Citat:
Ursprungligen postat av
StuG
Men snälla söta...Går han på högstadiet?
Nja, inte riktigt.
Men jag ser hela tiden framför mig den där tonåringen som försökte bli gymnasieingenjör, men insåg att han inte hade läshuvud för det; hans mediokra gymnasiebetyg finns tidigare i tråden. Istället bestämde han sig för att skriva, för
där överglänste han sina tekniskt och naturvetenskapligt inriktade skolkamrater.
Jag har en del vänner på ungefär samma nivå intellektuellt, som krånglade sig igenom en högskoleutbildning, utan att egentligen höra hemma vid akademin och aldrig kunde lära sig logiska resonemang eller humanistiska ämnens natur. De fungerar hyfsat nu i offentlig tjänst, men skulle ha varit en belastning eller t o m en katastrof som forskare.
Både när han skriver och när han föreläser märker man att han i intellektuell mognad fortfarande befinner sig kvar på gymnasieskolans tekniska linje, som en av dem som skulle ha gått därifrån ut i den lokala industrin och blivit vid sin intelligensmässigt trånga läst.
Där hade han kunnat göra nytta, eller åtminstone inte skada.
Videon ovan med remixen av Reefat II:s ABF-uppträde postades f ö i tråden redan i mars.
Användaren
hashflash kan ta åt sig äran:
https://www.flashback.org/p42643145#p42643145