Citat:
Ursprungligen postat av
terribilis
Om man tippar nånting så måste man räkna ut vissa spelare och lag, det är själva grejen med att tippa. Det skulle vara roligt att se vilka du tror på och alla andra som skriver i tråden får gärna säga vad de tror också. Det blir liksom "spel mot ett mål" annars
Den där domaren är en pajas i min bok. Det har vi diskuterat förr. Det förvånar mig inte det minsta att han gör en sån arrogant sak.
Angående Federer så har jag sagt att jag inte skulle kommentera hans insatser men gjorde det ändå. Men jag ska sluta med det, nöjer med att säga att jag tycker han borde sluta. Det är för mycket snack och för liten verkstad nu helt enkelt.
Ärligt talat så tror jag att du har rätt med Gasquet, att han inte slutar topp 8, men det är absolut inte givet. Känns som att han kommer vara topp10 vid årets slut iaf. Raonic har tagit ett kliv till i höst (hör dock till saken att han har haft lite flyt med motståndet de senaste turneringarna) och ser ut att kunna bli en stabil topp10 spelare inom kort, han kommer antagligen nå slutspelet nästa år, men inte i år. Tsonga har en hyfsat bra chans att nå slutspelet, men han har lite för många poäng att ta igen, skulle dock inte bli jätteförvånad om han lyckades med det. Wawrinka kommer antagligen ta en direktplats, men knappt. Just nu spelar han inte som en topp10-spelare utan mer som en topp20-spelare, men frågan är om inte det räcker för att hålla sig kvar en månad till på nuvarande position. Gällande Federer tror jag att jag skrev redan vid Franska öppna att jag inte längre såg honom som bästa Schweizare. Jag trodde faktiskt till och med att han skulle glida ur topp10 vid årets slut, men jag verkar få fel där. Han kommer nog att hänga kvar till årets slutspel, men det blir förmodligen det sista. Mitt tips är iaf att Federer och Wawrinka kniper platserna, men jag är som sagt mycket osäker på det.
I övrigt tror jag att Ferrer är på väg bort från världstoppen och att Del Potro kommer etablera sig som en topp5-spelare. Han kommer dock aldrig bli lika bra under en längre tid som de tre bästa (Nadal, Djokovic, Murray). Typ så.