Citat:
Ursprungligen postat av
JeanLuc
Och det har ingen sagt heller. Jag upprepar vad jag redan sade om det var otydligt.
- Alla professor inom varje relaterar ämne är överens om att Jesus levde.
- Det gäller både kristna och icke-kristna akademiker.
- Oavsett om man talar med professor inom religionsvetenskap, antikens historia eller arkeologi är de överens, och samtliga förkastar de påhittade "argument" som förs fram av konspirationsteoretikerna.
Sedan kan vi sitta här och tjafsa en halv evighet om vad vi alla tror, vi lär knappast komma vidare. Jag har ingen doktorsgrad i någon fråga som berör Jesus existens och tror inte någon annan här har det heller. Men eftersom alla de som har det är överens så är det en ganska sannolik slutsats att det kan stämma. Om alla världens fysiker var ense om någon grundläggande detalj i fysiken men en liten grupp konspirationsteoretiker utan utbildning i fysik påstod något annat så skulle jag tro på experterna också då.
Det finns förstås en komisk poäng här. Nämligen att för en gångs skull är de kristna helt överens med vetenskapen, medan en liten grupp ateister (förstås inte alla ateister) envisas med att blint tro på något trots att vetenskapen säger motsatsen.

Visserligen.
Det ska också tilläggas att den samstämmiga, enl dig, påståendet "Jesus levde" är en fritt hängande pendang, en 7-åring räknar ut att ens farfarsfarfarsfar--mormor osv. hade sina förfäder.. så jag förstår inte vad du syftar på med påståendet Jesus levde, ska det vara ett halleluja efter eller går det bra med en tanke, som stannar kvar i huvudet, för gittills har det varit hardcore-dogmatik som gällt som kvarnstenar om halsen på folk gällande denna uttjatade mantra jesus-levde..
Som jag nämnt, så har jag bevittnat minst 200 personer stå på podium med ögonen i kors hallelujandes på det pinsammaste vis du kan tänka dig.. och tillägget, alla fick sansa sig och "krypa till korset" något el några år senare, för att erkänna sig ha haussat upp glorifieringen, som var patetisk och nästan skamlig i just missions-ivern, DÄRPÅ FULLSTÄNDIG ONÖDIG, just det onödiga bihanget... var det mest patetiska, ungefär som att man är en liten apa.. som inte kan se, inte förstå inte läsa utan ska läxas.
så påståendet jesus levde, är ja.. nu vet du.