Citat:
Ursprungligen postat av Steeeff
Ghetto-smurfar i bmw är högt upp på listan, även idioter i mini vans är högt rankade.
Dock är det värsta civila polisbilar.
Dom provocerar och hetsar en oftast och sedan blir man stoppad och bötfälld.
Det är när man känner på sig att man har en civilsnut bakom sig som man själv ringer till polisen själva och säger att man har en galning bakom sig som vinglar så in åt skogen och att det är antagligen ratt/drog-fylla på gång.
Har dock aldrig blivit provocerad av civilpolisen, de brukar vara snabba med att få stopp på mig, "rutinkontroll" enligt de själva. Fast sen så brukar jag köra bil sent på natten, samt vid tidig morgon på helger pga extrajobbet, så det är ju förståeligt, har inte åkt dit för en enda incident sen jag fick mitt körkort. Det enda som hänt, som absolut inte var mitt fel, var att jag var inne på netonnet här I stan, jag kommer ut och så har jag hela passagerardörr intryckt och en gubbe som står och kliar sig i huvudet. Haha, han blev verkligen ledsen, men vi löste det hela, och jag fick en sprojlans ny dörr utan den minsta kostnad, det enda som kosta mig var tiden att ha bilen inlämnad på reperation (2 dygn).
Det som är mest störande i trafiken är dessa volvoraggare som vinglar överallt och att folk vågar åka med gamla åbäken från 80-talet. Farsan har en gammal toyota från tidigt 80-tal och de få gånger jag kört den har jag nästan känt mig smått rädd, vinglig som tusan, smådåliga bromsar osv osv... rena colaburken med hjul med andra ord.
Sen finns det alla kärringar som inte har koll, och alla blattar. Sen så vägrar jag åka med vissa folk (kvinnor) för jag sitter och spänner mig hela tiden över deras otroliga manövreringar och telefonpillande samt allt annat småplock de håller på med under körning, livsfarligt. Vinglandes görs dessa manövreringar också.