Citat:
Ursprungligen postat av
Macca2013
Det var inte bara Gery som sågs bära en sovande flicka den natten, det var många andra män som bar på sovande flickor. Det verkar finnas lika många olika uppgifter som det finns vittnen
Inget tidsfönster? Barnen blev kollade varje halvtimme. 30 minuter hade GM på sig. Olåst dörr....
Om alla uppgifter som du läser stämmer så hade föräldrarna åkt fast redan 2007.
Hade föräldrarna gjort det så tror jag att deras lägenhet hade varit kliniskt ren. De hade setts handla klorin eller så hade de krävt extra städning av lägenheten. Bilen hade också gjorts ren.
Föräldrarna hade varit dramatiskt hysteriska och inte lugna som de var.
De hade gett upp efter ett tag och inte pushat polisen att fortsätta utredningen.
Alla dessa teorier innebär att hela Tapas 9 var med på det, för de hade undrat var Gary tog vägen. Jag tror inte på att 9 personer efter all uppmärksamhet i media skulle fortfarande hålla tyst. Nån eller flera hade till slut berättat.
Jag vet inte varför du tror på precis allt du läser, och väljer källorna som pekar ut föräldrarna istället för att tänka själv. Eller läsa McCanns bok och använda den som källa.
Barnen blev inte kollade varje halvtimme, det finns ju vittnen som säger att en flicka skrek i 75 minuter från lägenheten så personalen till slut blev tvungna att hämta föräldrarna. Så det är ju en lögn, bland många andra.
Dessutom är många av dessa uppgifter redan publicerade i officiella dokumenten som polisen i Portugal har släppt så varför ska jag tvivla på sådana uppgifter.
Varför skulle jag läsa de huvudmisstänktas egen bok och dra slutsatser från den, de har ju redan visat att de ändrar sin historia hela tiden allt eftersom de blir motbevisade. Är frågorna för svåra så lämnar de bara intervjun, sitter de hos polisen så vägrar de att svara på frågor, framförallt om de är besvärande.
Polisen har utrett om det var möjligt för en utomstående att kidnappa Madde och kommit fram till att det inte är möjligt. De har gått på parets uppgifter och varje gång de motbevisat dessa så har paret ändrat sin historia.
Modern upptäcker att Madde är försvunnen och utbrister direkt att hon är bortförd, hon lämnar sina andra barn kvar i samma lägenhet där en gärningsman påstås ha kidnappat hennes dotter och springer tillbaka till restaurangen. Hon bryr sig inte om de andra barnen, lämnar dörren olåst, trots att det bara minutrar innan har varit en gärningsman i lägenheten.
Detta par ljuger som en häst travar, allt de säger motbevisas och då ändrar de på sin historia, hur du kan köpa deras historia är svårbegripligt då de är bevisat att de har ljugit.
Nej, sannolikt är inte alla i sällskapet inblandade, dock tror jag Jane Tanner vet mer än de flesta andra.
Om jag hade en treårig dotter som inte låg i sin säng och altandörren var öppen skulle jag direkt gå ut på altanen och se om min dotter var där, söka i buskarna kolla på gräsmattan. Men inte denna person, hon går direkt tillbaka till sällskapet, lämnar kvar de återstående två barnen med olåst dörr, och säger att Madde blivit bortförd.
Därefter ringer de till hennes mamma för att övertyga även henne om att Madde blivit kidnappad. Och sedan ringer de resten av släkten för att säga samma sak.
Varför gick de inte ut och leta efter henne istället, det handlade ju bara om några minuter innan hon försvann tills de uptäckte det. Barnet kanske var vilsen i området eller kanske man kunde hitta den som de påstod rövat bort henne. Men, intresset fanns inte,de hade redan sin version och förklaring till händelsen klar.
Vännerna insåg det också och gick och lade sig medan ett 100 tal frivilliga letade efter Madde i natten.