2013-10-06, 16:56
Medlem
Jerka^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Bara jag som tänker på likheterna mellan Guidettis och Robin Söderlings skador? Kanonsäsong till okänd skada, borta i över ett år, ingen säger något till media, ingen vet nuvarande status eller när det kan bli aktuellt med spel igen.

Jag tror att de har dopat sig.
Vad får dig att tro det? Om man åkt fast i en dopningskontroll så är inte det något som går att tysta ner direkt om det är det du tror. Sånt är offentligt - UEFA hade gått ut med det direkt. Och om man INTE åkt fast i en dopningskontroll så finns det ingen anledning att stänga av någon från spel, även om de faktiskt skulle ha dopat sig.

Har du någon bättre anledning att tro att de dopat sig än resonemanget "mystisk skada = fuffens, dopning = fuffens, alltså är mystisk skada = dopning"? Om inte, så tar jag mig rätten att säga att du inte har en aning om vad du pratar om.
Citera
2013-10-06, 18:44
Medlem
Guidetti får lämna City innan han kan bli vår nästa stjärna.

Nästa anfallsstjärnan är helt klart Hrgota, om han sedan väljer ett annat landslag får vi se..
Citera
2013-10-06, 19:04
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten1
Guidetti får lämna City innan han kan bli vår nästa stjärna.

Nästa anfallsstjärnan är helt klart Hrgota, om han sedan väljer ett annat landslag får vi se..
Varför skulle han välja ett annat landslag? Han har i varje intervju sagt att det är Sverige som gäller.
Citera
2013-10-06, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerka^
Vad får dig att tro det? Om man åkt fast i en dopningskontroll så är inte det något som går att tysta ner direkt om det är det du tror. Sånt är offentligt - UEFA hade gått ut med det direkt. Och om man INTE åkt fast i en dopningskontroll så finns det ingen anledning att stänga av någon från spel, även om de faktiskt skulle ha dopat sig.

Har du någon bättre anledning att tro att de dopat sig än resonemanget "mystisk skada = fuffens, dopning = fuffens, alltså är mystisk skada = dopning"? Om inte, så tar jag mig rätten att säga att du inte har en aning om vad du pratar om.

Klart att det är doping bakom. Även Nadal var inofficielt avstängd. Verkar som Söderling fick 3 år eller längre. Söderling har inte legat i gipsvagga sedan sommaren 2011.....
UEFA och ATP gör allt för att undvika dålig reklam och stämningar från sponsorer
Citera
2013-10-06, 23:56
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Ja. De minuter han fått på försäsongen, i ligacupen, samt en del längre sammandrag från u-21-matcher.

Ha i åtanke att han bara är 95:a, och faktiskt tränar en del med Arsenals a-trupp. Har varit kapten i u-21 och är högt aktad inom Arsenal. Vem av de yngre svenska talangerna håller du högre då?
Han är 18 år.

Något måste han ju ha eftersom han ges så mycket förtroende i Arsenal, men det som jag har sett honom har verkligen inte imponerat.

Mujo Tankovic i Fulham tror jag snarare på. Stor, fysisk, och orädd och född 1996 tror jag.
Citera
2013-10-06, 23:59
Medlem
Säger som många andra, Guidetti är vår nye Bojan!
Citera
2013-10-07, 00:25
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Säger som många andra, Guidetti är vår nye Bojan!

Som personer är dom inte speciellt lika..och omständigheterna skiljer åt. Däremot tycker jag att hysterin och den närmast religiösa stämning som finns runt från media och en del folk påminner om varann. Sen är det ju väldigt underligt att vi helt plötsligt hör så jäkla lite kring Guidetti nu. Ingen som verkar hårdgranska eller gå till botten med hur det är med honom. Bara lite sporadiska kommentarer som "snart på gång", eller likande..Väldigt konstigt. Dom flesta brukar kunna ha konkreta svar att komma med. Är han inte intressant helt plötsligt.....eller är det kanske inte lika kul längre helt enkelt att rapportera kring honom? Det är i vart fall ingen sans och balans någonstans från början..

Och jo..Guidetti hade en käft som skapade rubriker för några år sen (liksom Bojan hade), men från det till total tystnad och vad det verkar medveten mörkläggning och avhållsamhet från medier...Så vad döljs..och vem vill dölja något? Han själv, eller är det medierna som inte tycker det är lika kul längre..
Citera
2013-10-07, 00:30
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Han är 18 år.

Något måste han ju ha eftersom han ges så mycket förtroende i Arsenal, men det som jag har sett honom har verkligen inte imponerat.

Mujo Tankovic i Fulham tror jag snarare på. Stor, fysisk, och orädd och född 1996 tror jag.

Hans inhopp mot a-lagsspelare i WBA var faktiskt mer än bra. Bara på det naturliga sättet han styra majoriteten av ett storlags uppspel som 18-åring är enormt imponerande.

Mujo säga ju vara intressant. Aldrig sett han i match dock. Men han lär ju inte ha samma träningsmiljö som vår kära Kris.
Citera
2013-10-07, 00:44
Medlem
Bara det faktum att Olsson är en spelartyp som svensk fotboll egentligen saknar gör honom väldigt intressant.

Vad är det man säger, en blandning mellan Rosicky och Arteta? Hans teknik och tillslag på bollen påminner om Arteta medan hans sätt att röra sig på och hur kvick han är i vändningarna påminner om en ung Rosicky.
Jag gillar den blandningen.

https://www.youtube.com/watch?v=i5Ug6M7f6_k

Teknik och blick för spelet har han ju verkligen. Jag har ju dock bara sett honom spela vid fåtal tillfällen och där han han gjort det okej. Han är helt klart en väldigt intressant spelare.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-10-07 kl. 00:54.
Citera
2013-10-07, 10:14
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Bara det faktum att Olsson är en spelartyp som svensk fotboll egentligen saknar gör honom väldigt intressant.

Vad är det man säger, en blandning mellan Rosicky och Arteta? Hans teknik och tillslag på bollen påminner om Arteta medan hans sätt att röra sig på och hur kvick han är i vändningarna påminner om en ung Rosicky.
Jag gillar den blandningen.

https://www.youtube.com/watch?v=i5Ug6M7f6_k

Teknik och blick för spelet har han ju verkligen. Jag har ju dock bara sett honom spela vid fåtal tillfällen och där han han gjort det okej. Han är helt klart en väldigt intressant spelare.
Så som Olsson spelar i den videon, är hur jag vill se Rasmus Elm spela i landslaget.
Citera
2013-10-07, 14:01
Medlem
Steff83s avatar
Jag tror också att doping mörkas så mycket som det bara går. Det fall som blir kända är när media fått nys om det på något sätt. Säger inte att så är fallet här..men mönstret känns misstänkt.

Den som tror att att UEFA funkar på samma sätt som svenska myndigheter med offentlighetspricip bör tänka om.

Men självklart stänger man av spelare internt.
Senast redigerad av Steff83 2013-10-07 kl. 14:04.
Citera
2013-10-07, 15:54
Bannlyst
Eller om MFF tar guld så värvar dom Guidetti för att kvala sig till CL. Kanske MFF kan klara CL även om jag ville tre andra storstads lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in