2014-03-03, 22:09
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-Pax
Var kan man se Mccann's privata bilder på Maddie?

Sen undrar jag, vem betalade resan? Betalade de var för sig eller stod DP för kalaset tro?

Jag är också nyfiken på de där bilderna.

De betalade var för sig.

Nåt som det inte pratas om i tråden, är att McCanns hade köpt sig en svindyr villa en tid innan försvinnandet och drogs med stora lån.
Citera
2014-03-03, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FimpeDimpen
Vilken förälder vågar lämna en aktiv och energisk 3-åring med sömnproblem sovandes ensam i en olåst semesterlägenhet??

Endast föräldrar som medicinerat barnet med sömnmedel såklart.

Barn med grava sömnproblem kan i vissa fall behandlas med sömnmedel och vi vet ju ingenting om huruvida stod under sådan behandling eller inte.

Om madeleine inte behandlades för sömnproblem så får man kanske väga in kulturella skillnader och föräldrarnas yrken som förmildrande omständigheter.

Jag är helt övertygad om att madeleine var medicinerad med sömnmedel den kvällen.

Om jag mot all förmodan skulle lämnat min 3-åring sovandes ensam hemma med olåsta dörrar och hittade sängen tom när jag återvände skulle min första tanke vara att barnet rymt. Om jag lämnat barnet nerdrogat skulle min första tanke vara att barnet trots det rymt. Men min andra tanke, som förmodligen skulle dyka upp i mina tankar rätt omgående, skulle nog vara att barnet blivit kidnappat.

Jag tror därför att en möjlig förklaring till att föräldrarna hävdade kidnappning rätt omgående var att de gett madeleine sömnmedel och visste att hon var nerdrogad och oförmögen att kunna ta sig ut på egen hand.
Citera
2014-03-03, 22:32
Medlem
Citat:
Om jag mot all förmodan skulle lämnat min 3-åring sovandes ensam hemma med olåsta dörrar och hittade sängen tom när jag återvände skulle min första tanke vara att barnet rymt. Om jag lämnat barnet nerdrogat skulle min första tanke vara att barnet trots det rymt. Men min andra tanke, som förmodligen skulle dyka upp i mina tankar rätt omgående, skulle nog vara att barnet blivit kidnappat.

Jag tror därför att en möjlig förklaring till att föräldrarna hävdade kidnappning rätt omgående var att de gett madeleine sömnmedel och visste att hon var nerdrogad och oförmögen att kunna ta sig ut på egen hand.

Dessutom tror jag att den portugisiska polisen känner till eller åtminstone misstänker starkt att madeleine varit nerdrogad. Deras huvudspår (åtminstone initialt) borde annars varit att madeleine tagit sig ut på egen hand och avlidit undangömd någonstans i närheten eller att någon opportunistiskt individ bara nappat henne på gatan.
Citera
2014-03-03, 23:01
Medlem
2big4yous avatar
Skulle vilja fråga någon fotokunnig person som kan förklara vad dom gjort med denna bild för att ta fram dessa märken?
Är det en sminkning dom lyckats tagit bort på något vis?
http://oi61.tinypic.com/8z3epy.jpg
Citera
2014-03-04, 16:07
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Det är samma här,och jag tror på hundarna,men kroppen måste ligga ett tag för att hundarna ska kunna markera.
Återigen,lägenheten var så gått som kliniskt ren,skulle Gerry fixat detta när han var där kl.21?
Alla som har eller haft småbarn vet att det är fullständigt omöjligt att en 3-4 åring inte lämnar ett endaste spår efter sig,jag ser det som helt uteslutet.
Inte en tandborste,ingenting som kan leda till ett DNA fanns kvar i lägenheten.
Att det skulle inträffat något tidigare bekräftas av de källor i Portugal som säger att PJ har David Payne som misstänkt.
Han gjorde inga checkar,det var inte han som Martin Smith mötte.
Nu kan iofs Payne "hjälpt" till med andra saker i brottet men om Payne talar sanning att han träffade Maddie i lägenheten tidigare så var han den sista utom familjen som såg henne vid livet.
Läste någonstans att kroppen bara behöver ha legat i 20 minuter för att den ska utsöndra ämnen som likhundar kan uppfatta. Hon kan ha legat där redan när Matt var inne och "kontrollerade" barnen.

Var lägenheten egentligen så välstädatd Bilderna visar ett ganska rörigt kök, vardagsrum samt föräldrarnas sovrum.
Citera
2014-03-04, 21:01
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Läste någonstans att kroppen bara behöver ha legat i 20 minuter för att den ska utsöndra ämnen som likhundar kan uppfatta. Hon kan ha legat där redan när Matt var inne och "kontrollerade" barnen.

Var lägenheten egentligen så välstädatd Bilderna visar ett ganska rörigt kök, vardagsrum samt föräldrarnas sovrum.

Det här letade dom efter:
- Blood samples
- Saliva samples
- Swabs from body orifices
- Other swabs bearing potentially hazardous material
- Vomit, faeces, urine, etc

B - Non-Perishable Personal Samples
- Control head hair samples
- Control pubic hair samples
- Finger nail samples
- Casts, e.g. of teeth or feet

Slutsatsen som FSS skickade till McCann´s:
Object sent to Mr & Mrs McCann, Rothley, Leicester
EMJ/53 Envelope

"The envelope flap was swabbed to recover any cellular material that might exist. An incomplete, low-level DNA result was obtained through LCN which, in my opinion, was too complex to permit meaningful interpretation.
The attempt to obtain a DNA result through LCN from all and any cellular material that might have existed on the gum of the envelope was unsuccessful, given that no DNA profile was obtained".

Conclusion:
"In my opinion, the laboratory results that were attained did not help to clarify whether or not the DNA results obtained within the scope of this case were from Madeleine McCann".
FSS-GF-679 Emissao 2, Pagina 23

Rörigt och en "ostädad" syn,men under denna röra var det rent,mycket rent.
En 3-4 årig flicka som varit på plats i nästan en vecka och inte så mycket som ett hårstrå.
Det är fullständigt osannolikt.

De svaga DNA dom hittade var till störst del upptorkade fläckar från golvet,exempelvis bakom soffan.
Antingen var den mycket välstädad eller så fanns inte Maddie i 5A öht.
Ser du något på bilderna som visar att barn funnits i lägenheten i 6 dagar,förutom 2 st baby sängar?
-------------------------------------------------------------------------------
Läser nu att "Crown Prosecution Service"(CPS) är inblandade i fallet.

The Crown Prosecution Service is the Government Department responsible for prosecuting criminal cases investigated by the police and other investigating bodies in England and Wales.

As the principal prosecuting authority in England and Wales, we are responsible for:
-Advising the police on cases for possible prosecution;
-Reviewing cases submitted by the police;
-Determining any charges in more serious or complex cases;
-Preparing cases for court;
-Presenting cases at court.
Intressant
Senast redigerad av 2big4you 2014-03-04 kl. 21:05.
Citera
2014-03-04, 22:03
Medlem
Citat:
Det här letade dom efter:
- Blood samples
- Saliva samples
- Swabs from body orifices
- Other swabs bearing potentially hazardous material
- Vomit, faeces, urine, etc

B - Non-Perishable Personal Samples
- Control head hair samples
- Control pubic hair samples
- Finger nail samples
- Casts, e.g. of teeth or feet

Slutsatsen som FSS skickade till McCann´s:
Object sent to Mr & Mrs McCann, Rothley, Leicester
EMJ/53 Envelope

"The envelope flap was swabbed to recover any cellular material that might exist. An incomplete, low-level DNA result was obtained through LCN which, in my opinion, was too complex to permit meaningful interpretation.
The attempt to obtain a DNA result through LCN from all and any cellular material that might have existed on the gum of the envelope was unsuccessful, given that no DNA profile was obtained".

Conclusion:
"In my opinion, the laboratory results that were attained did not help to clarify whether or not the DNA results obtained within the scope of this case were from Madeleine McCann".
FSS-GF-679 Emissao 2, Pagina 23

Rörigt och en "ostädad" syn,men under denna röra var det rent,mycket rent.
En 3-4 årig flicka som varit på plats i nästan en vecka och inte så mycket som ett hårstrå.
Det är fullständigt osannolikt.

De svaga DNA dom hittade var till störst del upptorkade fläckar från golvet,exempelvis bakom soffan.
Antingen var den mycket välstädad eller så fanns inte Maddie i 5A öht.
Ser du något på bilderna som visar att barn funnits i lägenheten i 6 dagar,förutom 2 st baby sängar?
-------------------------------------------------------------------------------
Läser nu att "Crown Prosecution Service"(CPS) är inblandade i fallet.

The Crown Prosecution Service is the Government Department responsible for prosecuting criminal cases investigated by the police and other investigating bodies in England and Wales.

As the principal prosecuting authority in England and Wales, we are responsible for:
-Advising the police on cases for possible prosecution;
-Reviewing cases submitted by the police;
-Determining any charges in more serious or complex cases;
-Preparing cases for court;
-Presenting cases at court.
Intressant

Det låter ju helt bisarrt. Påstår du att madeleine aldrig vistats i lägenheten? Var skulle hon då bott under de föregående semesterdagarna?
Citera
2014-03-04, 22:17
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Det låter ju helt bisarrt. Påstår du att madeleine aldrig vistats i lägenheten? Var skulle hon då bott under de föregående semesterdagarna?
Nej,jag påstår inte det,men de facto är att den finns inga spår efter flickan i den lägenheten.
Hur som helst måste lägenheten blivit rengjord innan dom gick till Tapas.
'Leaving No Stone Unturned' är McCann´s slagord i deras kampanj,där har dom rätt iaf.
Citera
2014-03-04, 23:28
Medlem
Citat:
Nej,jag påstår inte det,men de facto är att den finns inga spår efter flickan i den lägenheten.
'Leaving No Stone Unturned' är McCann´s slagord i deras kampanj,där har dom rätt iaf.

Men vad innebär det att det hittats lite DNA? Kan det inte helt enkelt bero på att det är svårt att hitta bra DNA i allra största allmänhet? Eller på inkompetens hos de som insamlade material från lägenheten?
Citera
2014-03-04, 23:34
Medlem
Citat:

Men vad innebär det att det hittats lite DNA? Kan det inte helt enkelt bero på att det är svårt att hitta bra DNA i allra största allmänhet? Eller på inkompetens hos de som insamlade material från lägenheten?
Citera
2014-03-05, 00:06
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ska förtydliga mig lite,de svaga DNA som hittades på golvet var så svaga att det inte gick att avgöra om dom tillhörde Madeleine eller inte,dom kunde inte urskilja om det från en annan i familjemedlem,alltså dom var uppblandade.
Någon tandborste var inte aktuell,Kate sa att dom hade EN och samma tandborste till alla tre barnen
Normalt sett så är använda underkläder fulla med DNA,men icke.
Jag har läst den tekniska utredningen och inte hittat något om Madeleines underkläder.
Här är PJ´s utfall om kuddfodralet och hårborsten:
information from the pillow-case SJM/1, the tops SJM2, 4 and 5, and the hairbrush SJM/36 belonging to Madeleine McCann or used by her. The hair found on these objects was used in substitution of [in place of] reference samples of her hair, [which were] not considered to be authentic samples of her hair.

No hair was recovered from the pillow-case SJM/1 nor the hairbrush SJM/36.

A total number of twelve [12] hairs or hair fragments were recovered from the tops SJM/2, SJM/4 and SJM/5. All of these appeared to be hair and not down, being mainly blonde in colour. One of the hairs was brown and distinctly darker than the other hairs, suggesting, at the least, that this was a hair from someone else.

The remaining eleven hairs/fragments varied in length from 4 millimetres to 45 millimetres [~1/8" to ~1,3/4"]. I could not conclude that all hairs were from the same person. If they had been from Madeleine McCann, then they are not representative/typical/characteristic of a sample of her hair, given the length of that seen in photographs of her."
Senast redigerad av 2big4you 2014-03-05 kl. 00:22.
Citera
2014-03-05, 00:29
Medlem
Citat:
Ska förtydliga mig lite,de svaga DNA som hittades på golvet var så svaga att det inte gick att avgöra om dom tillhörde Madeleine eller inte,dom kunde inte urskilja om det från en annan i familjemedlem,alltså dom var uppblandade.
Någon tandborste var inte aktuell,Kate sa att dom hade EN och samma tandborste till alla tre barnen
Normalt sett så är använda underkläder fulla med DNA,men icke.
Jag har läst den tekniska utredningen och inte hittat något om Madeleines underkläder.
Här är PJ´s utfall om kuddfodralet och hårborsten:
information from the pillow-case SJM/1, the tops SJM2, 4 and 5, and the hairbrush SJM/36 belonging to Madeleine McCann or used by her. The hair found on these objects was used in substitution of [in place of] reference samples of her hair, [which were] not considered to be authentic samples of her hair.

No hair was recovered from the pillow-case SJM/1 nor the hairbrush SJM/36.

A total number of twelve [12] hairs or hair fragments were recovered from the tops SJM/2, SJM/4 and SJM/5. All of these appeared to be hair and not down, being mainly blonde in colour. One of the hairs was brown and distinctly darker than the other hairs, suggesting, at the least, that this was a hair from someone else.

The remaining eleven hairs/fragments varied in length from 4 millimetres to 45 millimetres [~1/8" to ~1,3/4"]. I could not conclude that all hairs were from the same person. If they had been from Madeleine McCann, then they are not representative/typical/characteristic of a sample of her hair, given the length of that seen in photographs of her."

Vart vill du komma med ditt resonemang?

Var det de ringa fynden av DNA normala eller onormala?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in