Citat:
Ursprungligen postat av
Marimu
Nej jag får väl prata med grannen då, men jag tycker du ska ta i beaktning att jag bara hört ett kattskrik vid två tillfällen. Det är kanske lite dumt att försöka måla upp mig som handlingsförlamad då.
Det kanske är jag som är lite dum här och inte förstår. Låt mig förklara hur jag uppfattar din tråd:
1) Du har katt och hör en dag den skrika högt inne på din grannes tomt. Det händer igen en annan dag också.
2) Du oroar dig för att grannen, som är nyinflyttad, eventuellt gör illa din katt av olika skäl.
3) Du startar en tråd på Flashback i syfte att a) får reda på om vi kan fjärrskåda huruvida din granne är en obehaglig person eller inte, samt b) Hur och vad som kan göras i det fall din granne
är en elak person.
För att hjälpa oss fjärrskåda och ta beslut kryddar du med diverse info om hur skicket på grannens hus är, hur närområdet ser ut (Det Är På Landet) och hur mentaliteten bland närboende är i förhållande till kattkoppel och andra för bygden intressanta fenomen. Det framkommer att det även finns gott om älg i området samt att katter eventuellt kan fläcka ner, men aldrig repa billacker.
Nu är frågan: Hur ska vi peppa dig att prata med din granne? Vad tänker du där?