2013-10-09, 11:54
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Grannen köpte en tomt och ett hus. I det ingick inte din jävla katt.
Våra grannar klagade på att vår katt sket i deras rabatt, men att det var ok om den strövade på deras tomt. Då använde jag internet för att hitta något man kunde få katten att sluta pissa och skita i deras trädgård och det funka. Det ska tilläggas att jag sätt andras katter på deras tomt. Men jag bor närmast så jag tog det på mig..

Din granne hans tomt, Din katt ditt ansvar.

Du vet att ute i stora världen finns bilar, kattmördare, hårdhänta barn, motorcyklar osv osv ändå släpper du ut katten. Men att katten skiter och beträder icke kattgillande personers tomter är inte ditt ansvar?

Du min kvinna är en idiot.

kom på ett sätt så att katten inte kommer in på grannens tomt. Det är ditt ansvar. Inte katten eller grannens.. Tänk om grannen råkar backa över katten, eller tappar något tung under renoveringen på den.. Det är ju lixom inte grannens fel, utan ditt som släppte ut katten..

Som jag redan beskrivit så bor jag på landet och här finns andra katter.
Som jag redan beskrivit så vet jag inte ens om något har hänt eller att han har gjort något.
Som jag redan beskrivit så har han inte klagat ännu, eller pratat med någon. Jag har enbart fattat misstankar.
Som jag redan beskrivit så förstår jag att folk kan irritera sig på katter och fler exempel behövs inte tas upp.

Jag är inte född igår, jag vet nog mer än vad du gör om just djurrätt och sådant roligt ute i världen. Faktum är att det ingår i mitt intresse, frågor om slakt, päls, cirkus, djurplågeri, rodeos, tjurfäktning osv osv osv etc etc etc.

Min gode herre, jag förstår väl att utsidan inte är gjort av sockervadd och regnbågar. Det är av min åsikt att livets gång är vad den är och att man inte kan rulla in sig eller andra i bomull.

Min gode herre, jag skulle inte få för mig att hoppa på min granne för att han råkade backa över min katt eller tappa något tungt på den, sina enorma pungkulor kanske?

Bäste karl, jag tycker att du är en idiot du också.

Jag får alltså uppfattningen från dig att du tycker att det är okej att någon medvetet skadar ett husdjur oavsett anledning vad som än irriterat personen i fråga, för du förstår, det är väldigt personligt och då kommer du även in i dilemmat vart din gräns går.
Jag tycker dock inte det är okej.

Sedan förstår jag väl att min katt är mitt ansvar, jösses!
Senast redigerad av Marimu 2013-10-09 kl. 11:56.
Citera
2013-10-09, 11:54
Medlem
Har man utekatter som man stör sig så otroligt mycket över så finns det helt ofarliga kattskrämmor att köpa.
http://www.skadedjursbekampning.nu/kategori/Skramma-bort-katter?gclid=CIXBodqZma8CFUx0mAodLmO5zw

Man kan även skrika, stampa, springa emot, spruta vatten, kasta tidningar mot katter för att skrämma iväg dem. Katter är flyktdjur och går inte till anfall.

Alla som känner behov av att döda någons husdjur eller för den delen andra djur som "parasiterar" på era tomter, ni har empatistörningar.
Citera
2013-10-09, 11:55
Medlem
Waldschrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Se inlägg #58

Mod får flytta den här tråden nu, det var inte sånt här trams och gnäll jag tänkte mig utstå direkt.

Jaså, så du sitter vid fönstret och studerar grannens bil hela dagen och natten? Prata med grannen istället och ta reda på vad han anser om din kattjävel.
Citera
2013-10-09, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waldschrat
När du kommer ut på morgonen och alltid har en massa tassar på bilen blir du inte road i längden, då tar man fram vattenslangen och kör en omgång med kallt vatten, sen är det lugnt.
Helt rätt, spruta vatten på katten, det dör den inte av och den upplever stort obehag och fortsätter katten komma tillbaka är det bara att fortsätta spruta vatten, din bil blir samtidigt ren
En katt som upplever obehag kommer inte gärna tillbaka, men en gång brukar sällan räcka, alla djur har revir och stråk som de försöker hålla sig inom.
Citera
2013-10-09, 11:58
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldschrat
Jaså, så du sitter vid fönstret och studerar grannens bil hela dagen och natten? Prata med grannen istället och ta reda på vad han anser om din kattjävel.

Ja jag funderar på detta, jag har redan beskrivit detta i inlägg #1.

Och nej, det gör jag inte, däremot så har jag min dator vid mitt fönster och ser hans bil, delar av hans tomt i synfältet hela tiden när jag sitter här, vilket jag kan medge att jag gör rätt så ofta.
Senast redigerad av Marimu 2013-10-09 kl. 12:01.
Citera
2013-10-09, 11:59
Medlem
Jag tycker det bästa du kan göra här är att gå över till grannen. Fråga honom om din katt är där och stör mycket. Om det visar sig att så är fallet så är det upp till dig att göra någonting åt det.
Och om du skulle få syn på att gubbfan är våldsam mot andra katter så ska du naturligtvis ringa polisen.
Citera
2013-10-09, 12:01
Medlem
noidea2k8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Vad i h_vete gör det om en katt sitter på en bilhuv?! Det blir på sin höjd några tassavtryck och mest om bilen redan är skitig. Katter har inte sina klor utfällda hela tiden som hundar har. Det är därför de klarar av att gå på blanka ytor. Prova lyfta upp en hund på bilen och se vad som händer.

Det var det jävligaste.... Om det är smuts på en bil dvs små jävla stenar, om man drar runt det så blir det förmodligen repor. Spelar ju ingen roll om den har klorna infällda. Det Rick man ju lära sig i tidig ålder att skrev man med fingrarna på en skitig bil blev farsan tokig...

Tur att man är pälsallergiker så man kan sålla ut dessa tokiga kattkvinnor...
Citera
2013-10-09, 12:01
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Nu använde personen i fråga inte ordet "du" som du personligen utan i kontext med "du som plågar katter"

Hur vet du det?
Citera
2013-10-09, 12:02
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Hur vet du det?

Det ser du väl? Det står ju precis där? Om han vill så kan han väl komma och styrka mitt påstående men jag förstår väl inte varför det skulle vara nödvändigt, särskilt inte med tanke på min andra citering.

Han kanske rent utav klassar dig som kattplågare när du skriver så.
Citera
2013-10-09, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Vad spelar det för roll, varför ska jag behöva ta att DIN katt sitter på MIN bil?
Hade det vart okej om jag lät min 1 åring ranta runt på din bil ? Du kan ju inte bli arg på barnet och jag som vuxen kan inte skilja på mitt och ditt..

Eller om min tonåring springer in på er tomt och sprayar lite cool graffiti på er vägg. Det är ju bara färg vad fan.. Ska vi verkligen ta bort kidsens kreativa utlopp?

Jag är kattvän men jag vet skillnad på ditt och mitt.
visar det sig att en ny granne kommer som jag är rädd ska skada min katt om den kommer in på dennes tomt så hade jag hållt katten inne. För katten förstår ju inte, där får jag som ansvarig vara den tänkande individen..

Jämför du en ettåring med en katt ehhh....det stämmer varken viktmässigt eller hur de beter sig på en yta som en bil. Färg förstör, kattkiss är inte värre än lite gödsel, det är givetvis läge att skrämma iväg en revirmarkerande katt som kissar mot en tex. veranda.

Skjuter du alla skator och måsar som inkräktar på din tomt också? Jag har erfarenhet av utekatter som "använt" min tomt och det är hur lätt som helst att skrämma iväg dem, stoldynor tar man in när man inte använder dem, annars får man fågelskit, pollen och regn på dem.
Citera
2013-10-09, 12:06
Medlem
Inglorias avatar
Flashback bevisar återigen hur tufft folk tror det är att snacka högt och brett om att de skulle misshandla en katt när det i själva verket bara bevisar hur ointelligenta och handlingsförlamade dessa personer är

Du gör helt rätt, fortsätt hålla koll, du kan alltid snällt och i all välmening gå dit och faktiskt fråga rakt ut att du har hört katterna skrika. Är de kattvänner kommer de inte att ta illa upp. Skulle det vara så att de gör katterna illa, gör livet till en pina för dina grannar så de flyttar därifrån
Citera
2013-10-09, 12:07
Medlem
Jag hade själv katt när jag var liten och älskar katter!
Men jag kan förstå hur din granne känner och sympatiserar i det här fallet med honom. Tycker att du ska respektera att han inte vill ha dina katter på sin tomt.

Sedan finns det inget bevis att han gör illa dina katter utan något som du bara baserat på spekulationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in