2013-10-09, 08:14
Medlem
KnullaHelaHusets avatar
Tror gubbfan gör nåt riktigt obehagligt med grannskapets katter. Kanske någon form av experiment. Eller kanske sexuellt utnyttjande. Han är en sjuk jävel och kommer inte böja sig för en simpel konfrontation. Du måste catcha honom in the act, och hoppas att han inte är så pass sjuk att du inte kommer levande från hans property.

Kanske rigga din katt på nåt sätt? Eller någon annans katt om du inte vågar riskera att din katt får fler skräckupplevelser.
Citera
2013-10-09, 08:17
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaHelaHuset
Tror gubbfan gör nåt riktigt obehagligt med grannskapets katter. Kanske någon form av experiment. Eller kanske sexuellt utnyttjande. Han är en sjuk jävel och kommer inte böja sig för en simpel konfrontation. Du måste catcha honom in the act, och hoppas att han inte är så pass sjuk att du inte kommer levande från hans property.

Kanske rigga din katt på nåt sätt? Eller någon annans katt om du inte vågar riskera att din katt får fler skräckupplevelser.

Jag får helt enkelt plantera in en bomb i fittan på katten alltså, som utlöses och någon kommer dit och pillar in knappen.

Jag kanske tillochmed får in en sån dära kondom med taggar på?
Citera
2013-10-09, 08:51
Medlem
Katter kan vara väldigt jobbiga, speciellt när de upprepar samla gamla jobbiga vana om och om igen. Vår grannes katt var alltid hos oss och sket ner vår gräsmatta, det gick så pass långt så att jag faktiskt sparkade till den. Sen dess har den inte vågat komma tillbaka.
Citera
2013-10-09, 08:52
Medlem
Låt mig se om jag fattat det rätt.

Du har vid två(!) tillfällen hört katter göra höga ljud ifrån sig och vid den ena av tillfällena såg du din granne gå över sin egen tomt.

Detta gör att du startar en tråd på FB där du kallar grannen obehaglig.

Jag är ledsen men om du inte har utelämnat något i din berättelse så har du just bekräftat och stärkt fördomen att kvinnliga kattägare är knäppa weirdos som man bör hålla sig på behörigt avstånd ifrån.
Citera
2013-10-09, 08:53
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liridonk
Katter kan vara väldigt jobbiga, speciellt när de upprepar samla gamla jobbiga vana om och om igen. Vår grannes katt var alltid hos oss och sket ner vår gräsmatta, det gick så pass långt så att jag faktiskt sparkade till den. Sen dess har den inte vågat komma tillbaka.

Du kunde inte ha sprutat vatten istället...?

Det hade nog fungerat minst lika bra...
Citera
2013-10-09, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Du kunde inte ha sprutat vatten istället...?

Det hade nog fungerat minst lika bra...

Ingen hård spark dock, han skadades inte, lovar
Citera
2013-10-09, 08:57
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Ja nu är det faktiskt så att jag inte har min katt lika dresserad som din hund möjligtvis. Jag får väl köra ut katter från min tomt också ibland, det behövs då ingen spark till det.

Sedan klättrar hon inte på bilar.

Jag tycker det är avskyvärt om det nu är så att du skulle tilldela en fet spark på en katt. Punktera något vitalt organ, bryta deras rygg eller bryta deras revben. Det är någon väldigt kärt.

Du menar att TS släpper iväg sin hund och låter den vara borta över 4 timmar utan att veta var den är? Har man grannar ska man inte ha utekatter som skiter och pissar på farstubron eller i garaget hos andra. Låt din granne ha ihjäl fanskapet eller gör det själv.

Det du bör hålla extra koll på är att din kattjävel inte ränner på andras gårdar.

Om TS granne läser det här: lägg ut lite kattmat spetsat med glykol så blir du kvitt den lilla jäveln.
Senast redigerad av ArturoBandini 2013-10-09 kl. 09:01.
Citera
2013-10-09, 09:04
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkodmiljonar
Låt mig se om jag fattat det rätt.

Du har vid två(!) tillfällen hört katter göra höga ljud ifrån sig och vid den ena av tillfällena såg du din granne gå över sin egen tomt.

Detta gör att du startar en tråd på FB där du kallar grannen obehaglig.

Jag är ledsen men om du inte har utelämnat något i din berättelse så har du just bekräftat och stärkt fördomen att kvinnliga kattägare är knäppa weirdos som man bör hålla sig på behörigt avstånd ifrån.

Jag har inte direkt konfronterat min granne, jag har fattat misstanke. Det är självklart svårt att beskriva utifrån en text, men vid ett tillfälle så blev jag orolig, för att jag hörde min egna katt skrika så.
Imorse hände det ytterligare en gång. Jag känner att det är lite obehagligt, ja.

Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Du menar att TS släpper iväg sin hund och låter den vara borta över 4 timmar utan att veta var den är? Har man grannar ska man inte ha utekatter som skiter och pissar på farstubron eller i garaget hos andra. Låt din granne ha ihjäl fanskapet eller gör det själv.

Det du bör hålla extra koll på är att din kattjävel inte ränner på andras gårdar.

Hundar och katter fungerar inte i samma avseende. Dock funkar kisset och bajset på exakt samma sätt, jag förstår väl den biten.

Det handlar om vad man tolererar som medmänniska, det bor åtminstone 30 andra människor i det här området som inte har problem med att katter strövar omkring fritt. Det handlar om hur man isåfall hanterar detta om man anser det vara ett störande moment eller problem, att åsamka djuret i fråga skada i vilket anseende det än må vara och vilket sorts djur det än må vara tycker jag är fel sätt att hantera det problemet på.

Om du eller någon annan inte är beredda att hålla med om det har ni stora problem med er moral eller etik.

Jag hoppas jag har uttryckt mig jävligt klart i den frågan nu.
Citera
2013-10-09, 09:13
Avslutad
jag tror det är fel av dig att ha din katt springande på en annan persons tomt.. Vill han inte ha katter där får han väl i princip göra vad han vill för att få bort den. kanske inte lägga ut gift. Men att jaga bort den eller vifta med något för att skrämma bort katten är helt i sin ordning även om du inte gillar det..
Citera
2013-10-09, 09:14
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
jag tror det är fel av dig att ha din katt springande på en annan persons tomt.. Vill han inte ha katter där får han väl i princip göra vad han vill för att få bort den. kanske inte lägga ut gift. Men att jaga bort den eller vifta med något för att skrämma bort katten är helt i sin ordning även om du inte gillar det..

Det har jag inga problem med, men en katt tjuter inte så av att bli viftad på eller bortskrämd på det sättet.
Citera
2013-10-09, 09:18
Medlem
Marimus avatar
Det här är väl ett ganska bra exempel på att min katt inte är särskilt fysiskt känslig.

http://www.youtube.com/watch?v=_SCOptl9Kuo
Citera
2013-10-09, 09:18
Medlem
gato12s avatar
Din katt har inga synliga skador...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem