2013-10-15, 12:01
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mizzzan
Det skulle jag nog oxå göra om jag hade lämnat mitt barn ensamt och gått och ätit på en restaurang för att sedan komma tillbaka och se att barnet var borta.

För mig tog det ca 5 minuter då mitt barn hade sprungit iväg till granngården (med en kompis) innan jag började tänka det värsta. Tycker inte att det är lusigt att det "bara" tog en halvtimme för Maddies mamma och pappa.

Edit: Eller ja, hon "visste direkt"... Jag skulle nog säga att hon helt enkelt tänkte det värsta direkt och att det sen i efterhand faktisk verkade stämma (om de är oskyldiga). Då blir det ju i hennes huvud som att hon "visste"

Du verkar ju ha barn själv, och så har även jag.

Menar du att du skulle tala om för hela världen att du förebrår dig själv för dotterns försvinnande mindre än en halvtimme efter att hon försvann.

Själv skulle jag lägga tiden på att leta efter min dotter och därefter skulle jag förebrå mig själv. Men jag skulle förvisso aldrig lämna ett barn ensam i en lägenhet och ännu mindre tre barn, alla under 4 år.

Om det är sant att altandörren stod öppen skulle min enda tanke vara att min dotter hade gått ut genom den och sedan gått vilse i mrådet. Att tänka det absolut värsta gör ingen i ett så här tidigt skede, det säger även kriminalexperterna.
Citera
2013-10-15, 12:04
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Om mitt barn skulle försvinna så skulle jag nog oxå hålla fast vid att det är kidnappat, inte förolyckat/dött. Av egna själviska orsaker så vill jag ju att det ska leva. Tror nog desamma gäller för de flesta. Självklart håller man fast vid det tills motsatsen är bevisad.

Ang dörren. Ja, om den hade varit låst så hade det troligtvis blivit problem om något upptäckt det då de faktiskt turades om att kolla varandras barn. Att han nu bara lyssnade utifrån kan ju ha varit en slump. Jag hade nog själv följt med att för att se till att inget upptäcktes. Känns som en för stor risk att låta någon gå själv.

Och alla gråter inte med tårar.

Men, om dörren varit låst och om någon upptäckt det så hade paret bara ändrat sin historia, som de gjort i alla andra delar. Vad är problemet.

Nej, paret McCann och Alm är två bra exempel på att alla inte fäller tårar när de gråter, känner inte till så många fler förutom mina barn som ibland låtsasgråter.
Citera
2013-10-15, 12:06
Medlem
För några år sedan såg jag ett program om ett fall i USA, där en person blev mördad i sitt hus,först trodde polisen att det var en inbrottstjuv som hade varit inne i lägenheten men sen när de upptäckte att tv.apparaten var borta! misstänkte de en granne!. Jag minns att polisen sa att inbrottstjuvar kan mörda,våldta innan de lämnar platsen men att de skulle aldrig riskera att gå därifrån med en tung tv och dra folks uppmärksamhet till sig!. Nu ska inbrottstjuvar tagit med sig en treåring!!. Svårt och tro!.

Ändå hoppas jag som många andra att det ät inte föräldrarna som har gjort Madeleine illa!

Om det är nu föräldrarna hur kan de gjort sig av med Madeleines kropp? Begravd?dumpats i hav?
Är man lika duktigt på att göra sig av med en kropp trots man är på besök i ett annat land men ändå hitta bra gömställe?
Citera
2013-10-15, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Du verkar ju ha barn själv, och så har även jag.

Menar du att du skulle tala om för hela världen att du förebrår dig själv för dotterns försvinnande mindre än en halvtimme efter att hon försvann.

Själv skulle jag lägga tiden på att leta efter min dotter och därefter skulle jag förebrå mig själv. Men jag skulle förvisso aldrig lämna ett barn ensam i en lägenhet och ännu mindre tre barn, alla under 4 år.

Om det är sant att altandörren stod öppen skulle min enda tanke vara att min dotter hade gått ut genom den och sedan gått vilse i mrådet. Att tänka det absolut värsta gör ingen i ett så här tidigt skede, det säger även kriminalexperterna.
Alltså, om jag hade de kontakter som de hade så skulle jag nog oxå slå på stora trumman ja. Och alla funkar vi olika. Som sagt, jag har själv varit med om att inte hitta mitt barn vid första "titten" och tanken slog mig riktigt fort. Nu återfanns mitt barn ca 10 minuter senare på en annan gård så det var ju aldrig så illa. Men hade jag letat i 30-40 minuter (som det ju tog innan polisen kontaktades) och dessutom kanske de vet att barnen var nedsövda och därför aldrig kunnat gå ut själva (iaf inte långt) så kanske det gick ganska snabbt för dem att anta att någon varit där?

Jag hade inte heller lämnat mina barn på detta sett, det är oförlåtligt. Maddies föräldrar förtjänar lidandet. Men det gör/gjorde inte Maddie...
Citera
2013-10-15, 12:10
Medlem
Citat:
Men, om dörren varit låst och om någon upptäckt det så hade paret bara ändrat sin historia, som de gjort i alla andra delar. Vad är problemet.

Nej, paret McCann och Alm är två bra exempel på att alla inte fäller tårar när de gråter, känner inte till så många fler förutom mina barn som ibland låtsasgråter.
Men de har inte ändrat sin historia. I förundersökningen står precis samma som uppgavs i programmet igår. Eller har du andra mer trovärdiga källor?
Citera
2013-10-15, 12:10
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ang dörren. Ja, om den hade varit låst så hade det troligtvis blivit problem om något upptäckt det då de faktiskt turades om att kolla varandras barn. Att han nu bara lyssnade utifrån kan ju ha varit en slump. Jag hade nog själv följt med att för att se till att inget upptäcktes. Känns som en för stor risk att låta någon gå själv.

Apropå dörren så säger Gerry följande i sitt förhör, som dessutom i detalj stämmer överens med hans frus utsaga...

Citat:
Gerry McCann 4/5/07 At 10pm, Kate went to check on the children. She went into the apartment, using her key and saw that the bedroom door was completely open, the window was also open, the shutters raised and the curtains open. The doors were locked except the one at the back as already noted above.

Det finns ju faktiskt en mycket utförlig förundersökning att hämta fakta i från, istället för att gissa själv menar jag
Citera
2013-10-15, 12:18
Medlem
Citat:
Apropå dörren så säger Gerry följande i sitt förhör, som dessutom i detalj stämmer överens med hans frus utsaga...

Det finns ju faktiskt en mycket utförlig förundersökning att hämta fakta i från, istället för att gissa själv menar jag
Men i den står även att skjutdörren i glas var olåst (vanliga dörren låst).

"The witness and his wife, between this time and 20.30 stayed in the apartment relaxing and drinking a glass of wine. After 20.30, the witness and his wife, after looking at the children, went to the Tapas Bar, about 50 metres away, where they had dinner. As usual, every half hour and as the restaurant was near, the witness or his wife, would check whether the children were all right. In this way, at about 21.05 the witness came to the Club, entered the room using his respective key, the door being locked, went to his children's bedroom and checked that the twins were fine, as was Madeleine. "He then went to the WC" where he remained for a few moments, left, and bumped into a person he had played tennis with and who had a child's push chair, he was also British, he had a short conversation with him, "returning after that to the restaurant." At about 21.30 his friend Matt (member of the group) went to the apartment, where his children were and on his way went to the witness' apartment, entering by means of a glass sliding door that was always unlocked and was located laterally to the building. He entered the bedroom, he observed the twins and he did not even notice whether Madeleine was there" "
Citera
2013-10-15, 12:25
Medlem
Ghostfaces avatar
Mizzzan: Vad då inte visste svaren? Kate fick 42 ja/nej frågor att svara på, vad är problemet? Att föräldrarna blir misstänkliggjorda när ett barn förolyckas/ försvinner är standard då all statistik pekar på att någon av föräldrarna är gärningsmannen/ kvinnan. Detta är inget att bli upprörd över i saklig mening (självklart blir många det ändå i en sådan situation) men det kunde Maccaans influgna stjärnadvokat från England ju upplyst dom om. Dessutom borde det ju ligga i föräldrarnas intresse att snabbt avföra sig själva som misstänkta så att polisen kan rikta sina resurser mot den "riktiga" förövaren. Istället gjorde dom tvärtom allt i sin makt för att försvåra utredningen!

FideIi: Här görs ingenting till fakta utan det spekuleras bara friskt utifrån den information som finns. Man kan faktiskt komma ganska långt med sunt förnuft.....

Finns det sätt att agera som indikerar om man är skyldig eller inte?

I en sån här situation tenderar folk att bli antingen maniska eller apatiska. Maccaans blev inget utav det. Dom hjälpte inte till att leta efter dottern över huvud taget vilket torde vara det mest normala. Inte heller upplevdes dom som apatiska. Istället roade dom sig med tennis, löprundor, middagar samt att valsa runt i media....

Någon får gärna lägga fram tre bra argument som pekar på att barnet blivit bortfört av någon utomstående. Har sökt med ljus och lykta utan att hitta minsta lilla gångbara indice för detta men vore jätteintressant!
Citera
2013-10-15, 12:27
Medlem
Citat:

Men seriöst, om man har dödat sitt barn oavsiktligt så skulle tårar vara det absolut lättaste att få fram. Att det inte fanns tårar pekar inte på att de är skyldiga. Kate gråter till och med nu efter 6 år. Varför skulle hon behöva fejka torrgråt samma dag som dottern dog?
Citera
2013-10-15, 12:27
Medlem
Lalajlajs avatar
Enligt Gerry

Citat:
Gerry McCann 11/5/07 Half and hour later, without anything to signal [with no way to tell the time], it being 22h03, he turned to alert KATE that it was time for her to go to see the children. She immediately made her way to the apartment by the usual path, she having entered by the rear door. About 10 minutes later, he started to worry about her lateness and, at the moment he prepared to stand and to go to see the reason for her lateness, KATE appeared running, completely distraught and crying, saying that MADELEINE had disappeared and that she was sure because she had looked throughout the house.

Medan David säger följande, vilket också styrks av många andra vittnesmål från vänner som säger att hon nästan direkt kom tillbaka, utan att ange tid i minuter...

Citat:
David Payne 4/5/07 Towards 10pm, Kate went to her apartment, and less than 5 minutes later, she came back to the restaurant, breaking down, reporting that Madeleine had disappeared.

Även om det fågelvägen är mindre än 100 meter mellan restaurangen och lägenheten så är det uppmätt att promenadvägen är 360 meter, alltså totalt 720 meter tur och retur.

Att gå 360 meter tar cirka 2 minuter, lika lång tid tillbaka. Alltså totalt cirka 3-4 minuter, om hon nu sprang tillbaka.
Citera
2013-10-15, 12:28
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Men seriöst, om man har dödat sitt barn oavsiktligt så skulle tårar vara det absolut lättaste att få fram. Att det inte fanns tårar pekar inte på att de är skyldiga. Kate gråter till och med nu efter 6 år. Varför skulle hon behöva fejka torrgråt samma dag som dottern dog?

Ja seriöst, varför gjorde de det. Polisen i detta fall reagerade på det, polisen i Almfallet reagerade på det.
Citera
2013-10-15, 12:32
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Men i den står även att skjutdörren i glas var olåst (vanliga dörren låst).

"The witness and his wife, between this time and 20.30 stayed in the apartment relaxing and drinking a glass of wine. After 20.30, the witness and his wife, after looking at the children, went to the Tapas Bar, about 50 metres away, where they had dinner. As usual, every half hour and as the restaurant was near, the witness or his wife, would check whether the children were all right. In this way, at about 21.05 the witness came to the Club, entered the room using his respective key, the door being locked, went to his children's bedroom and checked that the twins were fine, as was Madeleine. "He then went to the WC" where he remained for a few moments, left, and bumped into a person he had played tennis with and who had a child's push chair, he was also British, he had a short conversation with him, "returning after that to the restaurant." At about 21.30 his friend Matt (member of the group) went to the apartment, where his children were and on his way went to the witness' apartment, entering by means of a glass sliding door that was always unlocked and was located laterally to the building. He entered the bedroom, he observed the twins and he did not even notice whether Madeleine was there" "

Ja, de hävdar att altandörren var öppen, om de skulle uppstå en eldssvåda så barnen skulle kunna ta sig ut eller någon annan in, vilket tack gode gud inte behövdes då barnen förmodligen hade dött i elden då de sannolikt var drogade.

Men, nu handlar det om dörren på framsidan där grannen skulle kolla deras barn. Den var låst och han kunde uppenbarligen inte ta sig in för att kontrollera några barn om han velat, vilket han förvisso säger att han inte gjorde heller då han lyssnade utanför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in