2013-10-15, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Mizzzan: Vad då inte visste svaren? Kate fick 42 ja/nej frågor att svara på, vad är problemet? Att föräldrarna blir misstänkliggjorda när ett barn förolyckas/ försvinner är standard då all statistik pekar på att någon av föräldrarna är gärningsmannen/ kvinnan. Detta är inget att bli upprörd över i saklig mening (självklart blir många det ändå i en sådan situation) men det kunde Maccaans influgna stjärnadvokat från England ju upplyst dom om. Dessutom borde det ju ligga i föräldrarnas intresse att snabbt avföra sig själva som misstänkta så att polisen kan rikta sina resurser mot den "riktiga" förövaren. Istället gjorde dom tvärtom allt i sin makt för att försvåra utredningen!

FideIi: Här görs ingenting till fakta utan det spekuleras bara friskt utifrån den information som finns. Man kan faktiskt komma ganska långt med sunt förnuft.....

Finns det sätt att agera som indikerar om man är skyldig eller inte?

I en sån här situation tenderar folk att bli antingen maniska eller apatiska. Maccaans blev inget utav det. Dom hjälpte inte till att leta efter dottern över huvud taget vilket torde vara det mest normala. Inte heller upplevdes dom som apatiska. Istället roade dom sig med tennis, löprundor, middagar samt att valsa runt i media....

Någon får gärna lägga fram tre bra argument som pekar på att barnet blivit bortfört av någon utomstående. Har sökt med ljus och lykta utan att hitta minsta lilla gångbara indice för detta men vore jätteintressant!
Jadu, varför de svarade på frågorna så vet bara dem och möjligen deras advokat. Det gör inte att de är skyldiga och det gör dem inte heller mer misstänkta.

Hur de reagerar är inte heller helt enkelt att svara på. Alla reagerar på sitt eget viss. Väldigt många försöker döra så vardagliga saker som möjligt, för att orka med. På din beskrivning låter det precis som det. Dessutom, kan du ju knappast på allvar hävda att dom inte gjort något för sökandet.

Ett argument: En av Europas bästa poliskår undersöker fallet (efter stark vädjan från föräldrarna, bara det vore ju sjukt dumt om man var skyldig) - om de vore skyldiga skulle det ha uppdagats. Alt skulle polisen iaf starkt misstänka det och i avsaknad av bevis skulle de troligtvis inte ta i fallet mer.
Citera
2013-10-15, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, de hävdar att altandörren var öppen, om de skulle uppstå en eldssvåda så barnen skulle kunna ta sig ut eller någon annan in, vilket tack gode gud inte behövdes då barnen förmodligen hade dött i elden då de sannolikt var drogade.

Men, nu handlar det om dörren på framsidan där grannen skulle kolla deras barn. Den var låst och han kunde uppenbarligen inte ta sig in för att kontrollera några barn om han velat, vilket han förvisso säger att han inte gjorde heller då han lyssnade utanför.
Enl rapporten (som jag citerade en engelsk översättning av, och jag har för mig att de även sa det i programmet igår). Så gick han ju in...

"At about 21.30 his friend Matt (member of the group) went to the apartment, where his children were and on his way went to the witness' apartment, entering by means of a glass sliding door that was always unlocked and was located laterally to the building. He entered the bedroom, he observed the twins and he did not even notice whether Madeleine was there as everything was calm, the shutters were closed and the door to the bedroom was ajar as usual. After that Matt returned to the restaurant"
Senast redigerad av Mizzzan 2013-10-15 kl. 12:38.
Citera
2013-10-15, 12:38
Medlem
Citat:
Ja seriöst, varför gjorde de det. Polisen i detta fall reagerade på det, polisen i Almfallet reagerade på det.

Alm hade inte förlorat ett barn. Han behöver inte ens gråta. Alm förlorade en Kines kan kände i typ ett år.

Jag kan tänka mig att Kate hade extrem ångest. När jag har extrem ångest så brukar jag skaka, frysa, vara lätt handlingsförlamad och ge ifrån mig nåt som bäst kan liknas vid pip-ljud. Ibland spy till och med. Men skakningar och frossa.
Lägg till paniken och chocken som Kate kände också. Vem vet hur man reagerar.
Citera
2013-10-15, 12:42
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Har inte följt fallet så jättenoga, har det spekulerats i om bara ena föräldern dödat barnet och dolt detta för den andra ?
Citera
2013-10-15, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Alm hade inte förlorat ett barn. Han behöver inte ens gråta. Alm förlorade en Kines kan kände i typ ett år.

Jag kan tänka mig att Kate hade extrem ångest. När jag har extrem ångest så brukar jag skaka, frysa, vara lätt handlingsförlamad och ge ifrån mig nåt som bäst kan liknas vid pip-ljud. Ibland spy till och med. Men skakningar och frossa.
Lägg till paniken och chocken som Kate kände också. Vem vet hur man reagerar.

Det låter som om du gick in i hennes kropp då!.Du vet exakt hur hon kände? Har du också en försvunnen dotter?
Citera
2013-10-15, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nesma
Det låter som om du gick in i hennes kropp då!.Du vet exakt hur hon kände? Har du också en försvunnen dotter?

Sluta tramsa dig.
Citera
2013-10-15, 12:59
Medlem
Ghostfaces avatar
Mizzzan:

Väldigt många försöker döra så vardagliga saker som möjligt, för att orka med? I direkt samband (natten och dagarna efter) din förstfödda dotter har blivit "bortförd" Nu trollar du va?

Polisen hittar (eller snarare hittar INTE) det dom söker efter. Det är ju det stora problemet här, att brittisk polis INTE gör om förundersökningen mot föräldrarna. Som exempel tog det polisen 1,5 år att komma på mördarälgen i Loftahammar eftersom dom bestämt sig i ett tidigt skede att det var maken som gjort det med en gräsklippare....

Svårt att föra en konstruktiv dialog med någon som bara ska vara tvärtemot för sakens skull...

Du får gärna lägga fram de tre argument jag efterfrågade istället så diskuterar vi utifrån att dom är oskyldiga:-)
Citera
2013-10-15, 13:01
Medlem
The BlaBlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Har inte följt fallet så jättenoga, har det spekulerats i om bara ena föräldern dödat barnet och dolt detta för den andra ?

Den tanken slog mig också i morse faktiskt. Men i så fall vem av dem?
Citera
2013-10-15, 13:05
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The BlaBla
Den tanken slog mig också i morse faktiskt. Men i så fall vem av dem?

Jag antar mannen, han dödade henne när han först gick tillbaka, går iväg med henne (därav är fantombilden så lik honom) och gömmer henne någonstans.

Hon går sedan tillbaka och tror att Madeleine är bortrövad, han har sedan hållit masken i alla år.
Citera
2013-10-15, 13:06
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mizzzan
Enl rapporten (som jag citerade en engelsk översättning av, och jag har för mig att de även sa det i programmet igår). Så gick han ju in...

"At about 21.30 his friend Matt (member of the group) went to the apartment, where his children were and on his way went to the witness' apartment, entering by means of a glass sliding door that was always unlocked and was located laterally to the building. He entered the bedroom, he observed the twins and he did not even notice whether Madeleine was there as everything was calm, the shutters were closed and the door to the bedroom was ajar as usual. After that Matt returned to the restaurant"

I andra förhör säger han att han aldrig gick i sovrummet utan tittade in genom dörren en bit ifrån och därifrån kunde han bara se tvillingarnas säng.

Det var vid första kontrollen som han lyssnade utanför vid 21:05. När har rapporterade detta till Gerry så gick Gerry omedelbart själv till lägenheten för att göra en kontroll och kom tillbaka drygt en halvtimme senare, eller 21:45 om man ska tolka personalens utsagor.

Varför gjorde han det, var han orolig att Matt hade upptäckt något. I alla fall, det är vid detta tillfälle som Madde försvinner, om nu föräldrarna är skyldiga, så när Matt kommer tillbaka vid 21:25 så är inte Madde kvar i lägenheten.
Citera
2013-10-15, 13:10
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Så tröttsamt att den här freak-showen - "nya spår", - "ny utredning" mm, ska fortsätta nyttjas i profitintresse av slaskmedia. Att föräldrarna är de skyldiga står helt klart för vilken normalbegåvad människa som helst som har läst in sig på fallet.

Mystiska män, pedofilligor mm mm är rent strunt, fritt fabulerande av kallt beräknande gärningsmän - paret McCanns.

Den portugisiska polisen gjorde en mycket kompetent utredning men jag tror inte att vi här i det mycket välmående norden kan förstå vilken press de var utsatta för.
Men du som är välkänd pedofil tycker inte jag ska yttra sig i tråden. Det kanske är du som gjort det t.o.m.
Du kan väl hålla dig i ditt favoritforum "Pedofili, hebefili och efebofili" och runka istället?

Att föräldrarna är skyldiga bara för att du utnyttjar dina egna barn tycker jag är att gå lite väl långt. Alla är inte som du, ett äckel. Det går inte ens att bevisa att Madeleine McCann är död you see.
Citera
2013-10-15, 13:14
Medlem
Citat:
I andra förhör säger han att han aldrig gick i sovrummet utan tittade in genom dörren en bit ifrån och därifrån kunde han bara se tvillingarnas säng.

Det var vid första kontrollen som han lyssnade utanför vid 21:05. När har rapporterade detta till Gerry så gick Gerry omedelbart själv till lägenheten för att göra en kontroll och kom tillbaka drygt en halvtimme senare, eller 21:45 om man ska tolka personalens utsagor.

Varför gjorde han det, var han orolig att Matt hade upptäckt något. I alla fall, det är vid detta tillfälle som Madde försvinner, om nu föräldrarna är skyldiga, så när Matt kommer tillbaka vid 21:25 så är inte Madde kvar i lägenheten.

Fast om Matt såg tvillingarna, så var väl dörren olåst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in