hemma hos KJ?
Citera
2013-10-19, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Nu får du fan ta och tagga ner!

Du svingar dig in helt djävla nyreggad i en tråd som har pågått i ett halvår och skiter ur dig 80 oneliners på mindre än ett dygn.

Inlägg som går ut på precis samma sak - anekdotisk bevisföring, insinuationer och enkelsidiga misstänkliggöranden...

Du börjar djävligt bra i ditt första inlägg med en hoper frågor som visar att du inte har nån kunskap alls om vad som diskuteras och medger dessutom att du fan inte ens har tittat i förundersökningen.

Och du tror att du kommer att bli tagen på allvar?

Och när en av de mest engagerade skribenterna på det här forumet, som är saklig i sina resonemang och hövlig i tonen, påpekar detta börjar du kasta skit på honom.

Jag tycker du kan ta och tänka om lite inför nästa inlägg.

Fast det visade ju sig, som jag påstod, att hunden inte alls markerat för spår av mänsklig förruttnelse.
Min invändning var i högsta grad befogad.
Citera
2013-10-19, 15:03
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Och här gick Fold till angrepp mot en person som kom med riktiga uppgifter. VB dog av knivhugg. Hur många fler uppgiftslämnare skrämde Fold bort under trådens framväxt? Lite ödmjukhet önskas framöver!

Nu vet jag inte varför du går till sånt angrepp mot MrFold? Var uppgiften bekräftad då inlägget skrevs? Nej.

Inte heller skrev han att KJ inte hade AS utan att det fanns en möjlighet men att man inte kan säga det utifrån en tråd bestående av anonyma skribenter.
Citera
2013-10-19, 15:03
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Är det inte rimligare att anta att hon desperat försöker nå just MB eftersom något har hänt hemma hos KJ?

Eftersom MB svarar och de verkar ha haft en dialog, varför har han i sådana fall inte berättat det i något av de förhör utredarna haft med honom om nu KJ skulle utsatt henne för hot eller våld?

Edit: OM det nu var BO som skrev och inte KJ.
Citera
2013-10-19, 15:04
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja, det är min tanke också. Handskarna får knappt någon uppmärksamhet i tråden.

Jag tippar på att KJ blir fälld i tingsrätten och överklagar men får avslag. Case closed för min del. Men inte för Vatchareeyas anhöriga. De kommer aldrig att få något avslut.

Ja, case closed. Ska man titta lite framåt och rannsaka något skulle det kunna vara att inte låta elever falla mellan stolarna. Här har ju VB på något sätt lämnats åt sitt öde. Hon var alltid ensam i skolan, från det att hon kom till Sverige, fram till sin död. Jag kan inte förstå att hon inte fått någon diagnos, när hon så uppenbart hade behövt hjälp med att relatera till andra. Hon gick från att vara en helt ensam och mobbad flicka till att bli en mycket utsatt ung tjej. Den som sa att hon levt ett tufft liv hade verkligen rätt.
Citera
2013-10-19, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Är det inte dags att sluta stirra sig blint på att det är andra GM´s när bevisning och förhör signalerar att dom har rätt snubbe i förvar. Förstår inte varför då fortsätta älta, och försöker hävda KJ´s oskuld.

Lite mer misstänksamt blir det när du är registrerad denna månaden och har enbart kommenterat detta fallet. Är det något vi andra bör veta?

Läs vad som skrivs. Jag har i klartext skrivit att jag tror att KJ är skyldig, men att bevisningen är ganska svag och att man inte redovisat på vilka grunder man utesluter medgärningsmän.

Att jag är nyreggad är för att jag skrotar min gamla FB. Om du så önskar veta mer om det så kan du PM:a, så kan du kolla på min tidigare historik och bilda dig en egen uppfattning om varför jag har insikt i Norrbottenspolisens arbete och varför jag anser att man påfallande ofta begränsar sig allt för tidigt.
Citera
2013-10-19, 15:05
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Vad vore häftigare än bli lovad en middag med tända ljus i ett fort i närheten av Boden? En plats som KJ sa sig ha gjort i ordning. En plats dit han lovade VB att hon skulle få uppleva något fantastiskt. En plats som bara han och hon skulle känna till.

Nu fick hon aldrig någon middag, men det var en bra plats för mord och styckning och annan lusta.

Citera sig själv känns så där, men inter-preter är också inne på något liknande.

Jag tror att han frivilligt fått med VB till någon av dessa anläggningar. Det är början av maj, lördagkväll och det mesta har tinat fram. KJ har kännedomen om olika sätt att ta sig in. Bilen kan parkeras i närheten av hans ingång till anläggningen. Han har inrett platsen sedan tidigare. Knivar och vissa verktyg finns på plats. Där inne finns bl a en madrass och nu ska han äntligen få sätta på någon i ett militäriskt utrymme som han sett fram emot. Commanderns säd ska spridas. VB gör motstånd så han binder fast henne med några kedjor som finns på väggarna och som ursprungligen har varit fästanordningar för sängar. Efter detta släpper han lös VB som nu är rädd för sitt liv och flyr springande i gången. KJ följer efter henne och sticker henne ett antal gånger med kniven.

Hon blöder kraftigt och KJ torkar av henne med hennes kläder som han slänger i en plastpåse. Han hittar en tejprulle och gör ett sorts förband med ett av hennes klädesplagg som kompress. Som commander inser han att måste skaffa sig ett alibi. Han vet att hans bror är hemma. Han rengör sig med smältvattnet som han pumpar med en 12 volts vattenpump som han installerat tillsammans med ett bilbatteri. Batteriet driver även några lampor. Han tar på sig sina rena kläder, lämnar anläggningen, slänger in påsen med blodiga kläder i bakluckan och åker till sin bror. Efter det införskaffade alibit så åker han hem och upptäcker telefonen som VB haft och oskadliggör den på ett bra sätt. Klockan är nu 23 53.
Citera
2013-10-19, 15:05
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZillionCast
VB är helt rabiat i sitt eviga tjat, någon form av diagnos?
Det var ganska uppenbart redan från början att VB var socialt speciell, även om det inte var opportunt att uttrycka det då, eftersom många postare reagerar negativt på vad de uppfattar som kritik mot brottsoffret. Men hon förefaller ju inte ha haft särskilt många nyanser i sitt sociala spel mellan att undvika att ta kontakt med folk - som gentemot studiekamraterna - och att snarast stalka dem - som gentemot MB.
Citera
2013-10-19, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Eftersom MB svarar och de verkar ha haft en dialog, varför har han i sådana fall inte berättat det i något av de förhör utredarna haft med honom om nu KJ skulle utsatt henne för hot eller våld?

Han har ju bekräftat att hon var upprörd över något men visste inte vad det var. Han var i vanlig orning nonchalant mot VB och kort i sina svar. Inget avviker i deras kontakt på slutet.

Det enda som avviker är att MB inte fick svar på sitt senaste sms till VB, VB svarade alltid på MBs sms annars. Då kan man anta att hon där någonstans blivit angripen av KJ.
Citera
2013-10-19, 15:07
Medlem
highfives avatar
Citat:

Är det inte bättre att ringa polisen än ringa MB?
Citera
2013-10-19, 15:08
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av streetlightz
Han har ju bekräftat att hon var upprörd över något men visste inte vad det var. Han var i vanlig orning nonchalant mot VB och kort i sina svar. Inget avviker i deras kontakt på slutet.

Det enda som avviker är att MB inte fick svar på sitt senaste sms till VB, VB svarade alltid på MBs sms annars. Då kan man anta att hon där någonstans blivit angripen av KJ.

Enligt MB´s egen utsago då? För jag hittar inte SMS korrespondensen mellan dem den kvällen, bara att den har skett?
Citera
2013-10-19, 15:11
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om man saltar blodet koagulerar det inte.
Fast då beter det sig inte riktigt som blod heller. En bra kriminaltekniker ska kunna se skillnad på en saltad blodflävk och en blodfläck utan salt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in