Citat:
Ursprungligen postat av
Lukasohai
Håller helt klart med, Ralphie är en sådan jävla skön och bra karaktär, och Sopranos är bäst. Det har blivit så jävla mycket Breaking Bad hype nu p.g.a de senaste avsnitten som faktiskt varit spännande men, please with all due respect, back the fuck off. - Richie Aprile
Ja, helt rätt. Följer Breaking Bad, och det är jättespännande... Men samtidigt ingen "soft" serie. Sopranos kan man kolla på när man är förkyld, bakis eller när man bara har lust. Man söker efter sköna klipp på youtube, och det är dessutom en serie som är skön att snacka om. Älskar när man träffar bekanta på någon fest eller så, polarens kompis, som även han följt Sopranos. Kan sitta o snacka i timmar och citera Ralphie, Johnny, Tony, Chris, Uncle Jun. Så jävla soft serie helt enkelt.
Italienska gangstrar i New Jersey. Knäpper någon snubbe i var annat avsnitt, hur skönt som helst. Och det som även är positivt med Sopranos (och som även någon skrev i detta forum) är att det inte finns den där jobbiga bruden. Den där jobbiga jävla horan. T.ex Skylar från Breaking Bad osv. Eller den där horan Gretchen från Prison Brake. Jag stör mig så jävla hårt på kvinnor i serier som alltid ska framhäva sig och hålla på o jiddra bara. Just det finns inte i Sopranos, vilket är så jävla skönt. Jaja, kanske Meadow i de första säsongerna, men hon är ändå en gullig liten flicka, Tonys bortskämda dotter som ska vara lite jobbig. Klockren serie helt enkelt. Innehåller allt jag älskar. HBO, de kan sitt skit.