2013-10-10, 12:36
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Jag är övertygad om att du går en fantastisk framtid till mötes som körkortsinnehavare.

Att köra 140 på en bred rak väg med fri sikt åt båda hållen är garanterat säkrare än de idioterna som kör i 50 i ett bostadsområde, och det finns det gott om erfarna förare i medelåldern som kör. Jag riskerar hellre mitt eget liv än andras.
Citera
2013-10-10, 13:52
Medlem
Det jag hatar mest är.

* Kärringar / Äldre som ska häcka i vänsterfilen bara för att de ska svänga av 10Km fram, trots att hastigheten i höger är samma som deras.

* Idioter som inte kan stå i kö utan ska i sista stund köra över heldragen linje och upp till accelerationsfältet.

* Hantverkare / Taxi. Är också en kategori som älskar vänsterfilen och gör allt de kan för att jävlas. (Körde om en hantverkare i högerkörfält på en 70 väg vilket gjorde att han såg rött och körde ifatt och sedan körde om mig och blockerade mig genom hela tiden byta fil.

* MC-förare som tror att de kan byta filer och köra slalom mellan bilarna.

* Idioter som inte kan köra i rondeller och blinkar höger utan att faktiskt köra ur rondellen.

* Folk som prompt ska köra in framför näsan på mig och sedan köra i snigelhastighet trots att det inte är någon bakom mig.

* Cyklister med tunnelseende som bara har koll framåt och kör tvärs över gatan fast det kommer bilar.
Citera
2013-10-10, 14:34
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
Att köra 140 på en bred rak väg med fri sikt åt båda hållen är garanterat säkrare än de idioterna som kör i 50 i ett bostadsområde, och det finns det gott om erfarna förare i medelåldern som kör. Jag riskerar hellre mitt eget liv än andras.
Innebär det att du bara kör fort på bana/avlysta vägsträckor?

För devisen "Det brukar inte komma mötande här,eller från den där lilla påfarten i dungen osv,osv."räcker inte i trafiken,för rätt vad det är,så kommer det en annan trafikant just där!
Citera
2013-10-10, 14:36
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EMMA1994
Nä på en 100 väg 1+2 väg

Bilisten framför dig kanske gör det för att du kör för nära. Och då kommer vi till det som jag tycker är mest irriterande i trafiken; stressoffer som inte kan hålla avstånd.
Citera
2013-10-10, 15:27
Medlem
Swexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
Nämen, hej Emma. Trodde du kört ihjäl dig.
Veckans öppningsreplik är korad!

Citat:
Att köra 140 på en bred rak väg med fri sikt åt båda hållen är garanterat säkrare

Kan du peka ut sträckan och länka till någon sorts street view så man kan titta? Jag har nämligen aldrig kört på en väg med garanterat fri sikt åt alla håll och där man utan någon som helst fara kan köra 70 km/h över hastighetsbegränsningen. Länka!

Citat:
Jag riskerar hellre mitt eget liv än andras.
Hyr en motorsportbana då? Eller hoppa fritt fall från Nackamasterna?
Citera
2013-10-10, 15:33
Medlem
Lugini3s avatar
Ganska störigt med lastbilar som får stopp där det endast finns ett körfält och körbanan är omgiven av vajer på ena sidan och en sluttande gräsmatta på andra sidan
Citera
2013-10-10, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugini3
Ganska störigt med lastbilar som får stopp där det endast finns ett körfält och körbanan är omgiven av vajer på ena sidan och en sluttande gräsmatta på andra sidan

Om du syftar på en 2+1-väg där du blir fast på delen med en körbana (instängd av vajer) så är vägen över 6.5 meter bred så det går alltid att köra om.
Citera
2013-10-10, 16:24
Medlem
grimars avatar
Citat:
Du är helt grön i trafiken men har redan lagt dig till med en jävligt trist attityd. Har du redan blivit världsmästare bakom ratten? Snorunge.
Citera
2013-10-10, 17:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grimar
Du är helt grön i trafiken men har redan lagt dig till med en jävligt trist attityd. Har du redan blivit världsmästare bakom ratten? Snorunge.

Fast det som den "snorungen" (enligt dig) skrev är ack så sant. Kör på en människa i 50 och 9 av 10 dör. Kör åt helvete i 140 så klarar sig fler procentuellt sätt. Det vill säga, det ska hållas riktigt lång fart i områden där oskyddade trafikanter befinner sig och avstånden är små.
Citera
2013-10-10, 17:19
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grimar

Det har jag verkligen inte, det krävs garanterat mer kunskap och erfarenhet för att köra sakta än för att köra snabbt. Köra snabbt är ju bara att hålla ner gaspedalen och styra.
Citera
2013-10-12, 03:16
Medlem
Nyss fått körkort. Mest irriterande är trafikanter som tutar när man får motorstopp vid ett trafikljus eller vid en rondell. Går knappast fortare att starta om bilen för att någon tutar på en då man bara blir stressad. Och gångtrafikanter och cyklister som förväntar sig att chauffören alltid har koll. Och folk som blir irriterade för att man kör lagligt.

Körde med körskolan en gång i början. Som ni vet. Körskolans logga på bilen och en skylt övningkör. Var rött ljus vid trafikljuset och bakom mig hade jag en stadsbuss. När det blev grönt fick jag motorstopp då jag tog upp kopplingen för högt och bussen tutar. . Jävligt irriterande.
Senast redigerad av ernest999 2013-10-12 kl. 04:03.
Citera
2013-10-12, 09:52
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Det har jag verkligen inte, det krävs garanterat mer kunskap och erfarenhet för att köra sakta än för att köra snabbt. Köra snabbt är ju bara att hålla ner gaspedalen och styra.

Jag skulle vilja säga att det krävs mer trafikvett för att förstå att bilar faktiskt är livsfarliga för oskyddade trafikanter även i "låga" farter. Att förstå att 50 km/h är en dödlig hastighet verkar väldigt många inte förstå. 90 eller 140 i en frontalkrock kan å andra sidan gå på ett ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in