2012-11-13, 11:10
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Det är helt ok att dammsuga 09.30 på en vardag men jag förstår att det är jobbigt om man själv är sjuk, kanske du ska investera i ett par öronproppar för dessa tillfällen så du lättare kan sova, de kostar inte många kronor men kan vara guld värd ibland.

Tack för tipset!
Ska försöka hitta mig ett par sådana!
Citera
2012-11-17, 05:46
Medlem
Hysteri90s avatar
Ska man kunna dygna i lägenheten utan att få klagomål? Såklart så har jag inte på någon musik, och låter endast när jag går på toaletten.

Så ja, kan man klaga på att en toalett dörr stängs och öppnas ett par gånger under natten?

Grannen ovanför mig har alltså bankat i golvet för att jag går på toa under natten.

Vad göra?
Citera
2012-11-17, 06:27
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
Ska man kunna dygna i lägenheten utan att få klagomål? Såklart så har jag inte på någon musik, och låter endast när jag går på toaletten.

Så ja, kan man klaga på att en toalett dörr stängs och öppnas ett par gånger under natten?

Grannen ovanför mig har alltså bankat i golvet för att jag går på toa under natten.

Vad göra?

Att använda toaletten nattetid och göra sina behov är helt ok och tillhör normal livsföring, ta ett snack med grannen och förklara läget alternativt så pratar du med hyresvärden och ber dem informera grannen om vad som gäller. Eller så köper du två par öronproppar ett åt dig själv så du kan sova pga grannarna som dammsuger och ett par till den som stör sig på att du pissar nattetid

Är det möjligen så att dörren gnisslar när du öppnar och stänger den, i så fall kan du smörja den med lämpligt medel så den inte låter i onödan.
Citera
2012-11-17, 08:07
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Att använda toaletten nattetid och göra sina behov är helt ok och tillhör normal livsföring, ta ett snack med grannen och förklara läget alternativt så pratar du med hyresvärden och ber dem informera grannen om vad som gäller. Eller så köper du två par öronproppar ett åt dig själv så du kan sova pga grannarna som dammsuger och ett par till den som stör sig på att du pissar nattetid

Är det möjligen så att dörren gnisslar när du öppnar och stänger den, i så fall kan du smörja den med lämpligt medel så den inte låter i onödan.

Haha ja det hade ju varit något!
Ja den låter lite faktiskt, jag borde nog smörja den med 5-56 eller vad det nu igen heter.
Tack för tipset!
Citera
2012-11-17, 08:32
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
Haha ja det hade ju varit något!
Ja den låter lite faktiskt, jag borde nog smörja den med 5-56 eller vad det nu igen heter.
Tack för tipset!

Att dörrar gnisslar kan upplevas som irriterande om man har känsliga grannar och det hörs tydligare än man tror men sedan finns det griniga grannar som tenderar att klaga på det mesta, vad är det för granne som stör sig på dina toalettbestyr är det en yngre eller äldre förmåga ?
Citera
2012-11-25, 13:19
Medlem
Vad håller min granne på med?
Någon av mina grannar håller på med någonting mycket störande. Det låter som att personen rullar in ett bowlingklot i väggen. Alternativt så låter det som en skjutdörr till en skåpbil som stängs (hasande ljud) kombinerat med att personen spolar i kranen. Detta pågår flera timmar om dagen.
Dessa dunsar driver mig till vansinne
Citera
2012-11-25, 18:57
Medlem
Napoleons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caltex
Någon av mina grannar håller på med någonting mycket störande. Det låter som att personen rullar in ett bowlingklot i väggen. Alternativt så låter det som en skjutdörr till en skåpbil som stängs (hasande ljud) kombinerat med att personen spolar i kranen. Detta pågår flera timmar om dagen.

Knacka på och fråga?

"Hej!

Det kommer ett märkligt ljud från din lägenhet som stör mig i flera timmar, har du någon trasig vattenledning eller nåt?"
Citera
2012-11-25, 22:11
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caltex

En tvättmaskin som "vandrar" och slår i väggen kanske?
Citera
2012-11-26, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon
Knacka på och fråga?

"Hej!

Det kommer ett märkligt ljud från din lägenhet som stör mig i flera timmar, har du någon trasig vattenledning eller nåt?"
Svårt att veta vilken lägenhet ljudet kommer ifrån, mycket lyhört här. När man tror att närmsta grannen stör så kan det vara nån annan ett par lägenheter bort.
Citera
2012-11-26, 18:43
Medlem
En granne som spelar gitarr och dunkar i golvet med takten, och man har tidigare bett han sluta med det. Har man något att säga till om detta eller är det bara att infinna sig i situationen? Rätt så störande när man äter/ser på tv etc och man hör dunkade dunkade, detta hus är även rätt så lyhört.
Citera
2012-11-27, 13:35
Medlem
Tratts avatar
Har för mig att jag läst detta innan men kan inte hitta svaret.

I lägenheten bredvid min bor 2st killar, de är ej svenska och har vattenkranen igång en stor del av dygnet. De verkar inte gå i skolan eller jobba då den kan vara igång under arbetstimmar, mitt i natten. När den sätts igång är den igång en stund, stängs av och snabbt på (2-3sekunder av). Den kan vara på i cirka 30min, 1 minut paus, 30min igen.

Lägenheten är mindre än min och har inte plats med tvättmaskin/diskmaskin och han som bodde där innan gjorde inget liknande.
Citera
2012-11-28, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratt
Har för mig att jag läst detta innan men kan inte hitta svaret.

I lägenheten bredvid min bor 2st killar, de är ej svenska och har vattenkranen igång en stor del av dygnet. De verkar inte gå i skolan eller jobba då den kan vara igång under arbetstimmar, mitt i natten. När den sätts igång är den igång en stund, stängs av och snabbt på (2-3sekunder av). Den kan vara på i cirka 30min, 1 minut paus, 30min igen.

Lägenheten är mindre än min och har inte plats med tvättmaskin/diskmaskin och han som bodde där innan gjorde inget liknande.

Vart är frågan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in