2010-03-26, 17:56
Medlem
Ghetto-smurfar i bmw är högt upp på listan, även idioter i mini vans är högt rankade.

Dock är det värsta civila polisbilar.
Dom provocerar och hetsar en oftast och sedan blir man stoppad och bötfälld.
Citera
2010-03-26, 18:04
Medlem
sirVandalots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik
Har du 1.5 m^3 diesel i ditt villagarage? Är du helt från vettet? Har du barn? Förstår du konsekvenserna av diesel som detonerar? Det behövs inte mycket alls för att få det att detonera (inte explonera, d-e-t-o-n-e-r-a (bindningarna mellan molekylerna bryts direkt istället för att ämnet förbränns väldigt snabbt som vid en explosion). Det räcker med att ditt fittdjur råkar lägga i backen istället för ettan när hon skall iväg. Galning, gör om gör rätt ffs!!
Här var vi hysteriska märker jag. Berätta gärna mer om dina fantasifulla detonationsmetoder, det finns nämligen lite grejer här i grannskapet som jag vill spränga och diesel är ju onekligen enklare att få tag i än dynamit.
Citera
2010-03-26, 19:30
Medlem
tradarwilles avatar
Dom som kör 70km/h på numera 80sträckor!!

Enligt min `tomtom´ gps så saktar dom även ner till ca 68km/h vid fartkamera.

Sen dom som ska dra på helljuset innan man har passerat varandra?

Hur tänker man då? Är dom ute efter att retas eller vad är det frågan om ni som gör detta?
Citera
2010-03-26, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirVandalot
Här var vi hysteriska märker jag. Berätta gärna mer om dina fantasifulla detonationsmetoder, det finns nämligen lite grejer här i grannskapet som jag vill spränga och diesel är ju onekligen enklare att få tag i än dynamit.

rdx + tändhatt + spann med aluminiumpulver, sänk ned i dieseln (får inte komma i direktkontakt med dieseln), kortslut tändhatten -> kablam
rdx = googla efter recept, tändhatt = sno, resten = fixa
Men seriöst, du kan fan inte ha en mack-stor tank med högexplosivt kolväte i ditt villagarage? Inser du inte att du sätter andras liv på spel bara för att du inte vill åka till macken typ?
Senast redigerad av Einar-Fredrik 2010-03-26 kl. 21:57.
Citera
2010-03-26, 22:19
Medlem
Cyklister som cyklar på en genomfartsled när det finns en cykelbana brevid. Jag åkte förbi en, stänkte ner denne och vände i en rondell och gjorde samma sak en gång till
Citera
2010-03-26, 22:27
Medlem
Acidiferouss avatar
Kvinnor. Oavsett färdmedel.

Motivering överflödig.
Citera
2010-03-27, 08:32
Medlem
sirVandalots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik
rdx + tändhatt + spann med aluminiumpulver, sänk ned i dieseln (får inte komma i direktkontakt med dieseln), kortslut tändhatten -> kablam
rdx = googla efter recept, tändhatt = sno, resten = fixa
Men seriöst, du kan fan inte ha en mack-stor tank med högexplosivt kolväte i ditt villagarage? Inser du inte att du sätter andras liv på spel bara för att du inte vill åka till macken typ?
Får jag avråda herrn från att besöka bensinmackar och fastigheter som värms medelst oljeeldning. Det förvaras högexplosivt kolväte där som faktiskt kan d-e-t-o-n-e-r-a i ansiktet på dig, så det så.
Förresten, åk inte bil eller buss heller, jag har hört att det kan finnas sån soppa i tanken där, du vill väl inte sitta på en bomb ditt riksmongo.
Citera
2010-03-27, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steeeff
Ghetto-smurfar i bmw är högt upp på listan, även idioter i mini vans är högt rankade.

Dock är det värsta civila polisbilar.
Dom provocerar och hetsar en oftast och sedan blir man stoppad och bötfälld.

Det är när man känner på sig att man har en civilsnut bakom sig som man själv ringer till polisen själva och säger att man har en galning bakom sig som vinglar så in åt skogen och att det är antagligen ratt/drog-fylla på gång.

Har dock aldrig blivit provocerad av civilpolisen, de brukar vara snabba med att få stopp på mig, "rutinkontroll" enligt de själva. Fast sen så brukar jag köra bil sent på natten, samt vid tidig morgon på helger pga extrajobbet, så det är ju förståeligt, har inte åkt dit för en enda incident sen jag fick mitt körkort. Det enda som hänt, som absolut inte var mitt fel, var att jag var inne på netonnet här I stan, jag kommer ut och så har jag hela passagerardörr intryckt och en gubbe som står och kliar sig i huvudet. Haha, han blev verkligen ledsen, men vi löste det hela, och jag fick en sprojlans ny dörr utan den minsta kostnad, det enda som kosta mig var tiden att ha bilen inlämnad på reperation (2 dygn).

Det som är mest störande i trafiken är dessa volvoraggare som vinglar överallt och att folk vågar åka med gamla åbäken från 80-talet. Farsan har en gammal toyota från tidigt 80-tal och de få gånger jag kört den har jag nästan känt mig smått rädd, vinglig som tusan, smådåliga bromsar osv osv... rena colaburken med hjul med andra ord.

Sen finns det alla kärringar som inte har koll, och alla blattar. Sen så vägrar jag åka med vissa folk (kvinnor) för jag sitter och spänner mig hela tiden över deras otroliga manövreringar och telefonpillande samt allt annat småplock de håller på med under körning, livsfarligt. Vinglandes görs dessa manövreringar också.
Citera
2010-03-28, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirVandalot
Får jag avråda herrn från att besöka bensinmackar och fastigheter som värms medelst oljeeldning. Det förvaras högexplosivt kolväte där som faktiskt kan d-e-t-o-n-e-r-a i ansiktet på dig, så det så.
Förresten, åk inte bil eller buss heller, jag har hört att det kan finnas sån soppa i tanken där, du vill väl inte sitta på en bomb ditt riksmongo.

Du är inte lite efterbliven du. Eldningsolja är inte samma sak som diesel. Försök du att tanka eldningsolja i din dieselbil så får du se. Bensinmackar har tankarna under jord. Det är vidare förbjudet att ha sådana kvantiteter i tättbebyggt område utan särskilt tillstånd. Fast du skiter väl i dina barn etc? Har du någonsin detonerat ett ämne? Rdx som jag nämnde ovan kan du blanda ut med palmolja och lite andra bindemedel och knåda till en deg som kallas Composition 4 eller kort och gott C-4, sprängdeg på svenska. Testa att leka lite med det? Du kan till och med elda med det (dynamit med), det är bra mycket stabilare än att ha en tank på 1500 liter diesel inne i ett villagarage utan brandskydd och adekvat ventilation osv vilket du naturligtvis tänkt på? En sak till; har du någonsin sett någon låta sin familj sova över på en bensinmack? Än mindre sett en vuxen som frivilligt lägger sig att sova där?
Senast redigerad av Einar-Fredrik 2010-03-28 kl. 06:40.
Citera
2010-03-28, 07:43
Medlem
Blocket.ses avatar
Hmm finns en hel del jag stör mig på...

Som i Botkyrka, E4 södergående, När 3 filer blir 2, och den 3e filen är själva avfarten..
Då är det ofta jävlar som ligger i mittenfilen från stan och ligger o fiskör i 70 så att folk blir tvugna att köra om på båda sidorna och bromsa in mm.. Sen när fanskapen kommer fram till avfarten då ska dom kasta sig in i högerfilen och svänga av...

Jag undrar VARFÖR inte ligga i högerfilen hela vägen
Jag tror vissa fått för sig att högerfilen endast är till för på och avfarterna..

Oftast är det gubbar och kärringar, men inte ovanligt med medelålders som sitter i en 90 graders position i förarstolen och har händerna Tio i 2. Och gärna handskar på sig när dom kör också..
Citera
2010-09-14, 09:49
Medlem
Folk som inte är fokuserade på att just köra bil utan upptagna med annat.
Citera
2010-09-14, 10:14
Medlem
Lt.Kilgores avatar
Woohooo, utan tvekan folk som kör efter den angivna hastigheten som står på skylten (gäller ej 30 km/h och inom tätbebyggt område).

Står det 50 km/h på skylten så betyder det att vi kör runt 60-75 km/h
Står det 70 km/h på skylten så betyder det att vi kör runt 80-95 km/h
Står det 90 km/h på skylten så betyder det att vi kör runt 100-115 km/h
Står det 110 km/h på skylten så betyder det att du flyttar på dig jävligt omgående till högerfilen om du ska hålla hastigheten. Flytta på dig!

Och som det var någon annan som påpekade. Fartkameror. Varför sänker ni hastigheten under angiven hastighet när ni passerar. Gaaahhh!! Det "händer inget" (läs: får böter) om ni åker förbi 10 km/h för fort. Idioter!

Däremot aldrig (i alla fall inte i dagsljus) över 30 km/h för då kan lappen vara ute och sladda på hal is
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in