2013-10-07, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Du är ju ett troll som aldrig tycks tröttna. Trots detta besvarar jag dig.

Wales senaste landslagstrupp där spelarna har följande lagtillhörighet.

Yeovil, WBA, Tranmere, Wolves, Reading(2st), Crystal Palace, Swansea (3st), Cardiff(2st), Newcastle, Cheltenham, Sunderland, Arsenal, Brighton & Hove, Leicester, Bournemouth, Hibernian, Celtic, Burney, Charlton, Doncaster.

BARA pl-spelare som vi tydligt kan se. Till detta kan tilläggas att knappt hälften av dom som spelar pl är ordinarie i sina klubblag. Bale(real madrid) och Allen(Liverpool) saknas. Ungefär likadant ser det ut i Skottlands trupp.

Ska du trolla kan du väl åtminstone anstränga dig lite mer?
Kolla in den skotska landslagstruppen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Scotland_national_football_team#Current_squad

En stor majoritet spelar i PL lag, de har trots detta knappt vunnit en match i sin grupp mot stornationer som Makedonien.

Vad det bevisar är att det finns många medelmåttiga spelare i PL, annars hade inga spelare förutom något fåtal från Skottland klarat av att spela där.

Du verkar alltså inte hålla med min poäng? Du menar att lag som Hull inte alls är fyllda av medelmåttiga spelare? Hela undre halvan av PL är full med skitlag? Irland borde väl dominera vår grupp? De har ju många fler PL spelare än vad Sverige har?
Senast redigerad av Methoss 2013-10-07 kl. 22:34.
Citera
2013-10-07, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Titta på Island..... lätt grupp kommer du säga men om du ser till deras ranking så är ju deras grupp svårare än vår

Att ha åkt ur gruppspelet i EM efter två matcher är historiskt dåligt i mästerskapsamanhang
Det är inte dåligt att åka ur i gruppen med en bra spelare som Sverige har, menar du på allvar att Sverige ska gå vidare från en grupp där England och Frankrike är med? Jag trodde du var en Englands-älskare? Alla i Englands landslag är ju superspelare från PL och borde väl vinna 5-0 mot lilla Sverige?
Citera
2013-10-07, 22:51
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Bra summering av de åsikterna nog alla har som följer landslaget och kan lite fotboll. Hur bra eller dålig han är i PL är ointressant, i vårt landslag fungerar han inte.

Men jag tror inte det hjälper varken honom eller de andra backarna att Hamrén (eller gänget runt honom) verkar kunna organisera ett försvarsspel överhuvudtaget.
Tack!

Ja, visst är det precis så. Olssons kompetenser (eller lack thereof) är fullständigt ointressanta så länge dem aldrig kommer fram i landslaget trots en mängd chanser. Men ytterst är det ju, som du säger, Hamréns ansvar att sätta en spelidé som det material han förfogar över klarar av, och på en punkt (i mitt tycke den viktigaste i ett lagbygge) - defensiven - har han misslyckats ganska kapitalt.

I övrigt håller jag med Mellbergan om startelvan mot Österrike, så borde vi spela!
Citera
2013-10-07, 23:40
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Ja för det var ju ena riktiga världsspelare vi hade på 90 talet.... Vårt bästa resultat i modern tid är väl 94 och då spelade vi den sämsta fotbollen (rent estetiskt) som ett svenskt landslag någonsin har spelat. Skulle du titta på hela matcherna idag skulle du somna. Men krönikan har ju fått folk att tro att Sverige spelade bländande fotboll.
Skitprat. Sverige spelade inte oestetisk fotboll 94. Om man somnar så är det på grund av det låga tempot som var på den tiden, fotbollen var inte lika bländande då som nu, oavsett vem som spelade.

Jag såg matcherna då, jag har sett krönikan, och jag har sett flera av matcherna igen i nutid, och jag tycker att Sverige spelade mycket väl stundtals, bra passningsspel och effektiva framåt.
Senast redigerad av boba fett 2013-10-08 kl. 00:24.
Citera
2013-10-08, 07:33
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methoss
Jag vidhåller att Olsson är en dålig spelare, men det är i princip alla i dagens landslag förutom Zlatan. Ingen av våra spelare är dugliga spelare internationellt, de spelar alla i skitlag, inte alls som på 90-talet när nästan alla svenska spelare spelade i bra lag.

Vilka är dessa "bra" lag som alla våra spelare representerade på 90-talet? Vi hade då, precis som nu, en hel del bänkspelare ute i Europa som ändå fick spela i landslaget.
Citera
2013-10-08, 07:50
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methoss
Kolla in den skotska landslagstruppen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Scotland_national_football_team#Current_squad

En stor majoritet spelar i PL lag, de har trots detta knappt vunnit en match i sin grupp mot stornationer som Makedonien.

Vad det bevisar är att det finns många medelmåttiga spelare i PL, annars hade inga spelare förutom något fåtal från Skottland klarat av att spela där.

Du verkar alltså inte hålla med min poäng? Du menar att lag som Hull inte alls är fyllda av medelmåttiga spelare? Hela undre halvan av PL är full med skitlag? Irland borde väl dominera vår grupp? De har ju många fler PL spelare än vad Sverige har?

Om du anser att 11 av 24 är en klar majoritet så visst..

Jodå, det finns gott om medelmåttiga spelare i ett lag som Hull, det håller jag med om. Jag var bara trött på ditt ljugande och dina överdrifter.

Irland borde nog varit favorit i vår grupp ja. Ett lag med ett gäng pl-spelare bör slå ett lag med en massa Heinz och Müller enkelt, tycker du inte..? Brittiska lag bör alltid vara favoriter, oavsett vilka dom möter. Nu råkar det ju vara så att eftersom jag är svensk så känner jag inte till Bundesliga så bra, bara pl som gäller. Men Irlands startelva måste ju vara bättre än Tysklands? Dom har ju Robbie Keane.
Citera
2013-10-08, 15:06
Medlem
pissoars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
Vad tror ni övriga nationer skulle tycka om att möta oss i ett play-off? Tror ni t.ex. Frankrike, Portugal och ev. England ser oss som en drömmotståndare?

Det beror på alternativen skulle jag säga, eller det säger väl sig självt egentligen. Hamnar Sverige i seedade gruppen är vi nog "drömmotståndare" och i en oseedad grupp så skulle Sverige antagligen ses som ett av de starkare lagen. Givet dessa förutsättningar så ser nog de andra tvåorna helst att Sverige hamnar i den seedade gruppen. Men låt säga att Sverige seedas och Frankrike inte, det hade nog inte varit till belåtenhet för lagen i den seedade gruppen.
Citera
2013-10-08, 15:32
Medlem
Per var knappast en stjärna i helgen när Nürnberg förlora med 5-0, och gjorde bland annat en indianare som heter duga, och här inne höjs han bortom skyarna. Jag säger inte att Jonas är bättre under Hamrén, men hur kan nagon av er ens argumentera för att Per ska starta i landslaget när uppenbarligen ingen av er följer honom i klubblaget?
Citera
2013-10-08, 15:44
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ml9
Per var knappast en stjärna i helgen när Nürnberg förlora med 5-0, och gjorde bland annat en indianare som heter duga, och här inne höjs han bortom skyarna. Jag säger inte att Jonas är bättre under Hamrén, men hur kan nagon av er ens argumentera för att Per ska starta i landslaget när uppenbarligen ingen av er följer honom i klubblaget?

En enstaka match....?? I ett lag som dessutom har generella problem just nu. Antonsson var med och släppte in fyra mål i helgen dessutom. Har man visat sig funka så har man...Och tvärtom..fått hur många chanser som helst..men aldrig tar dom? jag följer PN förövrigt. (följer alla stora ligor) Och han är en ledartyp, och målfarlig som ingan annan svensk mittback.
Citera
2013-10-08, 17:34
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
En enstaka match....?? I ett lag som dessutom har generella problem just nu. Antonsson var med och släppte in fyra mål i helgen dessutom. Har man visat sig funka så har man...Och tvärtom..fått hur många chanser som helst..men aldrig tar dom? jag följer PN förövrigt. (följer alla stora ligor) Och han är en ledartyp, och målfarlig som ingan annan svensk mittback.
Hade han spelat i PL i typ Sunderland, och gjort lika många mål som i Nürnberg, så hade han varit välkänd hos den svenska publiken, och troligen ansetts vara förstavalet. Men spelar man i Bundesliga så förblir man okänd..
Citera
2013-10-08, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ml9
Alla svenska backar suger och spelar i skräplag, Jonas spelar i ett engelskt skräplag och har därför fler fans i Sverige mot de som spelar i skräplag i andra länder. Hela Sveriges elva förutom Zlatan är skitspelare internationellt, ingen spelar i bra lag.
Citera
2013-10-08, 19:55
Medlem
Var är Hiljemark när man behöver honom som mest?
Ja just det, i Holland...
Elm har aldrig varit bra i landslaget och har matchovana, BenknäckarPontus hinner inte med därför kapar han oftast till sig kort och Kim, ja han blandar och ger men glömmer oftast att kupera... Svensson given som alltid, dessutom trivs han med Hiljemark...
Börjar redan bli nervös inför Fredag, hoppas på seger men tror inte riktigt på det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in