Citat:
Ursprungligen postat av
Steff83
Vi får se..Ärligt talat så vet vi alla väldigt lite om allt detta. Det blir bara dumt att bestämt hävda si eller så, eller att kasta skit på varandra...Det är mycket som jag stör mig på i detta då.....
jag har absolut inget emot Guidetti personligen eller något annat. Däremot stör jag mig på den hysteri som är kring honom. Att så många inklusive du reagerar så starkt om någon är kritisk är rätt talande. John Guidetti är en öm tå hos många. Jag tycker inte att han förtjänar mer uppmärksamhet än någon annan liknande genom åren. Det enda gör är att uttrycka personliga åsikter. Jag har aldrig hävdat att jag skulle sitta på någon sanning..men det gör ingen annan här heller. Nej..han är ingen ny Zlatan..och det tror jag inte att hysteripöbeln trott heller innerst inne. Men en mycket lovande spelare är han helt klart, om han bara kan få komma igång inom rimlig framtid kan han fortsätta vara det.
Det var ju du som bestämt hävdade att karriären liknade Bojans, trots att enda likheten i princip är att båda var ungdomsproffs i staden Manchester.
Jag reagerade inte på någon kritik mot honom, folk får ha sin fulla rätt att kritisera honom bäst man vill, även om jag anser det är svårt att komma med något nytt eftersom han inte spelat på snart ett och ett halvt år, vad finns det att kritisera? Är det någon som rycks med i hysterin är det ju snarare du än dom du kallar "hysteripöbeln" Mediebevakningen kring Guidetti har mest handlat om att försöka få reda på när han egentligen blir skadefri, vilket är högst relevant då det är något av ett mysterium. Samt något uttalande från Pellegrini, vilket inte heller är konstigt, då han bevisligen ville ha Guidetti redan när han tränade Malaga.
Någon ny Zlatan är det väl knappt någon som ens hävdat att han ska bli? Att han skulle varit en del av en svensk landslagstrupp om han varit skadefri kan nog dom flesta vara överens om. Med tanke på den forwardsbrist som råder i svensk fotboll är det väl inte konstigt om det finns ett intresse för vad som egentligen händer med Guidetti.