Citat:
Grannen köpte en tomt och ett hus. I det ingick inte din jävla katt.
Våra grannar klagade på att vår katt sket i deras rabatt, men att det var ok om den strövade på deras tomt. Då använde jag internet för att hitta något man kunde få katten att sluta pissa och skita i deras trädgård och det funka. Det ska tilläggas att jag sätt andras katter på deras tomt. Men jag bor närmast så jag tog det på mig..
Din granne hans tomt, Din katt ditt ansvar.
Du vet att ute i stora världen finns bilar, kattmördare, hårdhänta barn, motorcyklar osv osv ändå släpper du ut katten. Men att katten skiter och beträder icke kattgillande personers tomter är inte ditt ansvar?
Du min kvinna är en idiot.
kom på ett sätt så att katten inte kommer in på grannens tomt. Det är ditt ansvar. Inte katten eller grannens.. Tänk om grannen råkar backa över katten, eller tappar något tung under renoveringen på den.. Det är ju lixom inte grannens fel, utan ditt som släppte ut katten..
Våra grannar klagade på att vår katt sket i deras rabatt, men att det var ok om den strövade på deras tomt. Då använde jag internet för att hitta något man kunde få katten att sluta pissa och skita i deras trädgård och det funka. Det ska tilläggas att jag sätt andras katter på deras tomt. Men jag bor närmast så jag tog det på mig..
Din granne hans tomt, Din katt ditt ansvar.
Du vet att ute i stora världen finns bilar, kattmördare, hårdhänta barn, motorcyklar osv osv ändå släpper du ut katten. Men att katten skiter och beträder icke kattgillande personers tomter är inte ditt ansvar?
Du min kvinna är en idiot.
kom på ett sätt så att katten inte kommer in på grannens tomt. Det är ditt ansvar. Inte katten eller grannens.. Tänk om grannen råkar backa över katten, eller tappar något tung under renoveringen på den.. Det är ju lixom inte grannens fel, utan ditt som släppte ut katten..
Som jag redan beskrivit så bor jag på landet och här finns andra katter.
Som jag redan beskrivit så vet jag inte ens om något har hänt eller att han har gjort något.
Som jag redan beskrivit så har han inte klagat ännu, eller pratat med någon. Jag har enbart fattat misstankar.
Som jag redan beskrivit så förstår jag att folk kan irritera sig på katter och fler exempel behövs inte tas upp.
Jag är inte född igår, jag vet nog mer än vad du gör om just djurrätt och sådant roligt ute i världen. Faktum är att det ingår i mitt intresse, frågor om slakt, päls, cirkus, djurplågeri, rodeos, tjurfäktning osv osv osv etc etc etc.
Min gode herre, jag förstår väl att utsidan inte är gjort av sockervadd och regnbågar. Det är av min åsikt att livets gång är vad den är och att man inte kan rulla in sig eller andra i bomull.
Min gode herre, jag skulle inte få för mig att hoppa på min granne för att han råkade backa över min katt eller tappa något tungt på den, sina enorma pungkulor kanske?
Bäste karl, jag tycker att du är en idiot du också.
Jag får alltså uppfattningen från dig att du tycker att det är okej att någon medvetet skadar ett husdjur oavsett anledning vad som än irriterat personen i fråga, för du förstår, det är väldigt personligt och då kommer du även in i dilemmat vart din gräns går.
Jag tycker dock inte det är okej.
Sedan förstår jag väl att min katt är mitt ansvar, jösses!
Senast redigerad av Marimu 2013-10-09 kl. 11:56.
Senast redigerad av Marimu 2013-10-09 kl. 11:56.