2013-10-06, 00:00
Medlem
grimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honco
Alla jävla pollare, råkantstenar, farthinder, stolpar, chikaner, bussfiler, idiotiska målningar på vägen. Dessa bara stör och hindrar trafiken. I Sverige ska vägen förpestas med så många hinder för biltrafiken som möjligt. Det ska inte vara lätt att köra här. Tacka vet jag USA. Där har de förstått hur man bygger vägar. Rakt fram, ordentlig bredd och inga eller få farthinder.
Skaffa en ratt så går det lättare. Jag lovar.
Citera
2013-10-06, 00:09
Medlem
MartinStLouiss avatar
Folk som kör för stressigt/hetsigt.
Citera
2013-10-06, 00:25
Medlem
DIdes avatar
Bilister som blinkar vänster i rondeller, nötter som tycker att det ser "racer" ut med dimljus+halvljus tända och sist men inte minst SAAB Aero ägare som jagar ikapp, lägger sig 1 meter bakom och sedan drar iväg och tror att deras bil accelererar snabbare än min...(De måste ha gått på bilhandlarens lätta pitch om att -"du vet...Aeron axsar änna som en riktig sportbil...):- )
Citera
2013-10-08, 14:21
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Bilister som blinkar vänster i rondeller, nötter som tycker att det ser "racer" ut med dimljus+halvljus tända och sist men inte minst SAAB Aero ägare som jagar ikapp, lägger sig 1 meter bakom och sedan drar iväg och tror att deras bil accelererar snabbare än min...(De måste ha gått på bilhandlarens lätta pitch om att -"du vet...Aeron axsar änna som en riktig sportbil...):- )
Inser att jag failar på allt ovanstående. Förutom avståndet till framförvarande bil. Och dimljus/halvljus -det hatar jag.
Citera
2013-10-08, 16:13
Medlem
grimars avatar
Alla verkar vara stora fails i sina medtrafikanters ögon. Man är idiot, efterbliven och bör absolut klippa kortet.
Jag tror att den inställningen hänger ihop med resonemanget att 'jag kör bättre än majoriteten av trafikanterna'. Alla är världsmästare.
Tråkig inställning, det där.
Citera
2013-10-09, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirUncleCharlie
Är småbarn en bra anledning?
Nej. Är det inte jävligt dåligt väder/väglag så gör otåliga människor som mig farliga omkörningar som utsätter folk för fara!
Citera
2013-10-09, 19:22
Medlem
Jag kom på en sak som kanske är mer rolig än irriterande, men fortfarande irriterande.

Folk som ska köra om precis innan en hastighetsskylt, t.e.x. en 70-skylt efter att man har varit på 50-område. Då lägger de sig i vänsterfilen för att köra om (för att jag kör i 50 eller strax över) men eftersom det blir 70 så gasar ju jag på, och därför kommer de inte om.

Det hade inte varit speciellt irriterande om det inte vore för att de sedan blir aggressiva och tutar, eller ligger alldeles för nära och ser arga ut.

Kanske är samma personer som skriver att det är irriterande med folk som gasar på när de hållet på att bli omkörda
Citera
2013-10-09, 19:58
Medlem
Svänger höger, blinkar vänster! Sen är de som alltid bara lägger sig i högerfilen när det finns två filer som leder samma håll efter Slottet i Sthlm när man ska mot Östermalm, vet inte vad vägen heter. Precis vid kungsträdgården
Citera
2013-10-09, 20:32
Medlem
grimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeaClub
Svänger höger, blinkar vänster! Sen är de som alltid bara lägger sig i högerfilen när det finns två filer som leder samma håll efter Slottet i Sthlm när man ska mot Östermalm, vet inte vad vägen heter. Precis vid kungsträdgården

Strömbron tänker du på. Att alla ligger höger där passar mig fint
Citera
2013-10-09, 21:18
Medlem
Mr.patss avatar
Epa traktorer är något av det värsta jag vet..
Citera
2013-10-09, 21:25
Medlem
toby79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grimar
Alla verkar vara stora fails i sina medtrafikanters ögon. Man är idiot, efterbliven och bör absolut klippa kortet.
Jag tror att den inställningen hänger ihop med resonemanget att 'jag kör bättre än majoriteten av trafikanterna'. Alla är världsmästare.
Tråkig inställning, det där.
Ja det bevisas rätt gott i tråden från en del personer. Förhoppningsvis är det inte så illa, men en stor del är nog sanning och speglar sig i deras körning också i form av egenkära, överskattande och nonchalanta förare som inte ser hela bilden och därmed tror att det finns något som heter rättigheter när det gäller trafik.

Något exempel på det var en person i den här eller någon annan gnälltråd som gladeligen bryter mot en eller flera regler, men blir som en grinig treåring när någon annan avsiktligt eller oavsiktligt råkat bryta mot någon regel så det påverkar grinolle negativt.
I många fall tror jag det beror på någon slags bokstavskombination som ADHD eller liknande som ger svårighet att kontrollera sig själv, vilket också är en orsak att så få med den störningen beviljas körkortstillstånd.
Citera
2013-10-09, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grimar
Strömbron tänker du på. Att alla ligger höger där passar mig fint

Exakt den! tack! Ja för mig passar det utmärkt också, men tycker synd om dem som inte förstår det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in