2013-09-22, 20:29
Medlem
Sisofyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Som nån skrev förut så är finns det fler scener som man skrattar åt i The Sopranos än i nån komediserie, många sköna citat från Paulie....

Eller när han berättar att nån flygvärdinna lagt LSD i hans drink...

-Jerry vale started singing and I look over, Your uncle jun's got laser
beams shooting out of his eyes.

Och man måste se Paulie framför sig!
Citera
2013-10-02, 03:02
Medlem
Parniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sisofys
Eller när han berättar att nån flygvärdinna lagt LSD i hans drink...

-Jerry vale started singing and I look over, Your uncle jun's got laser
beams shooting out of his eyes
.

Och man måste se Paulie framför sig!

Minns fortfarande när jag såg den scenen, det sprutade fanta ur näsan på mig, så jävla bra! Man glömmer ibland att Jun också vart ung en gång i tiden, fyfan vilken bra scen!

Är riktigt sugen på att kolla på Sopranos igen, blir nog att plöja igenom alla säsonger under julen/vintern. Min absoluta favoritserie.
Senast redigerad av Parniel 2013-10-02 kl. 03:24.
Citera
2013-10-07, 20:15
Medlem
TaxMonkeys avatar
"He never had the makings of a varsity athlete"

http://www.youtube.com/watch?v=svS6Z2MIB7Y

Junior är definitivt den bästa karaktären!
Citera
2013-10-07, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxMonkey
"He never had the makings of a varsity athlete"

http://www.youtube.com/watch?v=svS6Z2MIB7Y

Junior är definitivt den bästa karaktären!
Han är riktigt skön. Gillar den scenen riktigt mycket.

Tony: Get your coat. We're leaving.
A.J.: Uhh, I don't have a coat...
Tony: Well then, get moving, god damn it!

Vet inte riktigt varför just det är så kul, troligen med tanke på att Tony tror att A.J. bär rock som han själv.

Följande länken är värd att se, själv har jag bara sett en av dem alla, tänkte spara dem.

THE SOPRANOS D-SCENE #4
Citera
2013-10-08, 03:00
Medlem
creteks avatar
har aldrig sett om en serie men måste se om den här underbara serien en gång till. ville att sopranos aldrig skulle ta slut, perfekt serie. vilken känsla, dialoger, musik, samt humor, garvade alltid åt paulie, junior, silvo, vito, bobby och gänget. har aldrig fastnat för karaktärerna som i denna serien favoriterna var de jag nämnde förut plus chris och tony, the wire kommer väl närmast vad det gäller det jag nämnde ovanför.

är rädd för att det aldrig kommer att komma välutvecklade serier som dessa. Breaking bad försökte för mycket och blev dåligt i slutet, boardwalk empire saknar humor samt lite av den känslan som sopranos har. någon som kan rekommendera en serie som the wire samt sopranos?

http://www.youtube.com/watch?v=5VhfY_5YNV4
Senast redigerad av cretek 2013-10-08 kl. 03:32.
Citera
2013-10-08, 07:34
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cretek
har aldrig sett om en serie men måste se om den här underbara serien en gång till. ville att sopranos aldrig skulle ta slut, perfekt serie. vilken känsla, dialoger, musik, samt humor, garvade alltid åt paulie, junior, silvo, vito, bobby och gänget. har aldrig fastnat för karaktärerna som i denna serien favoriterna var de jag nämnde förut plus chris och tony, the wire kommer väl närmast vad det gäller det jag nämnde ovanför.

är rädd för att det aldrig kommer att komma välutvecklade serier som dessa. Breaking bad försökte för mycket och blev dåligt i slutet, boardwalk empire saknar humor samt lite av den känslan som sopranos har. någon som kan rekommendera en serie som the wire samt sopranos?

http://www.youtube.com/watch?v=5VhfY_5YNV4
Det närmaste du kommer är Boardwalk empire.
Citera
2013-10-13, 22:58
Medlem
Parniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Det närmaste du kommer är Boardwalk empire.

Mycket riktigt, det närmaste man kommer Sopranos är Boardwalk Empire, som håller maffiaglöden vid liv inom serieområdet.

Finns inget annat som liknar Sopranos, folk tipsar alltid om Wire eller Oz, men de liknar inte Sopranos alls. Bra serier i övrigt dock. Vill man se något som Sopranos igen, så ska man kolla om serien.
Citera
2013-10-14, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parniel
Vill man se något som Sopranos igen, så ska man kolla om serien.
That's a quote!
Citera
2013-10-16, 15:15
Medlem
Har de senaste 8 veckorna eller så sett igenom hela serien. Laddade ner första episoden av säsong 1, halvvägs in i den pausade jag och beställde alla säsonger i en box. Såg precis färdigt sista avsnittet och slutet blev lite "meh?", Tony blir alltså skjuten och det är vad det svarta representerar?

Hur som helst en helt underbar serie, den enda jag kollat igenom helt och hållet. Skön blandning av härliga karaktärer, fantastiska konversationer, humor och våld.

Favoritavsnittet är "Pine Barrens", helt underbart!

Tony: It's a bad connection so I'm gonna talk fast! The guy you're looking for is an ex-commando! He killed sixteen Chechen rebels single-handed!

Paulie: Get the fuck outta here.

Tony: Yeah. Nice, huh? He was with the Interior Ministry. Guy's like a Russian green beret. He can not come back and tell this story. You understand?

Paulie: I hear you.

Paulie: You're not gonna believe this. He killed sixteen Czechoslovakians. Guy was an interior decorator.

Christopher: His house looked like shit.

Garvade så tårarna rann.
Senast redigerad av vivalaboeg 2013-10-16 kl. 15:22.
Citera
2013-10-16, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vivalaboeg
Favoritavsnittet är "Pine Barrens", helt underbart!

Garvade så tårarna rann.
Håller med! Det är inte många som snappar upp den där dialogen. Pine Barrens är ett riktigt äventyr och varje gång jag ser om serien så ser jag fram emot det avsnittet. Samma sak gäller när Tony får köttbiten i nacken som förövrigt Steve Buscemi (Tony B) kastade på honom. Det är ett av många avsnitt som har fått riktigt mycket beröm av tittarna.
Citera
2013-10-16, 19:12
Medlem
Dimaks avatar
haha såg precis detta avsnitt, så jävla gött när Bobby kommer och Tony garvar läppen av sig

Om ni vill se gängen http://www.utopiaplanitia.info/sopranos/sopranos-family-tree-pre-season1.html
Citera
2013-10-16, 19:22
Medlem
ragingcows avatar
Det känns som att det kommer att dröja att bra tag innan de släpper en serie som handlar om den amerikansk-italienska maffian i modern tid, då det blir så svårt att komma upp i samma nivå som The Sopranos.

Läste också att James Gandolfini var erbjuden som rollen som Nucky Thompson i Boardwalk empire men tackade nej (vilket var tur det ).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in