2007-09-14, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Varför inte mord? - Eftersom bägge föräldrarna var läkare så måste man till fullo ha begripit att en fyraåring kan dö av en så pass kraftig överdos som här måste ha varit fallet.

Nej det var nog ej med avsikt då hade de inte anmält henne som kidnappad"
Citera
2007-09-14, 23:06
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurra
Lillgubben, det finns inte alligatorer i Sydafrika!!

Nehej men han kanske blandar ihop krokodiler och alligatorer? http://www.sa-venues.com/wildlife/wildlife_crocodile.htm

Personligen tycker jag att det är infantilt och att svara på ett inlägg med en rad där man framställer sig som en jävla besserwisser utan att ens googla innan man leker Maestro Von Shithead.
Citera
2007-09-14, 23:10
Medlem
Starvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben, 2007-05-11
Jag tror föräldrarna är skyldiga.

- F.G
Kriminaloraklet slår till igen.
Citera
2007-09-14, 23:12
Medlem
hondjävuls avatar
Citat:
Men den övergripande frågan är:

Varför slår mamman larm redan efter någon timme efter sin ankomst till middagsbordet om nu föräldrarna vill kamouflera en olyckshändelse med sömnmedel inblandat – och redan har gömt undan kroppen? – Hade det inte varit mer logiskt om föräldrarna låtit tiden gå och mamman rapporterat att M och hennes syskon var OK – ända tills någon i middagssällskapet, eller föräldrarna själva inpå småtimmarna – upptäckt att M saknades? Detta faktum talar starkt till föräldrarnas fördel.

Varför hade det varit bättre att vänta till senare? Jag förstår inte ditt resonemang.

Citat:
Att mamman ropade: ”De har tagit henne, de har tagit henne” är något som jag inte kan förstå hur man kan reagera på. Hon hade ju sett att M:s gosedjur stod överst på en hylla som M inte haft minsta chans att nå upp till, sett att fönsterluckor och fönster stod öppna… ”De” skulle i det här fallet kunna vara synonymt med "man" i betydelsen vem som helst, eller ”den opålitliga hotellpersonalen som vi inte vågade anförtro barnvaktsservicen nattetid till”, eller hur hon nu har associerat. – Hade det varit en planerad aktion från hennes sida hade hon säkert ”valt sina ord” så att polisen inte behövt fråga henne varför hon ropade ”de”.
Hon måste ha drabbats av panik när hon såg att Madeleine var borta. Det första hon borde tänkt på var att springa runt och leta, inte titta upp i taket efter cuddly cat. Frågan är om man ens kopplar så snabbt om man får en sådan chock.

Jag undrar hur de hade sådan sinnesnärvaro att det första de gjorde på morgonen kunde ringa en PR-byrå. Hade de gjort det en vecka efteråt hade jag tyckt att det var ok men det hela är lite väl utstuderat. Föräldrar som förlorar sina barn blir chockade, hysteriska, ledsna och/eller arga inte beräknande och kyligt logiska.
Citera
2007-09-14, 23:15
Medlem
hondjävuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w84fun
Nej, de har enligt Washington Post haft rättigheter att använda sig av låten.

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2007/08/11/AR2007081100496.html?nav=rss_world

Antingen har Bryan tröttnat eller så har de insett att det inte är läge att ha smörsång på sajten nu.
Citera
2007-09-14, 23:19
Medlem
w84funs avatar
Verkar som om Portugals poliskår inte får godkännt i sina anklagelser. Tydligen borde sambandet med den andra flickans försvinnande utredas mer istället.
http://news.sky.com/skynews/article/0,,91210-1283987,00.html
Citera
2007-09-14, 23:30
Medlem
hondjävuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w84fun
Verkar som om Portugals poliskår inte får godkännt i sina anklagelser. Tydligen borde sambandet med den andra flickans försvinnande utredas mer istället.
http://news.sky.com/skynews/article/0,,91210-1283987,00.html

Jag litar inte ett dugg på vad Sky skriver i detta fallet. Visst kan det vara värt att undersöka llikheterna men varför droppa misstankarna mot föräldrarna? Och vem är det som uppmanat polisen att "ditch the case" mot McCanns? Så dålig journalistik...

Också:

"There's not a single case in the UK where two children who are unknown to each other have been abducted or disappeared within a period of four years in a seven-mile radius." Detta kanske stämmer men vad har det för relevans? Noll.
Citera
2007-09-14, 23:42
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hondjävul
Varför hade det varit bättre att vänta till senare? Jag förstår inte ditt resonemang.
Ju fler som somnat desto färre som kunde genomsöka hotellområdet + fler alkoholpåverkade + att t o m polisen kunde vara svårväckt.
Citat:
Hon måste ha drabbats av panik när hon såg att Madeleine var borta. Det första hon borde tänkt på var att springa runt och leta, inte titta upp i taket efter cuddly cat. Frågan är om man ens kopplar så snabbt om man får en sådan chock.
Självklart svepte hennes blick omedelbart över rummet - och hon kopplade också försvinnandet till pedofiler.
Citat:
Jag undrar hur de hade sådan sinnesnärvaro att det första de gjorde på morgonen kunde ringa en PR-byrå. Hade de gjort det en vecka efteråt hade jag tyckt att det var ok men det hela är lite väl utstuderat. Föräldrar som förlorar sina barn blir chockade, hysteriska, ledsna och/eller arga inte beräknande och kyligt logiska.
Snabbtänkt är inte utstuderat - och man har under hela tiden gjort maximalt för att återfinna sin dotter: försökt tänka rationellt och frågat sig hur man bäst och på snabbast möjliga sätt skulle kunna sprida dotterns signalement. Tiden är här en faktor av största betydelse. - Senare fick föräldrarna också hjälp att instifta en fond som väsentligt utökade möjligheterna att återfinna M - även om de senaste rapporterna nu talar om att hon dumpats i havet från en yacht ägd av James Gorrod (som kan ha kopplingar till Murat - men även till Tanner/O´Brien).
Citera
2007-09-15, 03:03
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:

Att mamman ropade: ”De har tagit henne, de har tagit henne” är något som jag inte kan förstå hur man kan reagera på. Hon hade ju sett att M:s gosedjur stod överst på en hylla som M inte haft minsta chans att nå upp till, sett att fönsterluckor och fönster stod öppna… ”De” skulle i det här fallet kunna vara synonymt med "man" i betydelsen vem som helst, eller ”den opålitliga hotellpersonalen som vi inte vågade anförtro barnvaktsservicen nattetid till”, eller hur hon nu har associerat. – Hade det varit en planerad aktion från hennes sida hade hon säkert ”valt sina ord” så att polisen inte behövt fråga henne varför hon ropade ”de”.

Jag tycker det visst är lätt att reagera över att hon skriker så, för man gör inte det i ett sånt läge. Om det är äkta panik så kan man knappast börja spekulera i att det är en "sammansvärjning" och flertalet personer inblandade så att man måste uttrycka sig i plural. Du har ingen tid åt att tänka så i ett sånt läge. Vidare så finns det ju ingenting i det läget heller som talar för att flickan skulle ha blivit bortrövad. Ett öppet fönster? Ok? Men en ren logisk reaktion i det läget är ju att flickan vaknat och tagit sig ut genom fönstret. Varför skulle man istället börja fantisera ihop en massa underliga saker i det läget? Det är inte ett trovärdigt beteende.

Om flickan var borta när mamman kom för att titta till henne så hade hon rusat runt i lägenheten och ropat och letat. Efter det hade hon alldeles säkert kutat runt hotellet och sökt på egen hand i ren panik. Den omedelbara tanken i ett sånt läge är inte att rusa till bordet för att informera alla andra. Man irrar omkring en stund på egen hand, för det finns ju inget i det läget som talar för att det ska vara så allvarligt som det nu var. Efter det kommer den riktiga paniken då man vill blanda in alla andra och dra igång ett stort sökande.

Därför får jag det inte alls att gå ihop när hon kommer rusandes ut till bordet och ropar att "De har tagit henne!" Det finns fortfarande ingenting som talar för ett bortrövande i det läget och det mest naturliga hade ju varit att hon kommer rusandes till bordet i panik och ropar nåt i stil med "Hon är borta, hon är inte på rummet och jag har letat och letat. Jag hittar henne inte!"

Det är inte förrän i efterhand när den värsta paniken lagt sig och man kan börja fokusera tankarna som man oftast börjar dra igång spekulationerna. Därför tycker i alla fall jag att det hela låter planerat.
Citera
2007-09-15, 06:08
Medlem
KönsKlass avatar
Expressen har uppdaterat lite

Om detta verkligen stämmer så tar det nog slut ganska snart. Ju fler inblandade desto snabbare lösning. Alltid någon som bryter ihop och lättar sitt hjärta. Som "medhjälpare" är det nog lättare att få dåligt samvete och falla för polisens press. "- Kort eller långt straff!? Neka eller erkänna!?"

Och som medhjälpare lockas de säkert med ett ganska kort straff, kanske till och med får gå fria(?), vilket säkert är det som får dom att erkänna också.
Citera
2007-09-15, 09:45
Medlem
moneysisters avatar
Ta en titt igen på dessa bilder !

http://news.sky.com/skynews/picture_gallery/picture_gallery/0,,91210-1267634-1,00.html

Jag skrev tidigare om dessa ( otäcka bilder ) i början av tråden.
Det här skulle vara enl polisens tidsperspektiv ca 1 ve då efter
de har dumpat kroppen i havet, eller kört runt med maddie i bakluckan.

Vad är det man försöker bevisa ? Att man är normala föräldrar ??
betänk att 1 av barnen saknas, man borde ha annat för sig en
att le vackert inför fotograferna.
Citera
2007-09-15, 09:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moneysister
http://news.sky.com/skynews/picture_gallery/picture_gallery/0,,91210-1267634-1,00.html

Jag skrev tidigare om dessa ( otäcka bilder ) i början av tråden.
Det här skulle vara enl polisens tidsperspektiv ca 1 ve då efter
de har dumpat kroppen i havet, eller kört runt med maddie i bakluckan.

Vad är det man försöker bevisa ? Att man är normala föräldrar ??
betänk att 1 av barnen saknas, man borde ha annat för sig en
att le vackert inför fotograferna.

De ser rätt glada för att ha förlorat ett barn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in