2013-10-14, 21:41
Medlem
"But in July this year (2008), the Portuguese authorities announced that they had insufficient evidence to bring any charges against either Doctor concerning their daughter’s disappearance." - Tony Bennett

Hur kommer det här sig? Räcker inte alla bevisen?
Citera
2013-10-14, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Här har du 60 "nya" bevis:

http://www.cwporter.com/mccann.htm

Jag tycker att alla som är intresserade av fallet ska läsa detta! Det är skrivet av en högt uppsatt advokat, numera pensionerad. Om man fortfarande efter att ha läst detta tvivlar på föräldrarnas skuld måste man vara rejält korkad, ja rent av förståndshandikappad.

För den som efter det fortfarande tror på föräldrarna, har att överbevisa, eller åtminstone väcka befogat tvivel, för vart och ett av de 60 omständigheterna.

Läste den där första gången den postades i tråden. Dock så faller mycket av det som står i den nu när tidslinjen inte stämmer och det finns nya vittnen. Sen är den texten också extremt vinklad och inte ett dugg objektiv. Men tror man på den teorin är det ju intressant läsning!

Edit: Insåg att mitt inlägg får det att låta som att jag inte tror på att föräldrarna kan vara skyldiga. Jag tycker liksom er andra att det finns mycket som talar för det. Dock även lite emot.
Senast redigerad av whyman 2013-10-14 kl. 21:44.
Citera
2013-10-14, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silikonslang
----------

Detta har både portugisisk och engelsk polis bevisat inte betyde något, då föräldrarna är läkare
kunde dom bevisa att alla markeringar hundarna gjorde kan bero på dofter dom haft från jobbet !

Sämsta bortförklaringen någonsin. Totalt ohållbar. Detta innebär att de ska ha i princip haft lik i garderoberna hemma för att lukten ska ha satt sig såpass att hundarna reagerat.

Det mest sjuka är hur de lyckats att snacka in sig som offer; talkshows, böcker, dokumäntärer mängder med tv reportage. Helt jävla otroligt.

Det är fan naivt att tro något annat än att det är deras skuld. Det är fan inte mycket som äcklar mig, men detta är fan sinnesjukt, hela storyn och allt medialt kring detta.
Citera
2013-10-14, 22:19
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Angående tidsfönstret.

Enligt uppgifter från Gerry själv gick han klockan 21:00 till lägenheten för att kolla barnen. Han blev kvar i lägenheten en lite längre stund, upp till 10 minuter, då han vid detta besök, enligt egen uppgift, lutade sig över Madde i hennes säng och tänkte för sig själv att han var lycklig som hade en så underbar dotter. (Undrar om hans då döda dotter var underbar för att hon var tyst och död)

Därefter gick han tillbaka cirka 21:10. Då träffade han en kameraman som han säger han småpratade med i cirka 15 minuter. Kameramannen bekräftar mötet men säger att det var högst tre minuter de pratade. Nu är klockan runt 21:25 och Gerry var fortfarande inte tillbaka till sällskapet.

Jane Tanner säger att under tiden som Gerry var borta så ser hon en man bära en flicka på en gata som går parallellt med deras lägenhet. Dock uppger hon felaktig information som att han gick i en annan riktning. Senare ändrar hon även på mannens utseende så att det inte längre stämmer överens med det andra vittnets upgifter, som ser Gerry bära flickan på väg mot stranden klockan 21:50.

När kom Gerry tillbaka till sällskapet efter hans långa frånvaro, exakt när "upptäckte" mamman att Madde var borta och exakt när tillkallades polis. Uppgifterna finns men den första uppgiften kommer från de misstänkta själva.

Om jag har rätt information så upptäckte mamman, enligt hennes egen uppgift, att Madde saknades klockan 22:00. Polisen tillkallades 22:40.

Men hur stämmer det jag fetmarkerat i detta inlägg, med det du skriver i inlägg till mig (nedan) - #2094 (och som jag frågat om ett par gånger för några timmar sedan, utan att ha fått svar)?

"Men, hur skulle de förklara att de inte märkte att hon var försvunnen förrän under natten, eller hur skulle de förklara att Madde blev kidnappad när de själva var på hotellrummet.

De var läkare, självklart förstod de att de snabbt behövde få ut kroppen så inte liklukten skulle få fäste, vilket den fick i allafall. De är även tillräckligt smarta för att förstå att ingen skulle gå på att de väntade flera timmar med att anmäla sin treåring försvunnen."

Vad är det som gäller?
Citera
2013-10-14, 22:38
Medlem
När kommer den nya tidslinjen ut?
Citera
2013-10-14, 22:47
Medlem
Min teori.
M har en dålig dag. Röjer runt och kallar föräldrarna för könsord . Föräldrarna är läkare. Läkare har tillgång till starka lugnande mediciner. Föräldrarna ger fel dos då dom är packade som de flesta andra britter är på semestern så M avlider.
Föräldrarna får panik och dumpar kroppen. Föräldrarna ljuger ihop en story som inte alls håller. Snyftmedia förvränger bilden så föräldrarna går fria för all framtid.

Case closed. Jag ska äta upp min grannes (+150kg) kalsonger om det någonsin blir någon annan fälld för detta.
Citera
2013-10-14, 22:51
Medlem
Sitter i UK och tittar på BBC Crime watch just nu. Det programmet får det iallafall inte att verka som att föräldrarna har gjort det, men jag är inte övertygad.

Oavsett, de säger att de letar efter en tysk-talande person? Eventuellt en person med koppling till tyskland. Finns det ingen möjlighet att titta vilka tyskar som landade på flygplatsen i närheten till platsen där Madeleine var i det tidsrummet? Kan de inte på något sätt ta reda på vilka tysker som fanns där under den tiden? Visst förstår jag att det kan var riktigt många men finns möjligheten?
Citera
2013-10-14, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av floteis
Sitter i UK och tittar på BBC Crime watch just nu. Det programmet får det iallafall inte att verka som att föräldrarna har gjort det, men jag är inte övertygad.

Oavsett, de säger att de letar efter en tysk-talande person? Eventuellt en person med koppling till tyskland. Finns det ingen möjlighet att titta vilka tyskar som landade på flygplatsen i närheten till platsen där Madeleine var i det tidsrummet? Kan de inte på något sätt ta reda på vilka tysker som fanns där under den tiden? Visst förstår jag att det kan var riktigt många men finns möjligheten?

Tittade också på programmet men missade ca 5 minuter. Dom förklarade aldrig varför dom tror att han talade tyska va?

Tycker inte man ska hänga upp sig för mycket på att han är tysk ännu. Men kan ju mycket väl vara så.

EDIT: Här kan ni se inslaget: http://www.bbc.co.uk/programmes/p01jqssz

Kan också nämnas att polisen har fått in samma namn från två olika personer som ringt in till programmet. Kommer ännu en uppdatering snart på vad dom fått in under programmet.
Senast redigerad av whyman 2013-10-14 kl. 23:19.
Citera
2013-10-14, 23:28
Avstängd
konstapels avatar
Så tröttsamt att den här freak-showen - "nya spår", - "ny utredning" mm, ska fortsätta nyttjas i profitintresse av slaskmedia. Att föräldrarna är de skyldiga står helt klart för vilken normalbegåvad människa som helst som har läst in sig på fallet.

Mystiska män, pedofilligor mm mm är rent strunt, fritt fabulerande av kallt beräknande gärningsmän - paret McCanns.

Den portugisiska polisen gjorde en mycket kompetent utredning men jag tror inte att vi här i det mycket välmående norden kan förstå vilken press de var utsatta för.
Senast redigerad av konstapel 2013-10-14 kl. 23:31.
Citera
2013-10-14, 23:31
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Tittade också på programmet men missade ca 5 minuter. Dom förklarade aldrig varför dom tror att han talade tyska va?

Tycker inte man ska hänga upp sig för mycket på att han är tysk ännu. Men kan ju mycket väl vara så.

EDIT: Här kan ni se inslaget: http://www.bbc.co.uk/programmes/p01jqssz

Kan också nämnas att polisen har fått in samma namn från två olika personer som ringt in till programmet. Kommer ännu en uppdatering snart på vad dom fått in under programmet.

Skulle inte förvåna mig ett dugg om det senare visar sig att dessa "nya" uppgifter om "tysken" kommer från någon som familjen betalat, som så mycket annat skumt de haft för sig med de pengar som samlats in "för att hitta Madeleine".

Föräldrarna är även i färd med att förhandla om ett filmkontrakt, där de redan funderar på vilka som ska spela "stjärnrollerna". Sjukt.
Citera
2013-10-14, 23:35
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17657770.ab

"En teori är att inbrottstjuvar tagit sig in på hotellet och att Madeleine kommit på dem och då kidnappats."

Låter troligt, dom gör inbrott på ett sketet hotellrum och snor med sig en 3 årig unge och matar henne i 6 år.

Som tidigare nämnt såklart ligger föräldrarna bakom detta, och nu har dom tagit upp utredningen igen för att få in lite mer pengar till hennes fond och lite mer uppmärksamhet
Citera
2013-10-14, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Föräldrarna är även i färd med att förhandla om ett filmkontrakt, där de redan funderar på vilka som ska spela "stjärnrollerna". Sjukt.

Var inte detta något deras advokat sa att h*n funderat på och inte föräldrarna?
Tittar nu på uppdatering om kvällens program, ska ha kommit in många viktiga samtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in