2013-10-15, 21:45
Medlem
LaCucarachas avatar
Testade förresten Diptyque - Volutes EDP idag och kan ge lite snabba intryck.
Det första som slog mig var likheten med Serge Lutens - Chergui. Dock tyckte jag att jag kände lite mer tobak och rök i Volutes än jag gjorde av mitt prov av Chergui. Honung, tobak och iris kändes iaf som de dominerande noterna. Själv gillar jag varken denna eller Chergui speciellt mycket.
Får flashbacks av ett hårvax jag använde en gång i tiden som svepte in huvudet i en aura av en ganska stark vaxlukt, gillade inte alls den lukten och det är något som påminner mig om samma i både Chergui och Volutes.

Fick en komplimang när jag bar den idag iaf så den verkar uppskattad. Projektionen var visst ganska bra också.

Så gillar man Chergui så kan detta vara något att spana in.
Citera
2013-10-15, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Bröst, hals, bakom öronen, handleder

Okej så du sprayar ganska mycket på handleden tex och sen försöker dela upp det?
Citera
2013-10-15, 23:25
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alti
Okej så du sprayar ganska mycket på handleden tex och sen försöker dela upp det?
Antingen en spray på varje handled eller en spray på ena och duttar den andra mot handleden som blev sprayad.
Citera
2013-10-16, 00:49
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alti
Hur brukar ni spraya på er parfym? Vart på kroppen och hur många sprayar?
Det är bra att sikta på artärerna, har jag lärt mig. Över halsen (halspulsådrorna) är bra och på handlederna. Jag måste byta ställen ibland dock då jag har lite känslig hud. Brukar variera lite mellan halsen, under brösten och handlederna. Bara en spray på vardagarna, men ska jag ut kanske jag tar i lite mer.
Citera
2013-10-16, 07:06
Medlem
kopierameras avatar
Tycker synd om alla er som måste dölja er naturliga doft för att vara attraktiva
Citera
2013-10-16, 14:31
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niteclub
Jag ser det som att små tjejer sållas bort och dom riktiga kvinnorna lockas fram.

Så är det.

Jag ger ett 'sprut' innanför skjortan varje morgon, och det har tom. hänt att unga skolflickor flyttat sig i tunnelbanan, men tjejer 30+ och äldre verkar som förhäxade om de kommer nära nog
Citera
2013-10-16, 14:34
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Testade förresten Diptyque - Volutes EDP idag och kan ge lite snabba intryck.
Det första som slog mig var likheten med Serge Lutens - Chergui. Dock tyckte jag att jag kände lite mer tobak och rök i Volutes än jag gjorde av mitt prov av Chergui. Honung, tobak och iris kändes iaf som de dominerande noterna. Själv gillar jag varken denna eller Chergui speciellt mycket.
Får flashbacks av ett hårvax jag använde en gång i tiden som svepte in huvudet i en aura av en ganska stark vaxlukt, gillade inte alls den lukten och det är något som påminner mig om samma i både Chergui och Volutes.

Fick en komplimang när jag bar den idag iaf så den verkar uppskattad. Projektionen var visst ganska bra också.

Så gillar man Chergui så kan detta vara något att spana in.

Fragsforyou tycker den påminner om Dior Homme Intense och du liknar den med Chergui. Det känns som att jag skulle kunna blindköpa denna rakt av eftersom båda tillhör mina favoriter.
Citera
2013-10-16, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Fragsforyou tycker den påminner om Dior Homme Intense och du liknar den med Chergui. Det känns som att jag skulle kunna blindköpa denna rakt av eftersom båda tillhör mina favoriter.
Mycket riktigt! Tycker Volutes EdP doftar som en en mörkare, tyngre, mindre söt, mindre pudrig version av DHI. Tänk dig DHI med tobak, och honung istället för vaniljen i basen. Volutes EdP har ju en stor iris not, just därför påminner den mig om DHI. Dom är inte så lika, men påminner om varandra.
Citera
2013-10-16, 22:18
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Mycket riktigt! Tycker Volutes EdP doftar som en en mörkare, tyngre, mindre söt, mindre pudrig version av DHI. Tänk dig DHI med tobak, och honung istället för vaniljen i basen. Volutes EdP har ju en stor iris not, just därför påminner den mig om DHI. Dom är inte så lika, men påminner om varandra.

Intressant att man kan tycka så olika, uppfattar inte alls DHI (de gånger jag testat den) så söt som Volutes. DHI gillar jag, både Volutes och Chergui tycker jag blir för söta.
Citera
2013-10-16, 22:38
Medlem
LaCucarachas avatar
Ikväll testade jag James Heeley - Esprit du Tigre, vilken kryddbomb! Först blir man nästan överväldigad av kardemumma och det första man tänker på är dom där små kakorna med kardemumma. Man får också en hel del glögg-vibbar inledningsvis.
Sen lugnar den klart ner sig en aning och pepparnoten framträder ordentligt, ganska småmysig doft med juliga inslag. Inget som väckte något som helst sug efter köp dock.

EDIT: Verkar vara ganska usel hållbarhet...

Testade även Tom Ford - Grey Vetiver igår som jag däremot blev riktigt sugen på att äga en flaska. Frisk, fräsch och manlig. Lätta citrusnoter, friskt träigt och maskulint = win!
Känns överlag lite "sportig" och enkel men jag gillade den mycket. Tjejen tyckte den luktade riktigt gott så det är ju alltid ett plus. Värd att sampla inför våren
Senast redigerad av LaCucaracha 2013-10-16 kl. 23:35.
Citera
2013-10-16, 22:50
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Ikväll testade jag James Heeley - Esprit du Tigre, vilken kryddbomb! Först blir man nästan överväldigad av kardemumma och det första man tänker på är dom där små kakorna med kardemumma. Man får också en hel del glögg-vibbar inledningsvis.
Sen lugnar den klart ner sig en aning och pepparnoten framträder ordentligt, ganska småmysig doft med juliga inslag. Inget som väckte något som helst sug efter köp dock.

Testade även Tom Ford - Grey Vetiver igår som jag däremot blev riktigt sugen på att äga en flaska. Frisk, fräsch och manlig. Lätta citrusnoter, friskt träigt och maskulint = win!
Känns överlag lite "sportig" och enkel men jag gillade den mycket. Tjejen tyckte den luktade riktigt gott så det är ju alltid ett plus. Värd att sampla inför våren
Var hittade du Tom Ford-samples?
Citera
2013-10-16, 23:26
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Var hittade du Tom Ford-samples?

Blindköpte Noir till mig och Black Orchid till tjejen från Essenza Nobile, skrev med övriga TF-dofter i sampleönskelistan och fick dom med. Eller inte Neroli Portofino iofs för den har jag redan testat.
Köpte iofs ett sample av "For Men Extreme" för att komma upp i fraktfritt men flummade till önskelistan lite och fick även ett extra sample av den när jag egentligen försökte byta den mot Violet Blonde...som också var med i slutändan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in