2009-10-10, 12:39
Medlem
AlfTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Preston
Jag är fortfarande övertygad om att föräldrarna råkade ha ihjäl henne av misstag, överdoserade sömn medlet, Sen har de på nått sätt gjort sig av med kroppen. Det har tiskuterats tidigare hur vida föräldrarna ljuger eller om de är uppriktigt ledsna osv i de intervjuer de har gett, Självklart är de äkta känslor, De mår skit för att deras dotter är död, för att de klantade till det, Så sorgen man ser hos dem är nog riktig. Resten är bara skenmanövrar.

Jag tror att de flesta människor med normalt psyke och samvete skulle bryta ihop inom en inte allför snar framtid efter ett sådant "misstag", inte minst brukar ju GW hävda det.
Att tvärtom ägna de närmsta åren att på heltid söka efter sitt barn i hela Europa tyder på att dom desperat vill ha tillbaka sitt barn - vem skulle inte vilja det - och skulle dom fejka det hela så skulle dom nog klassas som extrema psykopater, och i så fall tror jag det skulle framkomma på annat sätt hur sjuka dom är, genom läkarkollegor, vänner, familj, osv. Är man så urflippad så tror jag det märks i ens omgivning.

Därför tror jag inte alls att dom "råkat" haft ihjäl dottern.
Citera
2009-10-10, 12:43
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfT
Jag tror att de flesta människor med normalt psyke och samvete skulle bryta ihop inom en inte allför snar framtid efter ett sådant "misstag", inte minst brukar ju GW hävda det.
Att tvärtom ägna de närmsta åren att på heltid söka efter sitt barn i hela Europa tyder på att dom desperat vill ha tillbaka sitt barn - vem skulle inte vilja det - och skulle dom fejka det hela så skulle dom nog klassas som extrema psykopater, och i så fall tror jag det skulle framkomma på annat sätt hur sjuka dom är, genom läkarkollegor, vänner, familj, osv. Är man så urflippad så tror jag det märks i ens omgivning.

Därför tror jag inte alls att dom "råkat" haft ihjäl dottern.

Tror inte det heller.

Men jäkligt märkligt ändå att dessa högutbildade människorna lämnar sina barn själva då de är så små.

Detta är oansvarigt och borde inte ske med deras yrken.

Detta har det säkert lidit av och ångrat djupt.
Citera
2009-10-10, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krystal
Det är väl bara och kolla vänster öga (sett framifrån) hon skulle ju tydligen ha en spricka i pupillen?

Citat:
Maddie has a distinctive mark in her right eye.

But the photo of the girl in Sweden is not clear enough to show if she has the same characteristic.

Citera
2009-10-10, 12:51
Medlem
Evilone666s avatar
Enliget aftonbladet så betede sig mamman till denna tjejen ganska konstigt sen att flickan bara snackade engelska och pappan svenska. Sen att pappan aldrig hört av sig till fotografien om han vill ha en kopia på bilden han tog:S
Citera
2009-10-10, 12:54
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
"Bilden på en mörkhårig flicka som togs i Stockholm är nu polisens hetaste spår i jakten."

En bild på nån random unge är "polisens hetaste spår". Detta kommer nog inte lösas inom en alltför snar framtid..

Nej vi kommer aldrig att få se en lösning på detta, väntar bara på att fallet glöms bort helt framöver när nya fall börjar uppmärksammas mer istället
Citera
2009-10-10, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sono_dio
aha..
Citera
2009-10-10, 13:28
Medlem
Aodams avatar
Även om det har gått ett par år så tvivlar jag på att någon skulle pinna runt på en bilmässa med den försvunna flickan Madeleine.
Citera
2009-10-10, 13:30
Medlem
hoppsanns avatar
Det är nog inte Madeleine. Som någon skrev ser hon äldre ut.

Varför skulle hon prata engelska efter två år? Om hon sedan kidnappningen har befunnit sig i en annan språkmiljö än den
engelska så har hon lärt sig ett nytt språk nu.
Citera
2009-10-10, 13:31
Medlem
dakires avatar
Varför gå ut i press om man nu misstänker att det kan vara Maddie? Borde vara något man väntar med in i det sista.

Dock lär man ju får svar på om det är Maddie ganska kvickt. Är det inte Maddie lär någon höra av sig och tala om vem hon på bilden är.

Just det där med att hon pratade engelska, är klädd som hon är..., ser ut som hon gör, och att föräldrarna pratade svenska, samt inte har hört av sig - gör att det känns misstänkt.
Citera
2009-10-10, 13:32
Medlem
dakires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är nog inte Madeleine. Som någon skrev ser hon äldre ut.

Varför skulle hon prata engelska efter två år? Om hon sedan kidnappningen har befunnit sig i en annan språkmiljö än den
engelska så har hon lärt sig ett nytt språk nu.

Hon kan ju ha fortsatt prata engelska med kvinnan t ex, även om mannen var svensk.
Citera
2009-10-10, 13:32
Medlem
rpattzs avatar
men har ni sett fotografen då? lömsk och sneaky i mina ögon...
Citera
2009-10-10, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dakire
Hon kan ju ha fortsatt prata engelska med kvinnan t ex, även om mannen var svensk.

Om nån har kidnappat henne och vill gömma henne för världen, så vore det nog troligare att de så fort som möjligt lärt henne att prata ett annat språk, om de själva har ett annat modersmål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in