Citat:
Ursprungligen postat av
Lalajlaj
Angående tidsfönstret.
Enligt uppgifter från Gerry själv gick han klockan 21:00 till lägenheten för att kolla barnen. Han blev kvar i lägenheten en lite längre stund, upp till 10 minuter, då han vid detta besök, enligt egen uppgift, lutade sig över Madde i hennes säng och tänkte för sig själv att han var lycklig som hade en så underbar dotter. (Undrar om hans då döda dotter var underbar för att hon var tyst och död)
Därefter gick han tillbaka cirka 21:10. Då träffade han en kameraman som han säger han småpratade med i cirka 15 minuter. Kameramannen bekräftar mötet men säger att det var högst tre minuter de pratade. Nu är klockan runt 21:25 och Gerry var fortfarande inte tillbaka till sällskapet.
Jane Tanner säger att under tiden som Gerry var borta så ser hon en man bära en flicka på en gata som går parallellt med deras lägenhet. Dock uppger hon felaktig information som att han gick i en annan riktning. Senare ändrar hon även på mannens utseende så att det inte längre stämmer överens med det andra vittnets upgifter, som ser Gerry bära flickan på väg mot stranden klockan 21:50.
När kom Gerry tillbaka till sällskapet efter hans långa frånvaro, exakt när "upptäckte" mamman att Madde var borta och exakt när tillkallades polis. Uppgifterna finns men den första uppgiften kommer från de misstänkta själva.
Om jag har rätt information så upptäckte mamman, enligt hennes egen uppgift, att Madde saknades klockan 22:00. Polisen tillkallades 22:40.
Men hur stämmer det jag fetmarkerat i detta inlägg, med det du skriver i inlägg till mig (nedan) - #2094 (och som jag frågat om ett par gånger för några timmar sedan, utan att ha fått svar)?
"Men, hur skulle de förklara att
de inte märkte att hon var försvunnen förrän under natten, eller hur skulle de förklara att
Madde blev kidnappad när de själva var på hotellrummet.
De var läkare, självklart förstod de att de snabbt behövde få ut kroppen så inte liklukten skulle få fäste, vilket den fick i allafall. De är även tillräckligt smarta för att förstå att ingen skulle gå på att
de väntade flera timmar med att anmäla sin treåring försvunnen."
Vad är det som gäller?