2013-10-10, 13:45
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Ja, Gerry drar sig i örat lika frenetiskt som Mr. Alm då det ljugs.

Nej, detta fall är så enkelt. Madeleine vaknar (påverkad av tabletter), hörs röster utanför fönstret, ska kolla, trillar ner bakom soffan (där hunden markerade) landar olyckligt och dör. Förmodligen har dosen varit så hög att man misstänker att man kan råka illa ut - och de har trots allt två barn till att ta hand om. Alla andra teorier är extremt osannolika!
Ungefär så ja.
Och det är väl den teorin som skulle vara den bästa för flickan. Om hon har blivit bortrövad så är det tyvärr lätt att tänka sig att det var till en tillvaro som var förfärlig.
Citera
2013-10-10, 14:30
Medlem
http://www.cwporter.com/mccann.htm

Läser man den är det hela rätt solklart (enligt mig) det är en detaljerad rapport om bevisen som portugisisk polis fick fram (b la vad likhundar hittade etc)
Citera
2013-10-13, 01:46
Medlem
NEXUS100s avatar
En man har blivit gripen!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17648307.ab

Citat:
Madeleine McCanns fösvann i Portugal 2007. Gåtan har gäckat polisen ända sedan dess och hennes föräldrar har flera gånger vädjat om hjälp i media.
Nu har polisen tagit ett avgörande steg i utredningen.
Enligt uppgifter till Sunday Mirror har ett vittne hört av sig till polisen och berättat att en man skrutit om att han träffat Madeleine McCann på en ö i Medelhavet under sommaren.
Mannens skröt på festen om att någon hade "inroducerat" henne för honom.
Mannen ska sedan ha gripits i Manchester. Flera datorer har nu beslagtagits på adressen, enligt Sunday Mirror.
Manchesterpolisen är väldigt förtegna om vad som har hänt.

Mera från Sunday Mirror:

http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/madeleine-mccann-man-arrested-greater-2366183
Citera
2013-10-13, 03:08
Medlem
Nån som tror Maddie lever? Jag är rejält kluven, men jag tror faktiskt inte hon lever. Tror det är svårt att hålla en blond, vit flicka under radarn...
Citera
2013-10-13, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NEXUS100
En man har blivit gripen!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17648307.ab

Mera från Sunday Mirror:

http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/madeleine-mccann-man-arrested-greater-2366183

Såg artikeln precis.

Känner mig kluven nu när det gått så lång tid.
Självklart vill man att flickan ska hittas oskadd och vid god vigör men det är nog att hoppas på för mycket.

Om hon lever, vad har hon varit med om under tiden, vad har folk utsatt henne för, i vilket skick befinner hon sig i?

Det ultimata vore om att hon bott hos en snäll, omtänksam familj som inte har kunnat skaffa egna barn och därför i desperation kidnappat henne tagit hand om henne som sin egen dotter.

Som Blomvattnare tidigare nämnde så vill man inte ens tänka på vilka....äh skitsamma, orkar inte vidareutveckla mina funderingar.

Skulle hon dock hittas och har utsatts för diverse övergrepp så kan man alltid önska å det innerligaste att gärningsmannen/männen/kvinnorna får det absolut värsta tänkbara straff. Låt kreativiteten flöda när det gäller att komma på hemskheter de bör genomgå.
Inför undantag för att tillåta att de skyldiga torteras, låt folk skicka in förslag på hur de bör behandlas, håll de levande så länge som möjligt under värsta tänkbara förhållanden...no limits!!

Bara tanken på att mänskliga predatorer vetat vart hon befunnit sig hela tiden men tigit om det för att kunna leva ut sina perversa böjelser får mig att klättra på väggarna.

Kudos till advokaten som trädde fram trots sitt tystnadslöfte.

P.s. Hur i hela fridens namn kan de släppa den misstänkta gärningsmannen mot borgen? Han lär försvinn som ett frö för vinden.

P.p.s Den morphade(?) bilden av Madeleine stämmer nog väldigt bra överens med verkligheten enligt min lekmannabedömning.

http://www.expressen.se/nyheter/man-gripen-i-samband-med-maddie-fallet/

.
Senast redigerad av TheBeachParty 2013-10-13 kl. 05:50. Anledning: STAVFEL STAVFEL STAVFEL STAVFEL STAVFEL STAVFEL STAVFEL STAVFEL STAVFEL STAVFEL STAVFEL STAVFEL STAVFEL STAVFEL STAVFEL STAVFEL STAVFEL STAVFEL STAVFEL STAVFEL STAVFEL STAVFEL STAVFEL STAVFEL STAVFEL
Citera
2013-10-13, 06:57
Medlem
osiriz88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBeachParty
Skulle hon dock hittas och har utsatts för diverse övergrepp så kan man alltid önska å det innerligaste att gärningsmannen/männen/kvinnorna får det absolut värsta tänkbara straff. Låt kreativiteten flöda när det gäller att komma på hemskheter de bör genomgå.
Inför undantag för att tillåta att de skyldiga torteras, låt folk skicka in förslag på hur de bör behandlas, håll de levande så länge som möjligt under värsta tänkbara förhållanden...no limits!!
Håller med, men tyvärr skulle en sådan sak aldrig hända. Inte ens med någon som har våldtagit och mördat 100 småbarn. När det gäller straff så lider västvärlden av en obotlig moralpanik. Om du föreslår dödsstraff på pedofiler eller annat avskum så skriker dödsstraffmotståndarna i högan sky, och du blir snabbt utpekad som en ondsint och kallblodig människa, och att du också är en mördare(!)

Idioti.
Senast redigerad av osiriz88 2013-10-13 kl. 07:00.
Citera
2013-10-13, 09:33
Medlem
nu är madde troligtvis flyttad ,och kommer aldrig att komma hem till sin familj igen, pg av att allt har kommit ut i pressen...bra jobbat
Citera
2013-10-13, 10:39
Bannlyst
Hoppas verkligen flickan är vid liv. Mitt tips är att det är muslimer som kidnappat henne. Muslimer från Tyskland. Det skall bli spännande se ikväll rekonstruktionsfilmen och fantombilderna.
Citera
2013-10-13, 10:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonkrans
Nån som tror Maddie lever? Jag är rejält kluven, men jag tror faktiskt inte hon lever. Tror det är svårt att hålla en blond, vit flicka under radarn...

Vi har ju Josef Fritzl i färskt minne och även han galningen i USA. Så nej inget är osannolikt längre.
Citera
2013-10-13, 11:16
Medlem
Är det någon som har ett motiv till varför hon blev kidnappad/mördad ens? Varför den lilla tjejen? Jag menar, hade pappan någon fot inne i några skumma affärer? Eller varför kidnappa/mörda en 3 årig liten flicka som är på semester med sin familj nere i Portugal? Och om det är nu tyskar som gjort det, vad i hela fridens vägnar gjorde dom nere i Portugal, samtidigt som familjen McCann? Jag menar att det kan ju inte varit en slump att 2(?) tyskar kommer på att "nääe om man skulle kidnappa en liten vit flicka på 3 år?" Då ska man ju vara rejält jävla tankad alltså. Och sen sköta det helt fläckfritt.

Nej, man hoppas väl att flickan är vid liv såklart, men börjar tveka när det nu gått så jäkla lång tid, flickan ska vara 9 år, och hon lär ju inte vara på samma plats som innan media blossade upp det som just nu..
Citera
2013-10-13, 12:34
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Hoppas verkligen flickan är vid liv. Mitt tips är att det är muslimer som kidnappat henne. Muslimer från Tyskland. Det skall bli spännande se ikväll rekonstruktionsfilmen och fantombilderna.

Vilken kanal?
Citera
2013-10-13, 12:42
Bannlyst
BBC Crimewatch
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in