Jag är nog ganska ensam om detta men jag tycker att AJ's problem i sista säsongen är en av seriens höjdpunkter.
Tonåringar med i-landsproblem är vanligtvis inte nåt jag gillar att se skildras, men här tycker jag det är såpass välgjort och realistiskt att karaktärens sinnesstämning blir extremt påtaglig och gripande.
Mina andra highlights är...
När Vito Spatafore gömmer sig efter att ha tvingats ut ur garderoben. Det är nånting med den här storylinen som fångade mitt intresse även om det kan ses som en poänglös filler story. Att det hela skiter sig och att Vito blir brutalt mördad gör det hela mer speciellt när jag ser om det av någon anledning.
Carmellas och Furios oupfyllda romans. Jag tyckte aldrig Carmella var en särskilt intressant karaktär men när hon och Tony separerade så blev hon mycket intressantare att följa. Furio gillade jag mycket. Särskilt på grund av kontrasten mellan hur våldsam han kan vara när han "jobbar" och hur han är privat. Synd att man aldrig fick reda på vad som hände med honom.
Hur deras relation utvecklades och att det hela var så intensivt under en kort tid för att sedan inte leda vidare nånstans gör det hela väldigt minnesvärt för mig.
Paulie och Cristopher vilse i skogen. Det roligaste avsnittet enligt mig och händelserna i avsnittet hade stor inverkan på relationen mellan mina två favoritkaraktärer.
Ursprungligen postat av putteH
Håller personligen säsong 3 som favorit, låt höra sen vad du tycker
Härligt, återkommer med åsikter och snack om den när jag sett klart!
Är fan riktigt orolig när det kommer till den tidpunkten då jag kollat klart alla... Så jävla bra serie, är helt fast.. Bästa serien jag sett, och ja, jag har kollat Wire.
Senast redigerad av Parniel 2013-04-26 kl. 23:15.
Sett många serier i min dar och The Sopranos är den bästa av de bästa överlägset! Skulle vara kul med en liknande serie fast med irländare i Boston t ex med kungen av de alla Martin Scorsese som Producer. Svårt att hitta bra serier idag!