2008-10-22, 00:45
  #385
Medlem
Softers avatar
Kärringar/gubbar som kör 60 på 90-vägar.
Folk som kör riktigt nära bakom, skulle jag röra bromsen 1mm skulle jag få deras biljävel rakt i skuffen.
Folk som blinkar absolut just innan de ska svänga, eller inte blinkar alls. Finns fan inget värre, kan ju inte finnas enklare saker än att just blinka i en korsning?
Folk som slår igång helljuset innan man har passerat, så man blir "tvärbländad", visst fan kan ni vänta 0,5 sekunder till, tills jag passerat?

... Skulle kunna hålla på rätt länge!
Citera
2008-10-22, 20:18
  #386
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
En gammal tant som sniffar dig i baken på motorvägen?
Allt tyder på att du är en väglus. Hur fan kan man vara "inträngd" i vänsterkörfältet? Det är en omkörningsfil. Vad fan gjorde du där om du inte vågade stå på mer än att gamla tanter hann upp dig och ville förbi? Mes.

Nja faktum var att jag höll på att göra en omkörning och att jag låg i runt 150 km/h. Ser inget lusande från min sida där, bara att jag körde lite för fort . Rödhake.
Citera
2008-10-23, 12:48
  #387
Medlem
BluesBross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softer
Folk som blinkar absolut just innan de ska svänga
Folk som slår igång helljuset innan man har passerat, så man blir "tvärbländad", visst fan kan ni vänta 0,5 sekunder till, tills jag passerat?

Det där med blinken samtidigt som man svänger är djävligt irriterande det håller jag med om. Då blir jag tom mindre irriterad om man inte blinkar alls.

Att sätta på helljuset precis innan man passerat varandra är också ngt som gör en fruktansvärt irriterad. Om man inte är på dåligt humör innan kan man definitivt bli det av sådant. Ibland sitter jag på fullaste allvar och funderar på att vända, köra ikapp dem och banka skiten ur dem. Lite roadrage mao. Men jag har hittills alltid lyckats lugna mig. Ibland kan det väl vara ett misstag men ibland tror jag fan att det är sinnessjuka som gör sådär för att de får ngn sorts kick av det. Kan det vara så?
Citera
2008-10-23, 13:05
  #388
Medlem
tfvbhy9,82s avatar
Folk som lägger sig i omkörningsfilen vid korsningar som går från 1 (innan korsning) -> 2 (genom korsning) -> 1 (efter korsning), och sen inte drar på utan kör som vanligt och sen tränger sig in igen när filerna återgår till en. Syftet verkar vara att hindra andra från att köra om.

Lika irriterande är det med folk som stressar en i baken och gör idiotomkörningar för att vinna en placering eller två. Det finns ju inte ett enda vettigt argument till detta om det är hyfsat tät köbildning.
Citera
2008-10-23, 15:43
  #389
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tfvbhy9,82
Folk som lägger sig i omkörningsfilen vid korsningar som går från 1 (innan korsning) -> 2 (genom korsning) -> 1 (efter korsning), och sen inte drar på utan kör som vanligt och sen tränger sig in igen när filerna återgår till en. Syftet verkar vara att hindra andra från att köra om.

Lika irriterande är det med folk som stressar en i baken och gör idiotomkörningar för att vinna en placering eller två. Det finns ju inte ett enda vettigt argument till detta om det är hyfsat tät köbildning.
Finns ju massa dårar som agerar likadant på de trefiliga riksvägarna med alternerande omkörningsfiler. När det blir 2-filigt är dom snabbt ute i omkörningsfilen. Sen segar dom sig fram och lyckas nätt och jämt passera en, högst två bilar innan det blir en-filigt igen. Så där kan dom hålla på i flera mil med 20 bilar bakom.
Citera
2008-10-29, 21:30
  #390
Medlem
HinHoles avatar
Hantverkare med fyndiga företagsnamn på sina pimpade Citroen Berlingo på utryckning mot nästa svartjobb är bland det mest irriterande jag kan komma på i trafiken. Inte nog med att de kör som idioter och parkerar efter deras eget efterblivna sinne, de gör det dessutom som reklampelare för sin enskilda firma som har ett namn lika fyndigt som en damfrisering i Bagarmossen.
Citera
2008-10-29, 21:48
  #391
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HinHole
Hantverkare med fyndiga företagsnamn på sina pimpade Citroen Berlingo på utryckning mot nästa svartjobb är bland det mest irriterande jag kan komma på i trafiken. Inte nog med att de kör som idioter och parkerar efter deras eget efterblivna sinne, de gör det dessutom som reklampelare för sin enskilda firma som har ett namn lika fyndigt som en damfrisering i Bagarmossen.

Välkommen till Flashback! Klart ett förstainlägg du kommer vara stolt över några år från nu.

Och jag håller med. Hantverkare och andra i företagsbilar är nog fan en av de värre trafikfarorna jag känner till.
Värsta sorten är ju dock de i riktigt dyra leasingbilar, för vilka relativ hastighet, andra i trafiken och logik är okända begrepp eftersom de är så otroligt viktiga att de flesta lagar, inklusive fysikens, upphör i deras närhet.

Vill ni så gärna dö, ta livet av er hemma där vi andra slipper se det och framförallt slipper behöva riskera att dö med er!
Citera
2008-10-30, 07:26
  #392
Medlem
Dr Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluesBros
...

Att sätta på helljuset precis innan man passerat varandra är också ngt som gör en fruktansvärt irriterad...

Håller med - fast i körkortsboken från min tid står det att man kan gå tillbaka till helljuset precis innan man passerar den mötande. Fast de du mött kanske har gjort det lite väl INNAN
Citera
2008-10-30, 08:57
  #393
Medlem
Fegisar på de ovan omnämnda riksvägarna med varierande 1-2 körfält i vardera riktning. När det blir trångt och läskigt så är det ner i 70-90, men när det blir tvåfiligt så drar de på till 120 så att det blir fruktansvärt frustrerande att köra om 2-3 st på de oftast 1.4 kilometrarna man har på sig. Detta trots att det är samma utrymme att köra på i realiteten eftersom man ändå inte ligger i mellan filerna.

Sen har vi folk som inte klarar av att köra på motorväg, som helt saknar känsla för rytmik. Att det ska vara så svårt att fatta att om man valt att ligga och köra i 100-träsket så ska man fan inte ha någonting i ytterfilen att göra, såvida man inte gasar på tillräckligt mycket för att följa det genomsnittliga tempot under sin vistelse där. Nu talar jag förstås inte om att man ska anpassa sig till uffar i 1.8-liters Audi, Mercedes eller BMW som kör i 170-180 bara för att visa att de faktist har en Audi, Mercedes eller BMW. Har någon annan förresten lagt märke till det fenomenet, att det alltid är förare av de bilar i person-lyx-segmentet med allra minst motorer som kör fortast och mest volatilt?

Icke att förglömma satans tryck-och-gåare, lantpellar i stan som aldrig sett ett övergångställe eller hört talas om högerregeln(eller i vilket fall anser sig exkluderade ifrån den) och kör söder bilarna för vanligt folk. Fickparkera klarar de oftast inte heller.

Sen har vi också tidigare omnämnda "stekar-snickarna" som ligger och marsch-trycker en i arslet på 4500 varv i sina stackars diesel-skåp.
Citera
2008-10-30, 10:59
  #394
Medlem
Natan Röds avatar
Mobiltelefoner !

Folk som ska pladdra i telefon under stadskörning, ingen koll alls
och klarar sig enbart pga andra trafikanters välvilja.

Bäst var ändå en kille i 20-årsåldern, kommer väldigt sakta i ett
transitskåp, glider helt lungt mot rött ljus, kör rakt igenom korsningen
folk är tvungna att tvärnita, bla en polisbil.
Sen är han helt oförstående när han blir stoppad (av samma polisbil).

//NR
Citera
2008-10-30, 17:07
  #395
Medlem
pwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jaja, men vi 08or gillar att trafikrytmen hålls på en rask och lätt uppstressad nivå så man kommer någonstans när man kör bil. Att någon kör saktare än lagstadgad fart skapar dessutom ofta trafiktillbud.

för mej som inte gärna såsar fram i 78 km/h vilket verkar vara lagstadgad hastighet på 90 väg inom värmland (och 100 samt 120 också för den delen) är det helt jävla underbart när man lämnat länsgränsen, helt plötsligt håller trafiken minst 90

vete fan vad felet är här, men något måste det vara. sitter nån FUL 2m lång jävel, med stolen hissad max, och med ansiktet en decimeter från rutan, krampaktigt kramandes ratten exakt tio i två.
Citera
2008-10-30, 17:26
  #396
Medlem
HinHoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natan Röd
Mobiltelefoner !

Folk som ska pladdra i telefon under stadskörning, ingen koll alls
och klarar sig enbart pga andra trafikanters välvilja.

Bäst var ändå en kille i 20-årsåldern, kommer väldigt sakta i ett
transitskåp, glider helt lungt mot rött ljus, kör rakt igenom korsningen
folk är tvungna att tvärnita, bla en polisbil.
Sen är han helt oförstående när han blir stoppad (av samma polisbil).

//NR
Hahahah Måste ha varit en Hantverkare eftersom han:
Kör som ett retard
Körde säkert en pimpad Ford Transit
Pratar hela tiden i mobil trots att han borde arbeta
Och till sist inte fattar något överhuvudtaget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in