2010-10-15, 15:45
Medlem
Söderling ser inte särskilt bra ut idag. Riktigt mycket UE och Federer tvingar honom hela tiden att springa till bollen och slå hårt. Kan bli en ful 62/62 av det här.
Citera
2010-10-15, 15:48
Medlem
Embas avatar
Jag förstår inte hur Fidde tänker när han säger: Ja, Federer är så sjukt bra nu!

Det är ju Robin som spelar han rätt i handsken! Roger anstränger sig knappt.
Citera
2010-10-15, 15:50
Medlem
Federer spelar grymt taktiskt. Varierar tempot, hindrar Robin från att få rytm i sina slag, tvingar honom att springa till bollen. Mycket proffsigt. 61 på 28 minuter.
Citera
2010-10-15, 15:59
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derstatic
Federer spelar grymt taktiskt. Varierar tempot, hindrar Robin från att få rytm i sina slag, tvingar honom att springa till bollen. Mycket proffsigt. 61 på 28 minuter.

Jo men så har han ALLTID spelat, efter att ha förlorat 13 av 14 matcher så måste man försöka ändra taktik. Robin har utvecklat ett bra nätspel! Varför inte variera med det?

När hans bombardemang inte funkar då är han tvungen att variera, hitta nya öppningar. Federer är inte lika vass som han var förr. Med det menar jag inte att han är dålig, han är nå grönjävligt bra!
Citera
2010-10-15, 16:01
Medlem
Instämmer, man måste definitivt försöka ändra taktik. Frågan är hur många plan B Robin har. Är inte särskilt bra vid nätet. Plan A är att bomba. Plan B är att bomba hårdare. Inget av det funkar särskilt bra mot Federer, speciellt om var tredje bomb går lång och var tredje går i nät.
Citera
2010-10-15, 16:04
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derstatic
Instämmer, man måste definitivt försöka ändra taktik. Frågan är hur många plan B Robin har. Är inte särskilt bra vid nätet. Plan A är att bomba. Plan B är att bomba hårdare. Inget av det funkar särskilt bra mot Federer.

Han är inte alls så dålig vid nät! Men han har tyvärr inte så bra självförtroende där

Ta in en extra coach efter Sthlm Open anser jag! Robin behöver få lite nya perspektiv!

Usch vilken jävla utskåpning... Tur man klarade tentan, annars hade jag nog sänkt en 70is!!
Senast redigerad av Emba 2010-10-15 kl. 16:14.
Citera
2010-10-15, 16:09
Medlem
Stor risk att Robin blir nollad här nu.
Citera
2010-10-15, 16:23
Medlem
StefanAJs avatar
Nej, det där var inte vackert. Trist att han blir så totalt överkörd. Matchen hann ju knappt börja förens den var över. Var ju aldrig något snack om vem som skulle gå vidare idag.

Söderling har nog en del att tänka på nu.
Citera
2010-10-15, 16:40
Medlem
Japp det där var inget vidare. Utklassning i ordets allra bokstavligaste bemärkelse. Han fick under 40% på både första och andra serven. Hade mina aningar och cashar in på Federer till 1.38 i odds.

Hoppas Robin kan hitta självförtroendet inför Stockholm efter den här urblåsningen och ta revansch på Federer i finalen i kungliga.
Citera
2010-10-15, 16:41
Medlem
Sundastians avatar
Jag har börjat bli ett riktigt bandwagon fan av Söderling. När det går bra för honom lever jag mig in och hejar för glatta livet, men när han underpresterar blir jag bara trött och orkar inte bry mig. Jag tycker han alldeles för ofta visar att han inte är någon av tourens smartaste eller talangfullaste spelare. Han har ett ruggigt bombardemang, något även de bästa kan ha svårt att möta när han har en bra dag. Men jag tycker aldrig man ser Söderling spela på några andra sätt, har han en sämre dag, eller fungerar inte hans taktik, så gör han ju aldrig några direkt taktiska ändringar för att vända på matcherna. Jag ser ingen inom topptennisen som är så obekväm vid nät som Robin. Det är nästan skrattretande att se hur svag han är där och vilken bristande teknik han har i nätspelet.

Jag vill samtidigt ge Robin mycket beröm för sin framgång de senaste säsongerna. Han har ju uppenbarligen ett mycket bättre psyke och tilltro på sig själv jämfört med tidigare, han är dominant i Davis Cup-sammanhang och håller sig stabilt inom topp 10. Jag hoppas jag har fel när de punkter jag pekat på betyder att han inte kommer nå längre än såhär. I dagsläget har jag dock väldigt svårt att se hur det ska gå till.
Citera
2010-10-15, 17:14
Medlem
Forulfs avatar
För att sammanfatta en usel insats av Robin på ett kortfattat sätt: Spelar man inte på topp mot tidernas störste är vederbörande på tok för bra för att inte utnyttja det....

Tog ledigt från jobbet på eftermiddagen för att se matchen, och blir mäkta besviken när Robin slår ut till synes enkla bollar. Jag tycker ändå han tänker rätt, han måste spela på chans för att inte ge Federer en chans att ta kommandot i duellerna, det är då han har möjlighetr att slå honom. Tyvärr satt då utanför linjerna idag, det kompletterat med en mycket darrig serve så blir man totalt buttfucked mot Federer....
Citera
2010-10-15, 20:23
Medlem
Det är ingen som tycker det är "mystiskt" med Nadal som åker ut i semin i Toronto, i kvarten i Cincy (mot Baghdatis), spelar sin livs hard court tennis i USO o vinner sin första hc turnering på typ 18 månader för att sedan igen spela keffigt o förlora i Bangkok mot Guillermo Garcia-Lopez (rankad 35), nästan förlora i Tokyo i semin (mot Troicki, rankad 45) för att sedan förlora igen mot Melzer.

Är jag den ende som tycker det luktar ganska mycket doping här?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in