2013-10-14, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Skulle inte förvåna mig ett dugg om det senare visar sig att dessa "nya" uppgifter om "tysken" kommer från någon som familjen betalat, som så mycket annat skumt de haft för sig med de pengar som samlats in "för att hitta Madeleine".

Föräldrarna är även i färd med att förhandla om ett filmkontrakt, där de redan funderar på vilka som ska spela "stjärnrollerna". Sjukt.

Fast är det inte du som har bestämt dig nu och är ovillig att ta in nya uppgifter.

Teorin att familjen ska betalat tyskar är väl ändå lite out there.
Citera
2013-10-15, 00:01
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Han bygger sina slutsatser på saker som han själv motsäger. Till exempel säger han hur en kvinna i sällskapen omöjligt kunde ha sett en man bära iväg ett barn. Men sedan använder han hennes vittnesmål och säger att den man hon såg befann sig senare i en annan del av orten med barnet och att det var Gary.
Han använder ett vittnesmål som han avfärdar för att bevisa att Gary var mannen. Men vänta nu, sa Gonçalo Amaral inte att mannen med barnet inte fanns??
Fast det säger han väl inte, tvärtom påpekar han att iakttagelserna inte hänger ihop tidsmässigt. Nej, det är inte bara de rent tekniska bevisen som pekar på att McCaans mycket väl vet vad som hände den kvällen utan även deras beteende. Varför tar det t.ex. 40!! minuter innan man larmar, övertygelsen om att hon blivit bortförd verkar gälla direkt! En annan hade självklart sprungit runt och letat direkt (poolområdet, stranden, kanske någon lekplats) - men det är inget som de gör. Varför motsätter man sig hundarnas markeringar i lägenheten, och hundarnas tillförlitlighet? Det är engelska hundar!
Senast redigerad av Erik1974 2013-10-15 kl. 00:04. Anledning: Fel quote
Citera
2013-10-15, 00:01
Medlem
rootbits avatar
Kollade på BBC Crimewatch och märkte en konstig sak:

http://www.bbc.co.uk/programmes/p01jqssz

Jag kanske har fel, men är det inte blod som syns på dörren till lägenheten 11:37 in i klippet?

Har de klippt in bilder från en annan, värre händelse, möjligtvis för att öka upp drama-effekten?
Citera
2013-10-15, 00:07
Medlem
Jag kan inte kolla på klippet, vet inte varför det inte funkar. Men ni som har sett programmet, vad sa de om den nya tidslinjen?
Citera
2013-10-15, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Kollade på BBC Crimewatch och märkte en konstig sak:

http://www.bbc.co.uk/programmes/p01jqssz

Jag kanske har fel, men är det inte blod som syns på dörren till lägenheten 11:37 in i klippet?

Har de klippt in bilder från en annan, värre händelse, möjligtvis för att öka upp drama-effekten?

Ja jävlar, snyggt att du såg det. Funderar dock på om det möjligtvis kan vara så att pudret man använder för att leta efter fingeravtryck kan vara vad vi ser. Se här för exempel: https://www.lynnpeavey.com/product_info.php?products_id=291
Citera
2013-10-15, 00:08
Medlem
Om målet var att bortföra ett barn, varför inte någon av tvillingarna, eller båda. De var 1,5 år (?), färre minnnen, lättare att lära ett nytt språk, osv än Madeleine som nästan var 4 år. En av Danmarks ledande poliser, för fram den tanken, (källa, http://ekstrabladet.dk/112/article2122679.ece)
Jag tror att hon dog den kvällen, kanske naturliga orsaker kanske medicin, kanske olyckshändelse, därefter fick McCann bråttom att hitta på en historia.
Senast redigerad av esloveslov 2013-10-15 kl. 00:17.
Citera
2013-10-15, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av floteis
de säger att de letar efter en tysk-talande person? Eventuellt en person med koppling till tyskland.
Det är väl det gamla tyskhatet som påverkar nu igen. Konstigt att de inte nämnde fransmän också.

Det kom ju nyligen fram att den där flickan som hittades död i New York 1992 hade dödats av sin pedofila kusin när han med en kudde ville hindra folk från att höra hennes skrik. Det är kanske något liknande i det här fallet. Pappan skulle "titta till" sin dotter och stannade borta lite längre därför att hon inte ville att pappan skulle "titta till" henne. När sedan flickan dött då pappan ville tysta hennes skrik och klagan för att inte de andra barnen skulle väckas så blev han tvungen att skaffa undan henne. Mamman vet vad som försiggick, men lever i förnekelse likt många andra mammor som varit gifta med en pedofil gjort.

Tänk nu på att alla som inte dansar är våldtäktsmän, så alla i tråden som inte håller med mig är då alltså pedofiler
Citera
2013-10-15, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Det är väl det gamla tyskhatet som påverkar nu igen. Konstigt att de inte nämnde fransmän också.

Det kom ju nyligen fram att den där flickan som hittades död i New York 1992 hade dödats av sin pedofila kusin när han med en kudde ville hindra folk från att höra hennes skrik. Det är kanske något liknande i det här fallet. Pappan skulle "titta till" sin dotter och stannade borta lite längre därför att hon inte ville att pappan skulle "titta till" henne. När sedan flickan dött då pappan ville tysta hennes skrik och klagan för att inte de andra barnen skulle väckas så blev han tvungen att skaffa undan henne. Mamman vet vad som försiggick, men lever i förnekelse likt många andra mammor som varit gifta med en pedofil gjort.

Tänk nu på att alla som inte dansar är våldtäktsmän, så alla i tråden som inte håller med mig är då alltså pedofiler

Skärp dig. Enda anledningen fallet med Baby Hope förblev olöst så länge var att hon inte var identifierad. Så fort hon blev identifierad så löstes fallet inom loppet av 2 dagar.
Citera
2013-10-15, 00:21
Medlem
Nu kan jag se klippet. Jävlar vad Kate ser tärd och sliten ut
Citera
2013-10-15, 00:29
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Fast är det inte du som har bestämt dig nu och är ovillig att ta in nya uppgifter.

Teorin att familjen ska betalat tyskar är väl ändå lite out there.

Betalat tyskar?
Nu har du nog missförstått vad jag skrev. Läs om!
Citera
2013-10-15, 00:36
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Ja jävlar, snyggt att du såg det. Funderar dock på om det möjligtvis kan vara så att pudret man använder för att leta efter fingeravtryck kan vara vad vi ser. Se här för exempel: https://www.lynnpeavey.com/product_info.php?products_id=291

Det ser ut att även sitta på glaset på ett väldigt "kladdigt" sätt. Inte så man tänker sig att fettfläckar från fingeravtryck eller dylikt ser ut. Blod stämmer ju dessutom ganska bra överens med de fynd som likhundarna hittade.

Å andra sidan vore det ju dumt av polisen att hävda att hon är kidnappad när lägenheten ser ut som ett slakthus. Har polisen något motiv till att ljuga? Är de något större på spåren?

Edit: Efter att ha kollat om och om igen tror jag nog att du har rätt. Det måste vara rött fingeravtryckspulver...
Senast redigerad av rootbit 2013-10-15 kl. 00:41.
Citera
2013-10-15, 00:36
Medlem
Okej, det som verkar vara mest intressant hittills (har inte sett klart än) är att Jane Tanners vittnesmål (som för övrigt helt avfärdats av Amiralen som lögn) visade sig vara en man som bodde i närheten som bar på sitt eget barn. Så Jane Tanner ljög aldrig. Hon såg mannen som bar ett barn som hade liknande pyjamas som Maddie.
Dock var det inte GM utan en random turist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in